Insect in Laptop scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-07 20:47
Sinds deze zomer heeft mijn broer een insect in het scherm gekregen. Eerst liep hij in het midden, wat helemaal erg is, maar is een beetje naar linksonder gezakt. Maar intussen is hij overleden.

Na wat gesneupt te hebben op GOT, blijkt dat dit wel vaker voorkomt. De gegeven adviezen om te gaan tikken tegen het scherm of met de stofzuiger erbij helpen niet.

We hebben de laptop uit elkaar gehad en tot de conclusie gekomen dat het scherm uit 1 deel bestaat en dat het onmogelijk om hem uit elkaar te halen. Het beestje is er dus achter gekomen. Bij mijn weten hoort dit gedeelte dicht te blijven om te zorgen dat er geen stof/condens in kan belanden. Er is dan ook geen plek te bekennen waar het vliegje mogelijk naar binnen kan. (en dus eigenlijk ook nergens om te zuigen of de compressor op te zetten).

Ik kon op GOT er niet goed uitkomen of dit nu onder garantie valt of niet. We hebben intussen met Medion gemaild of ze hier ook een oplossing voor hadden, maar volgens hen valt het niet onder de garantie. En het mogelijke schikkingsvoorstel van hen gaat nogal in de papieren lopen.

Nu denk ik persoonlijk dat dit wel onder de garantie zou moeten vallen, desnoods onder dode pixel garantie.

Weten jullie of we hier nog wat aan kunnen doen, of moeten we het hiermee doen?

Alvast bedankt, Marcel

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou dit onder garantie vallen? Het product zelf mankeerd immers niets, en het is echt niet zo dat je laptop(scherm) 100% afgesloten zou moeten zijn.

Wat als er nou een insect in je CPU fan gekropen zou zijn waardoor deze vastloopt en je CPU doorbrandt. Is dat volgens jou ook een garantie kwestie? Beetje krom om de fabrikant dingen kwalijk te nemen waar zij absoluut geen invloed op uit kunnen oefenen. Het is niet alsof ze aan hebben gegeven dat je scherm insect vrij is, of dat zou moeten zijn. Was dat wel zo, dan had je een punt. Maar nu heb je gewoon ernorme pech helaas.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij overmacht heeft de fabrikant geen aansprakelijkheid idd. En helemaal vreemd om het op de dode pixelgarantie te gooien. De pixels zijn immers niet dood. Misschien kun je het nog op dode insectengarantie gooien :+

Edit: Hmm, je hebt em dus blijkbaar ook uit elkaar gehaald, overheen gelezen. Dan kun je het helemaal wel vergeten. Je garantie is dan uberhaubt al weg. Bovendien kan in het proces van het openmaken het beestje er immers ingekropen zijn, dat is niet te controleren.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 19:52 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Heb je uberhaupt nog garantie als je een laptop uit elkaar sloopt?

En idd, leuk topic :D

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2006 19:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56
Blorgg schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:48: Beetje krom om de fabrikant dingen kwalijk te nemen waar zij absoluut geen invloed op uit kunnen oefenen.
Dat is nou net de vraag, had de fabrikant hier geen invloed op? Misschien is het wel een ontwerpfout dat beestjes daar kunnen komen.

• Deikke
Onder slopen bedoel ik hier: Netjes uit elkaar schroeven, plastic onderdelen verwijderen en display bekijken. Na harm done, en ook niet controleerbaar. Als ik er geheugen bij plaats (wat ook tot de mogelijkheden behoort) vervalt mijn garantie toch ook niet?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 12:36
Dit was laatste campzone heel erg, er zijn een hoop discussies hier over.. Ik had ze ook tijdens Campzone in m'n monitor en toen heb ik ze met m'n muis er uit zitten lokken :/
  • Sommige zeggen dat ze door een productie fout (kier in het beeld) er in kunnen komen (garantie geval dus
  • Sommige laten hem opdrogen, en dan er naast tikken zodat hij er uit valt (niet er op natuurlijk ;) )
Ik zou gewoon nog maar even bellen naar die toko (vaak veel effectiever als mailen ;) )
Deikke schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:58:
Onder slopen bedoel ik hier: Netjes uit elkaar schroeven, plastic onderdelen verwijderen en display bekijken. Na harm done, en ook niet controleerbaar. Als ik er geheugen bij plaats (wat ook tot de mogelijkheden behoort) vervalt mijn garantie toch ook niet?
Volgens mij zit je ook nog goed met garrantie hoor :) me broer heeft een tagra laptop en daar zitten van die garantie stikkers over de schoefjes. Nu heb ik jou daar niet over gehoord dus ga ik er van uit dat je die niet hebt en ze kunnen dus ook niet zien dat je hem hebt opengemaakt, met medion is het ook nooit een probleem al plaats je extra hardware bij e.d.

