Toon posts:

[VISTA] Terug naar Windows 2003, alle bestanden kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit met een probleempje:

Gisteren heb ik mijn Windows Vista installatie vervangen door een Windows 2003 installatie. Ik heb altijd Mijn Documenten op mijn E:\ schijf staan en Windows Vista op C:\. So far, so good. Ik had in Vista Mijn Documenten gekoppeld naar de map op de E:\ schijf, zodat ik er makkelijk kon komen.

Voordat ik de verse installatie deed heb ik Mijn Documenten naar de C:\ schijf gekopieerd, omdat ik Windows 2003 op de E:\ schijf wilde installaren (snap je het nog?). Reden hiervoor is dat op de E:\ ooit een Windows Vista Beta heeft gestaan en daar nog wat meuk hiervan stond, wat ik niet op een normale manier kon verwijderen. Dus nu kon ik netjes de E:\ partitie weggooien en opnieuw aanmaken.

Okay, data stond safe, heb ik zelfs nog even gedoublechecked.

(Ik heb nog Bcdedit -delete {bootmgr} en nog eentje gedaan omdat deze naar E:\ wezen (dat was mijn eerste oplossing om mijn E:\ weer Beta Vista vrij te krijgen, maar daarna startte Windows Vista niet meer. Vandaar Windows 2003...)

Nu heb ik Windows 2003 geinstalleerd, scroll door Mijn Documenten op C:\ en alles wat ik zie zijn lege mappen!

Is dit een bekend probleem en hoe los ik het op? Ik kan niets hierover vinden op Google en ook niet op GoT. Je begrijpt dat ik met mijn handen in het haar zit, want ik ben alle mail, alle foto's, alle documenten, alles kwijt! En mijn vriendinnetje ook :/.

Kom niet aan met het argument dat ik op dvd of whatever had moeten backuppen, want daar heb ik op dit moment heel weinig aan!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je een gevulde 'Documents and Settings"-map hebt, en je installeert windows overnieuw, dan krijgen de gebruikers die 'al bestaan' een nieuwe (lege!) map met een aangepaste naam.

Dus als je hebt:
C:/Documents and Settings/Administrator

Dan heb je na een nieuwe install van windows:
C:/Documents and Settings/Administrator
C:/Documents and Settings/Administrator.computernaam

Ik denk (en hoop) dat dat jouw probleem is ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
anders ff een data recovery tooltje laten draaien evt met alternatieve key oid ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Dutch2007 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:03:
anders ff een data recovery tooltje laten draaien evt met alternatieve key oid ;)
na herinstallatie van een compleet OS op die partitie geef ik je niet veel kans om iets terug te halen ;)

das hetzeflde als defraggen na de maaltijd.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Om het maar even een-voor-een te beantwoorden:

Documents and Settings map heb ik niet zoveel meer mee te maken (haha, leuke woordspeling). Ik heb (had) op mijn E:\ een map genaamd Bart's documenten. Daaronder had ik Mijn videos, Mijn afbeeldingen, e.d.

Elke keer als ik een nieuwe installatie van de computer deed, zette ik die gewoon op de C:\, ging daarna naar Mijn Documenten, deed Eigenschappen en zei dat Mijn Documenten moest wijzen naar E:\Bart's documenten. Dus Documents and Settings stond nog wel gewoon op C:\.

Data recovery tooltje heb ik ook geprobeerd, maar daaruit krijg ik alleen maar meuk. Ik snap hoe het werkt: het tooltje weet nog wel dat ik daar-en-daar iets heb neer gezet, maar de data kan inmiddels overschreven zijn.

Any more options?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is sowieso niet handig dat je geen backup hebt gemaakt voor je iets ging doen. En als je helemaal geen data meer hebt dan alleen die Mijn Documenten op je schijf, dan moet je toch echt meer aan backup gaan doen. Stel dat je harde schijf crasht, dan ben je alles kwijt ;)

Verwijderd

Topicstarter
daandegoeiste schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:37:
Het is sowieso niet handig dat je geen backup hebt gemaakt voor je iets ging doen.
True, true, maar ja, old habits never change hè :p.
Ik dacht: 19 gig backuppen, geen zin in, ik doe het op de oude manier (die tot nu toe altijd goed ging)...

Verwijderd

En nog een hele handige tip, een backup maak je op een ander medium.... tijd voor een portable disk dus.....

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:33
Zou het niet kunnen liggen aan het fijt dat windows vista een verbeterde versie van NTFS gebruikt met een andere codering. En dat deze versie van NTFS niet compatible is met windows 2003 server. Waarom heb je zowiezo windows 2003 server, ik neem aan dat dit je werk pc is en niet een server die dag en nacht in een hoekje staat.

Dat is namelijk waar windows 2003 voor gemaakt is, en zo gebruik ik het zelf ook. Je kan wel op een windows 2003 machine "gewoon" werken maar ik snap eigenlijk niet waarom mensen dat zouden willen doen. Het is stabieler maar zo nutteloos imho.

Maar goed, mapjes die in my documents staan kunnen dus gecodeerd zijn door het NTFS bestandsysteem. Daar kunnen gebruikers voor kiezen door op de vraag van windows "wilt u dat deze map verborgen blijft voor andere gebruikers" door daar op JA te klikken. Als je je schijf dan uit je computer haald en in een andere pc stopt zal die map ook leeg zijn.

Hoop dat je hier wat aan heb, weet niet of dit het is maar probeer gewoon mee te denken

PS. als dit het geval is zul je je gegevens kwijt zijn. Tenzij je een tool heb om de encryptie ongedaan te maken wat denk ik erg lang zal gaan duren. (nog nooit geprobeerd) maar aangezien je dan het OS wat die sleutel aangemaakt heeft niet meer op je computer heb staan, is die sleutel verdwenen. Werkt zo'n beetje hetzelfde met wma + drm. Dat werkt ook niet op een andere pc, maar ook als je je OS opnieuw installed zal het weigeren te werken.

[ Voor 18% gewijzigd door tormentor1985 op 20-12-2006 10:01 ]

Verwijderd

Een andere eventuele oplossing zou kunnen zijn:

Een handig tooltje dat mij al menig maal heeft bijgestaan...

Recoverer 2000(of restorer, haal ze altijd door elkaar)Ik heb dat programma legaal liggen en je zou van mijn licentie gebruik mogen maken. Ik heb hier al verloren mailtjes (door format) voor bedrijven teruggehaald, hdd crashes op servers overleefd (mijn stage project was naar de haaien) en mijn eigen stomme fouten mee gered (+ 4GB aan foto's voor 98% teruggehaald na 2 formats! ).

De enige voorwaarde is dat je meerdere partities hebt en dat je data op NTFS partities gestaan heeft.

Mocht dit het geval zijn denk ik dat we je data nog wel kunnen redden. Stuur me maar ff een PM of een mailtje.

MvG!
Pagina: 1