Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hi tel abo veel te hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik kreeg vandaag mijn telefoonrekening binnen en wist al voordat ik hem openmaakte dat ik fors over mijn bundel heen gebeld had. (dit zijn dan prive redenen enz.) Maar nu maakte ik de envelop open en viel bijna van mijn stokje. 384 euro!!!

Nu betreft dit het bedrag voor 2 abonnementen. Eentje is van mijn broertje en die heeft een Hi 20 abo en die belt er nooit overheen (ook dit keer niet) maar dan blijft er nog ruim 360!!! euro over.

Ik heb de telefoonrekening uitgebreid bekeken en zag dat ik 685 minuten naar mobiel gebeld had en 387 smsjes had verstuurd. Nu stond er achter de smsjes een bedrag van 39.70 ex btw en dat klopt wel, (buiten de bundel 12c per sms) Maar achter de 685 min naar mobiel stond een bedrag van 307.15 ex btw!! dat houd in dat dat 45 c per minuut ex de btw is... terwijl Hi zegt dat dat 24c p/m buiten de bundel is.

Nu heb ik een bundel van 450 belminuten voor 50 euro. En ik heb even de volgende berekening gemaakt:

abo = 50 euro = 450 belminuten

685 min - 450 bundel = 235 min over x 0.24 euro per minuut = 56.40 euro

387 sms x 0.12 euro per sms = 46.44

27 min naar vast bellen = 27 min x 0.24 euro per minuut = 6.48

3 mms x 0.12 euro per mms = 0.36 euro

internet = 0.05 euro

dus:

50.00 +
56.40 +
46.44 +
6.48 +
0.36 +
0.05 =
--------
159.73 euro inc de btw.

Daar komt dan nog 20 euro voor mijn broertjes bundel bij maar er mist nog 200 euro? :S

Nu heb ik net met Hi gebeld, maar ze willen mij eerst een specificatie van mijn "belgeschiedenis" toesturen en dan pas verder zien. Ook gaven ze me de mogelijkheid om gespreid te betalen maar dan moet ik morgen voor 6 uur weer bellen, dan kunnen ze dat doorgeven binnen Hi. Maar ik wil helemaal geen gespreide betaling, ik wil uitstel van betaling totdat ik weet waar die 200 euro gebleven is...

Iemand hier die vaker zoiets heeft meegemaakt of weet wat ik mis? Ik heb echt alles doorgekeken en kan eventueel wel een plaatje maken van de rekening, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. Vooral dat 45 cent per minuut ex de btw is toch echt te gek!

Alle hulp is zeer gewaardeerd

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:43

aex351

I am the one

Het klopt wel want op de factuur dat ze je toesturen rekenen ze met een vast bedrag over je belbundel. Dit om het administratief gezien makkelijker voor hun te maken zodat ze met één tarief over elke type bel bundel kunnen berekenen. Daarom krijg je ook een hogere geld bundel op je factuur te zien dan bijvoorbeeld die 20 euro van een Hi20 abo. Maar wanneer je alles berekent kom je toch wel weer op die 20 euro uit. En dat is dus de reden waarom het lijkt dat sommige tarieven hoger liggen dan het zou moeten zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waar woon je ergens? Toevallig ergens dicht bij de grens met duitsland?
Het kan nl heel goed dat je telefoon overschakelt naar het duitse netwerk omdat het signaal sterker is en dan betaal je dus extra kosten voor bellen in het buitenland.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

mijn rekening klopt opzich wel, daar kan ik je niet mee helpen...

ik kan je wel waarschuwen voor dit:

Ze hebben mij een half jaar geleden gebeld of ik gratis mijn abbo van hi20 wilde verhogen naar hi25 voor een periode van 3 maanden. (voor de prijs van hi20)

Wie wil er niet 3 maanden lang 5 euro extra? Dus ik vond het prima voor die drie maanden.
'k Heb er dan wel geen gebruik van gemaakt..... (nooit rekeningen gehad boven de 20 euro)

Alleen ze hebben na die 3 maanden mijn abbo niet terug gezet naar hi20, waardoor ik gewoon door moest blijven betalen aan dat hi25 euro abbo....

Dus ik bellen... en toen zei dat mens van Hi dat ik zelf na 3 maanden mijn abbo had moeten laten terugzetten naar hi20.

Daarop zei ik dat me dat niet verteld was, en dat ik al de 5 euro's terug wilde hebben... maar dat kon niet en ik werd vriendelijk bedankt... tuut tuut......

Ze hebben het inmiddels wel terug gezet naar hi20, maar het heeft me wel geld gekost...

Dus als ze het je aanbieden: NIET DOEN!!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met McKaamos! Toen ik 't las dacht ik ook: hmm grens-gevalletje!? Klopt dat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-10 23:01
Als ik jou was zou ik morgen toch voor 6 uur iets laten horen voor die gespreide betaling...