[ Voor 42% gewijzigd door HammerT op 19-12-2006 20:13 ]

• Blorgg
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:52:
[...]

Dat is nou net de vraag, had de fabrikant hier geen invloed op? Misschien is het wel een ontwerpfout dat beestjes daar kunnen komen.
Tenzij de fabrikant heeft aangegeven dat zo'n scherm insectvrij moet zijn, is het geen ontwerp fout. Bovendien hebben de meeste laptops juist vrij veel openingen ivm ventilatie en koeling van de hardware.

Verwijderd

jah, afgelopen campzone was dat idd een GROOT probleem... wij zaten met zijn 7en in een tent (aan de bosrand helemaal 8erin) met 4 TFT's de enige die geen beestjes in zijn scherm had was ik (Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1)... een kameraad had net 3 dagen daarvoor een nieuwe TFT (weet niet meer welk merk) gekocht en en daar zaten aan het einde van campzone 4(!) beestjes (kan je dit een zogenoemde BUG noemen???) in. in de andere twee zaten er respectievelijk 1 (philips) en 3 (benq).

de ene kameraad heeft zijn scherm open gehaald en op die manier de 3 beestjes weten te verwijderen.
het nieuwe scherm (dat ondertussen 14 dagen oud was) is vervangen door de winkel, zonder morren.
en wat de andere heeft gedaan is ernaast getikt toen ie dood was en toen viel ie in de "rand van het scherm"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 13:00 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb laatst een 15 " normale tft (desktop) uit elkaar gehaald en kunnen splitsen van lcd tot aan backligt in losse onderdelen. Mij lijkt dus dat dat beest tussen lcd en backlight zit (of tussen lcd en en of ander doorzichtig laagje aan de buitenkant? I.i.g MOET het mogelijk zijn om je lcd van je backlight te scheiden met kliksysteem ofzo.

Weet echter wel dat die lcdpaneel super fragiel is en dus moet uitkijken als je het gaat doen. Als dat ding breekt ben je veel geld kwijt.

Maar het MOET mogelijk zijn, die zooi is in de fabriek ook niet aan elkaar gesmolten ofzo, dus alles wat monteerbaar is, moet demonteerbaar zijn

T60P Widescreen

• Deikke
Ik durf het persoonlijk niet aan om het scherm open te schroeven. Daar zitten overigens wel stikkers over. Dus dan ben je wel de lul.

Overigens heeft Medion nu gereageerd dat het ineens wel onder de garantie valt. Ze bieden aan om het op te laten halen, dan gaan ze repareren (onder de garantie), alleen moeten de onderzoekskosten wel betaald worden.

Verwijderd

Deikke schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:39:
Ik durf het persoonlijk niet aan om het scherm open te schroeven. Daar zitten overigens wel stikkers over. Dus dan ben je wel de lul.

Overigens heeft Medion nu gereageerd dat het ineens wel onder de garantie valt. Ze bieden aan om het op te laten halen, dan gaan ze repareren (onder de garantie), alleen moeten de onderzoekskosten wel betaald worden.
Onderzoekskosten?

Ze weten het probleem toch al :?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 12:36
waarom zou je als het onder de garantie valt onderzoekskosten moeten betalen :?

• Blorgg
  • Niet online
Omdat ze een foutje hebben gemaakt?
Dit probleem valt waarschijnlijk niet onder garantie, maar als coulance zullen ze het scherm dan waarschijnlijk gaan vervangen. In zulke gevallen is het gebruikelijk om 'onderzoekskosten' te betalen.

Zorg er dus voor dat je vooraf zeker weet of ze je arbeid gaan berekenen, of dat ze je echt 'onder garantie' een nieuw scherm cadeau doen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die onderzoekskosten zullen trouwens ook wel niet mals zijn.

Verwijderd

ja ik heb ook een beestje onder mijn tft scherm eerst kroop ie ook heen en weer maar ergens aan de zijkant ik ie dood gegaan hij zit er al een jaar ofzo maar ik zou niet egt iets weten om da beestje weg te halen als (dan sloop je misschien je scherm)
Pagina: 1