Toon posts:

Penitum 3 boot niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

Ik heb een kast vol onderdelen liggen en ik dacht laat ik s een oud systeempje samenstellen,
ik had nog een mobo met een P3 liggen, een paar latjes geheugen erin (256mb) en een HD erop ata 100.

Eindelijk heb ik xp erop kunnen krijgen maar nu boot xp dus niet, ik krijg wel het scherm met de bios info etc etc maar voordat je het laad scherm van windows krijgt krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor en die blijft dat de hele avond staan :( Ik heb de FAQ met boot problemen gelezen maar daar staan geen oplossingen in.

Ik heb nu inmiddels 3 HD's geprobeert maar niks werkt, ook al het geheugen vervangen.

Iemand enig idee?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Ik zal eens kijken in m'n glazebol en zie helaas helemaal niets...Zorg eens voor specificaties hardware.
over je Penitum 3 :?

Tubes....It's what make music music!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Waarschijnlijk is het begin van je harde schijf een rommeltje. Daarom kan je Windows installatie niet lekker doorstarten, omdat hij ergens tegenop loopt. (Oude BootManager of een stukje van een niet-NTFS of FAT FS)

Maak eens je schijf schoon met KillDisk. Kies hier dan ook de hele schijf, en niet een losse partitie, want dan pak je het begin, en zeker niet het einde mee.

Als je zo'n 5% schoon veegt, dan is jou probleem misschien verholpen. 100% is gewoon een stuk netter want dan wordt ook het einde van je schijf mooi schoon.

Killdisk voor Diskette/USB-drive
Killdisk ISO voor op CD-R(W)

Ow-kay, dat hierboven was dus niet van toepassing, want je hebt al zo'n 3 HDD's geprobeerd. |:(

Andere oplossing:
Reset je BIOS eens. Misschien dat daar een oude Legacy optie in, die XP niet aardig vind.

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy_NL op 19-12-2006 18:53 . Reden: Startpost niet goed gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Bios had ik al gereset maar dat had ook geen effect, specificaties kan ik je niet echt noemen, het is van alles bij elkaar geraapt :s

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Je mag dan wel beweren een FAQ gelezen te hebben, maar je hebt het beleid en dan met name het gedeelte over volledige specs geven duidelijk overgeslagen. En als je met die FAQ de Hangen & Opstarten troubleshooter bedoelt - nee, daar staan geen antwoorden in, wel dingen om zelf te proberen. Muv wat spelen met HDDs en geheugen (waarbij we zonder info over die dingen nog niets kunnen zeggen) heb je blijkbaar niet zoveel gedaan ermee. Dus begin daar eens mee. Totdat je dat volledig gedaan hebt (en het ook volledig weer kunt geven in een topicstart) ben je nog niet klaar voor een topic hier :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.