Toon posts:

[Streaming Media] - Gebruikt een stream altijd bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil graag een webcam online toegankelijk maken dmv een live videostream.
Mijn vraag is, gebruikt de stream constant (upload) bandbreedte, of alleen wanneer er iemand gebruik van maakt?

iig alvast bedankt.

ps. hopen dat ik hier goed zit met mn toppikje.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Alleen als er iemand naar gaat kijken natuurlijk, waar moet het anders naar toe gestreamed worden :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nee.

Tenzij je je stream laat lopen via een of andere hoster. Dan heb je continu de stream naar de hoster, en van daaruit vermenigvuldigd de stream zich met 0..x, waarbij x het aantal luisteraars/bekijkers is.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens ook hoeveel het dataverkeer van een webcamstream is? of verschild dat vanwege compressie opties? (of iets dergelijks)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:55:
weet iemand trouwens ook hoeveel het dataverkeer van een webcamstream is? of verschild dat vanwege compressie opties? (of iets dergelijks)
Dat verschilt natuurlijk per compressie factor, resolutie van je webcam, kwaliteit etc.

Het lijkt me trouwens beter om je probleem voor te leggen aan een hoster, die kan lijkt mij hier wel een prijsopgave voor maken, en desnoods een testaccount aanmaken waar je naartoe streamt waardoor je kan meten wat je bandbreedte gebruik zou zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door thaan op 19-12-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik kunnen doen, maar het gaat hier enkel om een hobby-ding.. en voor een selecte groep mensen (password protected). Ik wil het met een 2e pc doen hier in huis als server, maar was bezorgd over de overblijvende bandbreedte. Als ik zelf met traag internet moet zitten erdoor laat ik het maar zitten. echt een simpele webcamstream dus. vandaar.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 21:01
Waarom laat je niet eens in de paar seconden een foto maken, en dan upload je die foto? Die is maar een paar KB groot (of nog niet eens), dus dat merk je niet.
Pagina: 1