Toon posts:

iSync + Smartphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor er hier iemand zijn hand opsteekt en zegt dat deze thread hier niet thuishoort: Het gaat me hier vooral om de compabiliteit met Mac, welk merk/model van Smartphone maakt me niet uit!

Ok het verhaal: Tot voor kort had ik een Nokia E50. Geen problemen met het syncen, zelfs m'n contactafbeeldingen pompte die zonder probleem over van adresboek op Mac naar de gsm via iSync.
Nu, ik heb het niet zo op Nokia, vindt de mogelijkheden wat beperkt, en het is zo "Nokia" weet je wel? :)
Dus ik naar de winkel en me een Samsung D900 gekocht. Graaf smal dingetje, maar dus met geen stokken te syncen met een Mac. Heb het 2 weken uitgehouden, maar zou nu een andere gsm willen kopen, vooral voor m'n kalender en contactpersonen probleemloos via bluetooth te kunnen syncen.
Na wat rondlezen viel me op dat SonyEricsson en Apple blijkbaar goede vriendjes zijn. Vroeger altijd goede ervaringen gehad met SE, dus begon ik daar naar uit te kijken. Mijn oog viel op de SE P990i. Leuke veelzijdige telefoon, ietsjes groot maar dat maakt niet.
Pompompom ik was nog wat aan het rondsurfen en wat blijkt: In de handleiding van de P990i staat letterlijk vermeld dat de gsm te syncen is met Mac, maar in praktijk blijkt dit gewoon goedkope verkoopspraat en gaat dit dus niet...

Heb denk ik zowat alle Belgische telecomsites afgespeurd naar een Smartphone die compatibel is met de Mac, maar kan niets vinden. Willen jullie ff meespeuren??

Enkele vereisten:
  • Liefst met een keyboard. Een touchscreen daarbovenop is een enorme plus, maar geen vereiste
  • Syncen met extra software (bv. the missing sync) mag, maar liever gewoon met iSync
  • Prijs van max. 600EUR
Ik WEET dat Apple binnenkort hun eigen gsm gaat uitbrengen (en dat merk je ook aan het tempo dat iSync tegenwoordig updates krijgt), maar heb gewoon ff een tussenoplossing nodig!

Jullie zijn alvast allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Voordat we beginnen, de lijst op de site van Apple heb je gezien?

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die lijst heb ik vandaag constant geraadpleegd, en elke keer met spijt moeten zien dat de smartphone die ik wel zag zitten er niet tussenstond (en via google zelfs te weten moeten komen dat ze onmogelijk kunnen worden ondersteunt zonder dat Apple aanpassingen aan iSync doet)...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar de Palm Treo 680 €389. Deze is te syncen met de software erbij geleverd wordt, en daarmee zou het ook mogelijk zijn om het syncen zo in te stellen dat het via iSync loopt. Zelf zit ik ook met dit probleem, maar zit te twijfelen of die Palm zijn geld waard is voor mijn doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:56:
Je zou eens kunnen kijken naar de Palm Treo 680 €389. Deze is te syncen met de software erbij geleverd wordt, en daarmee zou het ook mogelijk zijn om het syncen zo in te stellen dat het via iSync loopt. Zelf zit ik ook met dit probleem, maar zit te twijfelen of die Palm zijn geld waard is voor mijn doeleinden.
Wat zijn jouw doeleinden dan? Ik heb zelf een Treo 650 en ben er jubelend tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Windows mobile phones zijn ook te syncen via het programma the missing sync.. Gebruik ik hier met grootste tevredenheid icm mijn qtek 9100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd had ik ook al gezien, maar ben niet zo voor het ganse Windows Mobile gebeuren...
Die Treo 680 ziet er verleidelijk uit, vooral de prijs zit snor!

Ik ga die eens wat verder uitpluizen, maar blijf nog maar wat tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54
Waarom zijn mogelijkheden bij een Nokia te beperkt?
Je hebt Symbian en he daar zijn de mogelijkheden?

