Toon posts:

geen internetverbinding met Linksys WRT54G V007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb al erg veel gezocht en ook bergne info gevonden mbt mijn probleempje, echter ik heb het nog niet kunnen oplossen met alle tips, en mijn geduld begint op te raken |:( , dus vandaar toch maar een nieuw topic.

Wie kan mij vertellen waarom ik geen verbinding krijg met internet cq hoe ik verbinding kan krijgen met internet.

Situatie:
Kabelinternet via Caiw (kabelfoon), Modem Terayon, Router Linksys WRT54G V. 007.
Heb alle instellingen zo ongeveer al geprobeerd, zonder Firewall, alles via DHCP. AL een keer een dag modem en router ontkoppeld, vervolgens 24 uur later eerst modem verbinding laten maken en toen router, nog steeds niets.

Overal lees ik dat het niets voorstelt en dat het eigenlijk niet verkeerd kan gaan....
- Wat is de kans dat de router kapot is?
- Kan het aan de firmware liggen? Dit lees ik op diverse plekken, maar als ik lees hoe handmatig eea te wijzigen is en wat zoal de gevolgen hiervan kunnen zijn doe ik dit liever niet.....

Hoop dat ik het met jullie hulp werkend krijg, hoe ik er later de laptop draadloos aan vast koppel is de volgende ?uitdaging?

Bedankt voor de hulp,

gr.
Vinken

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 09:23
mac adress gecloned?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook al geprobeerd...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De authenticatiemethode bij deze provider is dus alleen MAC adres, niet een hostname zoals bij @home?

Wat gebeurt er precies niet? Je kunt wel in de webinterface van de router komen zonder problemen? Maar die geeft een status dat ie niet verbonden is?

Ik heb vorige maand een WRT54G V7 teruggebracht naar de winkel, waarna linksys een nieuwe opstuurde (zelfde), dat hele apparaat had kuren, maar het was alleen het wireless gedeelte dat raar deed..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!