Toon posts:

Spelpoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Ik heb een probleem met mijn spelpoort op mijn geluidskaart.
De stekker van mijn racestuur past er niet in door allerlei andere kabels van me geluid.
Nu heb ik onboard nog een spelpoort maar als ik daar mijn stuurtje in doe dan doet hij het niet. Volgens mij staat die poort uit.
Ik heb een soortgelijk probleem al eerder gehad met me onboard geluidskaart en die kreeg ik toen ook niet aan
Dus misschien zouden jullie me kunnen helpen
Ik heb een Compaq d300v

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, als je een apparte soundkaart hebt, staat de onboard meestal uit ja, dus de gameport die erbij zit doet et dan ook niet.

Ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik weet dat Thrustmaster vroeger de"ACM" kaart had. Dat was een insteekkaart met 2 gameports erop met support voor digitale joysticks.
Heb er hier wel een, maar het is een ISA kaart, dus die gaat niet passen in je D300tje ;)
Ik weet wel dat er USB oplossingen bestaan hier voor. Kijk wel uit dat je de goede USB->Gameport converter koopt. Er zijn nl ook adapterkabeltjes voor specifieke joysticks/stuurtjes/gamepads die zelf het signaal omzetten. Je moet er een hebben die eigen logic aan boord heeft. Iets met een chippie in het midden.
Zoiets kan je trouwens ook makkelijk zelf maken. Zal even zoeken, er was een site over.

edit: dit is em:
http://www.mindaugas.com/projects/MJoy/
De MJoy USB->Gamport adapter met auto-calibration en support voor digitale inputdevices.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 19-12-2006 20:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
en wat als ik daar niks van snap... :S

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker ;)

Je kan toch zelf ook wel een USB->Gameport adapter halen? Of je em nou zelf bouwt of in de shop koopt, als het maar werkt, toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?