Snap niet dat je een D900 kiest als je een E50 een but toestel vind omdat er niet genoeg opties op zitten...
Iedereen die ik ken en uitgekeken was op alle mobieltjes lul ik naar een E61 toe van Nokia: zit geen camera op en dat mis ik ook zeker niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Uberprutser op 20-12-2006 14:12 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ballebek schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:10:

Snap niet dat je een D900 kiest als je een E50 een but toestel vind omdat er niet genoeg opties op zitten...
Iedereen die ik ken en uitgekeken was op alle mobieltjes lul ik naar een E61 toe van Nokia: zit geen camera op en dat mis ik ook zeker niet.
Ik ben nogtans zeer blij dat mn smartphone een camera heeft, al is het maar voor de flash die prima als zaklampje te gebruiken is :D Maar welke functies heb je zoal allemaal nodig, want het is natuurlijk moeilijk om je een telefoon aan te raden als we niet bepaald weten naar wat je op zoek bent he( buiten dan keyboard/touchscreen en -600euro...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn sony ericsson w850i werkt als een droom..
de contactlijst sync ik via bluetooth met iSync plus de plugin van http://mobile.feisar.com/

en wanneer ik de USB kabel in m'n SE doe, ziet m'n Macbook het netjes als een USB opslagapparaat en sleep ik mijn muziek e.d. zo m'n SE in..

sim-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de P990i niet te syncen is komt doordat er een heel ander OS op draait dan de andere Sony Ericsson GSMs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:10:

Ik heb inderdaad al veeeeele gsm's gehad. Rede is doodsimpel: Ben zot van gadgets :)

Ik heb mezelf misschien fout uitgedrukt; wil eigenlijk zeggen dat ik een beetje ben uitgekeken op Nokia. Heb net een E50 gehad en daarvoor een E61. Had de E61 eigenlijk niet mogen wegdoen, was een prima gsm + probleemloos te syncen met Mac... Maarja weg is weg en heb niet echt zin om opnieuw een gsm te kopen die ik al heb gehad :)

De Treo 680 ziet er wel een topper uit. Heb al veel goede zaken gehoord over het besturingssysteem en wil hem dus in huis halen. Heb vandaag gans de dag zitten zoeken naar een winkel die hem in stock heeft, maar heb zelfs weinig succes met er een winkel te vinden die Palm verdeelt... Iemand uit Belgie die een winkel in de buurt van Oost-Brussel kan aanraden?

En nu maar hopen dat Apple nog enkele maanden wacht met hun phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Treo 680 lijkt mij niet echt zo heel erg gadget-achtig:

-Low-res 16bits scherm
-VGA Camera
-Enkel bluetooth, geen wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet dat hij voor de rest zowat beantwoord aan alles wat ik momenteel zoek...
Heb op de E61 WiFi gehad en dat was zeer leuk, maar het is iets dat ik (net zoals de camera) zo goed als nooit gebruik... Dus ben blij dat er voor in noodgevallen een camera opzit (heb een goede compact digicam zo goed als altijd op zak). Zolang het scherm het besturingssysteem niet benadeeld kan ik daar ook mee leven...

*Edit: Wat is het verschil tussen de Treo 680 en de 750v (buiten dan het feit dat er op de 750v Windows staat)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:07:
Vergeet niet dat hij voor de rest zowat beantwoord aan alles wat ik momenteel zoek...
Heb op de E61 WiFi gehad en dat was zeer leuk, maar het is iets dat ik (net zoals de camera) zo goed als nooit gebruik... Dus ben blij dat er voor in noodgevallen een camera opzit (heb een goede compact digicam zo goed als altijd op zak). Zolang het scherm het besturingssysteem niet benadeeld kan ik daar ook mee leven...
Ik zeg alleen maar dat je er wat het scherm en de camera betreft er op achteruit gaat :)
*Edit: Wat is het verschil tussen de Treo 680 en de 750v (buiten dan het feit dat er op de 750v Windows staat)?
http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1b073e4
http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1ba10d4

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:26:
[...]

Wat zijn jouw doeleinden dan? Ik heb zelf een Treo 650 en ben er jubelend tevreden over.
Ik zou natuurlijk graag gewoon agenda bij houden en gewoon telefoneren. Echter aangezien ik in opleiding ben voor software ontwikkelaar zou het natuurlijk meegenomen zijn om er ook wat mobiele applicaties voor te kunnen schrijven en meer PDA functies. Hoe meer ik hierover typ hoe meer zin ik heb om de treo te bestellen.
Ik heb voorheen al geïnformeerd hoe het zit met Leopard support, hierop verwezen ze me gewoon door naar de specificaties van de telefoon (dus OSX 10.3/10.4), waardoor ik weer wat terug krabbelde.
Ook heb ik een Palm Vx geleend van iemand en er wat voor zitten te programmeren. Dit was grotendeels geslaagd. Echter zit ik ook nog met hoe lang de development tools van het besturingssysteem nog ondersteund worden. Palm Source zit zich nu meer te concentreren op dat Access Linux Platform?
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:00:
De Treo 680 lijkt mij niet echt zo heel erg gadget-achtig:

