[fc6] localhost login?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 09:17
Ik heb een ftp install van fedora core 6 gedaan. Deze was mij aangeraden door een collega van mij. Nu kreeg ik de melding dat de installatie voltooid was. Als ik nu opstart, dan kom ik in de kernel ( ? ) waar ik dan een melding krijg over "localhost login: "
ik heb nu geen flauw idee wat ik moet doen. Kan FC6 niet overweg met mijn geforce fx5500?
hoe kom ik in de grafische omgeving van FC6? ik ben niet echt iemand die even wat command lines uit zn mouw schut...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Read me / installatie bestand in /docs/ ofzo? Je zou wat standaard combi's kunnen proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2006 19:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DeRooney
Dat is nu net het probleem.. ik ben compleet noob als t op linux aankomt. Als ik het goed begrijp had hij bij de eerste opstart al x-window moeten laten, maar ik kan er verder ook nergens iets over vinden. Met tab krijg ik de mogelijkheid om 2043 commando's te bekijken, maar dan weet ik nog niet hoe ik daar verder mee kom.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

arjoderoon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:53:
Dat is nu net het probleem.. ik ben compleet noob als t op linux aankomt. Als ik het goed begrijp had hij bij de eerste opstart al x-window moeten laten, maar ik kan er verder ook nergens iets over vinden. Met tab krijg ik de mogelijkheid om 2043 commando's te bekijken, maar dan weet ik nog niet hoe ik daar verder mee kom.
We kunnen hier natuurlijk wel gaan voorkauwen / troubleshooten wat je precies moet doen, maar daar heb je niets aan (en heb je als niet-CLI-kenner geen zin in vermoed ik). Het makkelijkste wat je in mijn ogen kunt doen is een andere distributie proberen (Ubuntu, SUSE).

Gebeurd er iets als je
startx
intypt ?

0.0

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Jungian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:13:
[...]

We kunnen hier natuurlijk wel gaan voorkauwen / troubleshooten wat je precies moet doen, maar daar heb je niets aan (en heb je als niet-CLI-kenner geen zin in vermoed ik). Het makkelijkste wat je in mijn ogen kunt doen is een andere distributie proberen (Ubuntu, SUSE).

Gebeurd er iets als je
startx
intypt ?
Dan vraagt ie om een wachtwoord...

Waarom vraagt de TS die slimme collega niet om hulp? Ga anders maar eens rustig googlen op wat linux nu is en kan...

Andere distributie heeft geen zin. Fc heeft ook een grafische omgeving.

iRacing Profiel

• DeRooney
ik heb die collega al op hulp gevraagd. hij neemt zn telefoon alleen niet op.
ik was op zoek naar een alternatief voor windows, omdat ik legale software wil gebruiken.

• DeRooney
de ubuntu live cd draait direct hier...
heb die maar gedownload om te kijken of ik daar wat mee kon.
maar goed, bedankt voor jullie hulp.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

MrBarBarian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:24:
Andere distributie heeft geen zin. Fc heeft ook een grafische omgeving.
En Fedora Core is natuurlijk zo goddelijk dat er helemaal geen fouten in zitten en het complete hardware compatibiliteit heeft. Oftewel : natuurlijk heeft het zin om te kijken naar een andere distro ([ramt op enter voor] emerge world -Du }:O ).

0.0

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Wat een hulp weer....

Localhost login:

Dan vraagt ie om een gebruikersnaam!

TS:
Heb je een user aangemaakt tijdens het installeren?

Zoniet:
inloggen als root met het bij behorende paswoord wat je tijdens de instalatie in heb moeten voeren.
login: root
pass: ******
DAN, en alleen DAN kan je commando's geven!

Zoals startx een commando is om je Xserver te starten, die nodig is om je GUI weer te geven.

You can either agree with me or be wrong!

• DeRooney
Thanks...

ik heb nu een beetje een idee van ubuntu. dat blijf ik nog even proberen. alles draait hier in 1x. Nu nog even uitvogelen hoe ik wine e.d. kan draaien en kijken of mijn digitale camera ook gewoon aangesloten kan worden etc.
Als ik me daar mee kan redden blijf ik mooi bij ubuntu.. vind t er goed uit zien!

Verwijderd

Jungian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:44:
[...]

En Fedora Core is natuurlijk zo goddelijk dat er helemaal geen fouten in zitten en het complete hardware compatibiliteit heeft. Oftewel : natuurlijk heeft het zin om te kijken naar een andere distro ([ramt op enter voor] emerge world -Du }:O ).
Lijkt me inderdaad een uitstekend advies: bij het eerste de beste probleem dat iemand tegenkomt gelijk een andere distro gaan gebruiken. Dan is hij voor hij 2 weken verder is met zijn 10e distro bezig en zal dan waarschijnlijk gillend terug gaan naar Windows. Dat is juist het grote voordeel van Linux: vrijwel elk probleem is op een of andere manier op te lossen; een andere distro pakken is het probleem ontwijken. Een distro kies je op basis van wat je prettig vind werken, dat kan iemand pas bepalen als hij er ook daadwerkelijk mee gewerkt heeft. En Gentoo aanraden aan iemand die al niet weer hoe hij op de commandline moet aanloggen lijkt me ook niet verstandig.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:59:
[...]

Lijkt me inderdaad een uitstekend advies: bij het eerste de beste probleem dat iemand tegenkomt gelijk een andere distro gaan gebruiken. Dan is hij voor hij 2 weken verder is met zijn 10e distro bezig en zal dan waarschijnlijk gillend terug gaan naar Windows. Dat is juist het grote voordeel van Linux: vrijwel elk probleem is op een of andere manier op te lossen; een andere distro pakken is het probleem ontwijken. Een distro kies je op basis van wat je prettig vind werken, dat kan iemand pas bepalen als hij er ook daadwerkelijk mee gewerkt heeft. En Gentoo aanraden aan iemand die al niet weer hoe hij op de commandline moet aanloggen lijkt me ook niet verstandig.
Volgens mij begrijp jij mij helemaal verkeerd.
De meeste mensen die voor het eerst linux gebruiken willen een GUI zien. Als ze dat niet zien en ze moeten meteen allemaal commando's in gaan typen in een CLI dan houden ze het voor gezien. Ik weet als geen ander dat je linux-problemen ALTIJD (makkelijk) kunt oplossen via de CLI (die extra uitleg is zwaar overbodig dus), maar daar heeft een beginneling gewoon helemaal GEEN zin in. Ook zie je me nergens Gentoo aanraden, maar enkelt even via een by-the-way aangeven dat ik een emerge world -Du in de pijplijn had staan.

0.0

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het "probleem" is "opgelost", verder niet zo nuttig om te discussieren over of het nou wel of geen goed idee was :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.