Linksys wrt54g router - DHCP kapot

Pagina: 1
Acties:

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:20
Hoi,

Ik heb ene Linksys WRT45G met de laatste firmware, het is een V5
Hij is al een jaar in gebruik zonder enig probleem.

Vandaag wilde ik mijn Wii aansluiten op inet, en dat schijnt alleen te werken met deze router als je macadres cloning uit hebt staan. Ik had dat aanstaan sinds het begin en heb het nu dus uitgezet. Sindsdien weigert de DHCP functionaliteit van mijn router en kan ik alleen internetten door een statisch IP in te vullen met bijbehorende GW en DNS. Het weer activeren van macadrescloning gaf geen resultaat. Gevolg van dit alles is dat ik wel op inet kan komen mbv dit statische ip, maar dat ie om het uur er weer uitvliegt, en ik mn PC even direct op het kabelmodem (Casema) moet aansluiten en vervolgens weer via de router, om de router naar behoren te laten functioneren.
Ik heb een load factory defaults geprobeerd, en de neiuwste firmware er nog een keer over heen gegooid. Erg vervelend allemaal.

Ik heb de indruk gekregen dat mn router aan het sterven is? of is dit probleem misschien bekend?

zo niet dan maar sparen voor een nieuwe router :( (welke raden jullie aan?)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Of een niet-originele firmware er op?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

BHQ

Als je alles gewoon instelt zoals het werkte voorheen, en dan de Wii laat connecten met je router? Die krijgt dan lijkt me gewoon een intern IP adres net zoals je andere apparaten.

• jaapstobbe
geef me dan aub advies voor een nieuwe draadloze router, probleem van die linksys valt waarschijnlijk toch niet te verhelpen...

asus wl-520/530g een beetje goed?

[ Voor 12% gewijzigd door jaapstobbe op 19-12-2006 21:40 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
jaapstobbe schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:31:
geef me dan aub advies voor een nieuwe draadloze router, probleem van die linksys valt waarschijnlijk toch niet te verhelpen...

asus wl-520/530g een beetje goed?
Dat advies van een nieuwe draadloze router kan ik je zoiezo wel geven aangezien je een WRT54G v5 hebt.

Linksys WRT54GL ofzo, prima ding, maar neem geen v5 of v7, die zijn dus crap. Ook alternatieve firmware is zo goed als onmogelijk (heel beperkt) door de gebruikte vmworks rommel.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En je moet niet gewoon het default macadres van je router doorgeven aan Casema?

• jaapstobbe
BèR schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:17:
En je moet niet gewoon het default macadres van je router doorgeven aan Casema?
het internet werkt wel met beide macadressen

alleen het gevolg van switchen is dat mn router weigert te DHCP-en

niet gedacht dat de V5 zo slecht zou zijn, heb er 12 maanden geen enkel probleem mee gehad..tot nu

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, maar misschien is je DHCP-lease van Casema gekoppeld aan een (foutief) macadres, en moet dat ff opgesnord worden door een belmiep daar ;)

Kzou iig geen nieuwe router kopen voordat je een andere router op DHCP bij jou hebt getest, of jouw router getest hebt op een andere ethernet-internet-verbinding.

• jaapstobbe
BèR schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:34:
Ja, maar misschien is je DHCP-lease van Casema gekoppeld aan een (foutief) macadres, en moet dat ff opgesnord worden door een belmiep daar ;)

Kzou iig geen nieuwe router kopen voordat je een andere router op DHCP bij jou hebt getest, of jouw router getest hebt op een andere ethernet-internet-verbinding.
het ligt zeker aan de router, met een laptop direct op het kabelmodem doet dhcp het perfect

• jaapstobbe
ik heb mn WRT54G v5 vervangen door een WRT54GL v1.1 (ze hadden ff niks anders en ik wil weer internetten)

DHCP werkt weer, en hij houdt het nu al een uur vol,
op hoop van zegen :|

[ Voor 17% gewijzigd door jaapstobbe op 20-12-2006 12:30 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

BHQ

Die WRT54GL houd het wel vol hoor, het is geen VXWorks prulding ;)

• jaapstobbe
Yapser schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:04:
Die WRT54GL houd het wel vol hoor, het is geen VXWorks prulding ;)
goed om te weten...hij doet het tot nu toe 100%
Pagina: 1