Toon posts:

transport pc

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou morgen een kleine lan-party doen en daarvoor moet ik mijn pc transporteren, met de auto gaan is niet mogelijk dus moet ik hem met mijn fiets vervoeren (wat geen probleem is, al meerdere keren gedaan en is voldoende tegen schokken beveiligd). Maar nu zal het morgen hier waarschijnlijk niet warmer zijn dan 0 graden (waarschijnlijk -5 ofzo).
Mag ik mijn computer aan zo'n temperatuur vervoeren, moet hij daarna eerst een halfuurtje in de warmte uit staan of mag ik hem helemaal niet vervoeren ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij kan de pc hier prima tegen. Er zijn mensen die LN2 op hun proc gooien dus het zal allemaal wel wat meevallen :P

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:43:
Volgens mij kan de pc hier prima tegen. Er zijn mensen die LN2 op hun proc gooien dus het zal allemaal wel wat meevallen :P
Maar wie zegt dat de rest van de onderdelen hier ook tegen kunnen? :P
Maar inderdaad volgens mij is dit wel mogelijk de meeste laptops zijn namelijk bestand tegen -10 graden celsius dus zou geen probleem moeten zijn!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zolang het ding niet te vochtig wordt is het geen enkel probleem :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
kijk in de manual van je componenten. Daar staan normaal de operating temperatures en non-operating temperatures in.

-5° lijkt mij helemaal geen probleem.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Het lijkt me inderdaad geen probleem, wel grappig op de fiets lijk me. Doe em overigens anders in een plastictas tegen de luchtvochtigheid. Het is namelijk de laatste dagen nogal mistig.

Overiegns veel succes op de LAN-party!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 23:17
Het is geen enkel probleem, laat echter wel de pc weer even temperatuur komen nadat je hem vervoerd heb. Condens is namelijk niet goed voor je PC

https://f1nerd.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ymoona schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:47:
Het is geen enkel probleem, laat echter wel de pc weer even temperatuur komen nadat je hem vervoerd heb. Condens is namelijk niet goed voor je PC
^^^ Met stom ;) Gewoon een uurtje of anderhalf laten acclimatiseren voor je hem aansluit en aanzet en dan zal het allemaal wel loslopen. En niet meteen inpakken na afloop, want dan krijgt ie alsnog en flinke temperatuurtechnische optater :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Op zich is de koude geen probleem, zeker niet in deze beperkte mate.

Wat wel een probleem (kan) zijn is condensvorming bij het overgaan van een koude naar een warme temperatuur. Ik zou daarom maar wat eerder van huis gaan, zodat je aldaar wat tijd hebt om je systeem op kamertemp te laten komen. Misschien heb je nog ergens een zakje met van de siliconenballetjes liggen, stop die dan tijdens het vervoer in je kast!!!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 21:55

SilentSimon

Have you been hopped?

Kan me idd nog een lanparty herinneren dat we met zn allen 3 uur buiten zaten te wachten met 0 graden. Er zijn toen best veel monitors gesneuveld toen ze direct wilden beginnen met lannen :)
Pagina: 1