-Low-res 16bits scherm
-VGA Camera
-Enkel bluetooth, geen wifi
-Die palm heeft een 320x320 resolutie, lijkt mij hoger dan de gemiddelde PDA en al helemaal groter dan telefoons, dus niet zo 'low-res' ivm andere telefoons (E61 heeft 320x240). 16bits kleuren storen btw niet zo, ik merk er iig niet snel iets van.

-VGA camera is voldoende, wil je meer koop je maar een fatsoenlijke losse camera, het is en blijft een telefoon. De camera van een Nokia 3234 heeft 2 megapixels maar de kwaliteit van de foto's is om te huilen. Er zijn natuurlijk ook toestellen die redelijke foto's maken. Tis maar wat je wilt.

-Enkel bluetooth ivm kosten drukken, het is immers geen topmodel maar bedoelt als een 'budget' model.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi gezegd KoeNijn :)

Zou er hier iemand heel toevallig weten waar ze hem in stock zouden hebben?
Ben gisteren gaan vragen bij Easyware.be (stond in hun brochure), maar daar was de eerste lading al helemaal uitverkocht...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:41:
Mooi gezegd KoeNijn :)

Zou er hier iemand heel toevallig weten waar ze hem in stock zouden hebben?
Ben gisteren gaan vragen bij Easyware.be (stond in hun brochure), maar daar was de eerste lading al helemaal uitverkocht...
Hier hebben ze hem. Goede service ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:33:
[...]

Hier hebben ze hem. Goede service ook.
Ze hadden me net ergens anders pdashop.be aangeraden, maar ik zou graag een winkel hebben waar ik hem zelf kan gaan afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:01:
Ok ik zou hier graag nog eens reclame willen maken voor Easyware.be te Leuven; hadden er vrijdagochtend nog 5 binnengekregen waarvan er 4 reeds gereserveerd waren. Ze hadden me meteen een mailtje gestuurd en ben hem tegen de middag gaan halen. Snel Missing Sync gekocht en nu werkt alles perfect! Deze Smartphone is een echte zaligheid om mee te werken, misschien wat te ingewikkeld voor beginners. Mijn eerste ervaringen met het Palm OS waren allesinds positief.

2 vraagjes:
- Hebben jullie ook last van een flikkerend toetsenbord?
- hoe lang gaat de batterij bij jullie mee?
Heb em dus hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Get in Sync: Windows Mobile
The best ways to connect your smart phone to the Mac
http://www.macworld.com/2...es/sync_wmobile/index.php
The Bottom Line Windows Mobile 5.0 is certainly a far cry from the Mac experience, and by itself a Windows Mobile smart phone isn’t a good choice for Mac users. But with the addition of The Missing Sync for Windows Mobile or PocketMac Pro, it can be a welcome accessory.
Get in Sync: Palm OS
The best ways to connect your smart phone to the Mac
http://www.macworld.com/2006/12/features/sync_palm/index.php
The bottom line In terms of integration with the Mac, it’s hard to beat a Palm OS Treo. Although Palm has provided minimal support for the Mac, a small investment in The Missing Sync for Palm OS makes the Treo the most Mac-friendly smart phone on the market.
Apple heeft 't qua opzet gewoon goed voorelkaar, 1 sync systeem volgens een standaard. Ik snap niet waarom fabrikanten zich dat niet gewoon erbij kunnen gooien. Zoveel verschilt 't volgens mij niet met wat er volgens andere systemen/standaarden wordt ge-synct.

[ Voor 45% gewijzigd door T-Junkie op 28-12-2006 00:05 ]

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 14:51

RD

focus

Heeft iemand hier de treo 680 en de nieuwe missing sync? Officieel staat alleen support voor de 650, maar gezien deze eigenlijk identiek is aan de 680 zou dit moeten werken. Echter toch graag even de bevestiging voordat ik over ga tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe versie ondersteunt de 680 al hoor! Kijk maar eens even rond op hun forum. Wel soms nog enkele vastlopertjes, maar die worden met (gratis!) updates verholpen. Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 14:51

RD

focus

Pefect!
Pagina: 1