Toon posts:

terratec geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag, op een pentium 4 met windows media center probeer ik een geluidskaart van terratec te laten werken, te weten de aureon 7.1 ivm de optische uitgang op de kaart. Als ik in mijn bios de onboard geluidskaart uitschakel dan krijg ik de terratec toch niet werkend. Ik heb dit ook geprobeerd met de soundkaart 514- 5.1 optical van trust,hierbij ging de pc ,met laden van de drivers elke keer uit en startte dan weer automatisch opnieuw op.Dit lag volgens de trust helpdesk aan een conflict met media center waar geen oplossing voor is. Ik vrees nu dat het bij de terratec kaart ook het geval is,heeft iemand ook deze ervaringen of een oplossing hiervoor????
thanks eddy

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan voor de zekerheid de drivers van de oude geluidskaart verwijderen (even aanzetten in bios, in windows verwijderen, opnieuw opstarten en in de bios weer uitzetten).
Just to be safe :)

Van dat conflict met MC weet ik helaas niets.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reaktie, ik heb dat vanmiddag bij het trust kaartje al geprobeerd wat niet heeft geholpen. Ook heb ik voor de zekerheid het in een ander slot op m'n moerderboard geprobeerd met hetzelfde resultaat. De helpdesk medewerker vertelde dat ze de combinatie vam mce en het kaartje niet hadden geprobeerd en dus retour kon brengen als het niet functioneerde. Het gekke is dat met googlen er wel nwe pc's met mce en het terratec kaartje verkocht worden, een andere oplossing is er wel maar die kosten zijn ongeveer een kleine 200 pleuro en das naar mijn zin net effe iets teveel.
:(

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:38
Onzin dat het aan MCE ligt, want ik heb precies eenzelfde probleem gehad met die Trust kaart op Windows XP zonder media center.
Uiteindelijk heb ik gewoon drivers van een andere, ongeveer dezelfde kaart genomen en het werkt tot nu toe prima, en nog prima geluid ook voor een goedkope geluidskaart :9

BTW ik had toen ook on-board uitgeschakeld op AOpen (Intel chipset) moederbord en de drivers van de on-board verwijderd. Zelf een versie windows install dee geen wonderen, maar andere drivers dus wel.