Als er later toch iets fout blijkt te zijn heb je er recht op je geld weer terug te krijgen, dus je hebt niks te verliezen, toch?

En ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze er naast zaten met m'n rekening (heb 3 jaar Hi gehad en nu T-Mobile).

Mijn advies: bel ze morgen op over de gespreide betaling en wacht dan de specificatie af. Je kunt verder toch vrij weinig doen op het moment.

• TFDev
CLB schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:34:
Met McKaamos! Toen ik 't las dacht ik ook: hmm grens-gevalletje!? Klopt dat?
dat zou dan wel in mijn specificaties gestaan hebben, maar dat staat er niet tussen...
Vikingtosh schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:35:
Als ik jou was zou ik morgen toch voor 6 uur iets laten horen voor die gespreide betaling...

Als er later toch iets fout blijkt te zijn heb je er recht op je geld weer terug te krijgen, dus je hebt niks te verliezen, toch?

En ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze er naast zaten met m'n rekening (heb 3 jaar Hi gehad en nu T-Mobile).

Mijn advies: bel ze morgen op over de gespreide betaling en wacht dan de specificatie af. Je kunt verder toch vrij weinig doen op het moment.
dat ben ik ook zeker van plan, maar ga wel door tot ik uitstel van betaling heb... want dit mag gewoon niet kunnen.. 45 cent per minuut EX btw! dat is toch niet normaal?
aex351 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:31:
Het klopt wel want op de factuur dat ze je toesturen rekenen ze met een vast bedrag over je belbundel. Dit om het administratief gezien makkelijker voor hun te maken zodat ze met één tarief over elke type bel bundel kunnen berekenen. Daarom krijg je ook een hogere geld bundel op je factuur te zien dan bijvoorbeeld die 20 euro van een Hi20 abo. Maar wanneer je alles berekent kom je toch wel weer op die 20 euro uit. En dat is dus de reden waarom het lijkt dat sommige tarieven hoger liggen dan het zou moeten zijn.
Dat is niet zo want die worden appart weergegeven

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 16:43

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:33:
Alleen ze hebben na die 3 maanden mijn abbo niet terug gezet naar hi20, waardoor ik gewoon door moest blijven betalen aan dat hi25 euro abbo....
Offtopic
Laat het een wijze les zijn. Als bedrijven je iets 'tijdelijks' aanbieden staat er bijna altijd dat het stilzwijgend verlengd wordt. Altijd dus direct na afsluiten even een opzegbrief de deur uitdoen dat je er na de periode vanaf wil.

Ontopic:
Wacht de factuur af. Probeer met Hi te bellen en schrijf de naam op van de persoon die je te spreken hebt gehad. Wacht het even af. Als jij niet voor dat geld hebt gebeld dan kunnen ze je niks maken.

Ik weet niet hoe het in Nederland geregeld is maar ik neem aan dat de provider moet kunnen aantonen dat jij gebeld hebt. Jij hoeft niet aan te tonen dat jij niet gebeld hebt.

Probeer eens via de search wat andere topics te vinden, er zijn legio voorbeelden van vergelijkbare situaties. succes

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Beeksma
Ik denk nu ik de reactie van aex351 lees dat dit het waarschijnlijkst is...

Heb je al gedacht aan een piek- en daltarief?
Ik weet niet meer hoe dat bij Hi geregeld was...

Maar het lijkt mij in ieder geval ook zeer waarschijnlijk dat die 24 cent meer een 'richtprijs' is, en de werkelijke prijzen hier omheen schommelen.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

[...]
Offtopic
Laat het een wijze les zijn. Als bedrijven je iets 'tijdelijks' aanbieden staat er bijna altijd dat het stilzwijgend verlengd wordt. Altijd dus direct na afsluiten even een opzegbrief de deur uitdoen dat je er na de periode vanaf wil.
Toen ik zelf Hi had heb ik dit ook aangeboden gekregen, van 20 naar 30. Nu bij KPN heb 2 maanden geleden weer eenzelfde aanbieding gekregen, van 30 naar 42.50. Beide keren is mij uitdrukkelijk verteld dat het zelf opgezegd moet worden en dat als dit niet gebeurd je abbo volledig naar de hogere bundel omgezet word (incl kosten uiteraard).

Ontopic:

24 ct lijkt mij geen richtlijn. Op de site van Hi staat duidelijk :
Buiten je bundel betaal je per minuut 24 ct en per sms/mms 12 ct
Mocht het er wat omheen schommel dan nog zal het niet van ong. 24ct naar ong 53ct (incl. btw) gaan !

• Beeksma
kingrichard47 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:23:
Mocht het er wat omheen schommel dan nog zal het niet van ong. 24ct naar ong 53ct (incl. btw) gaan !
Als bepaalde nummers vaak gebeld zijn, en Hi voor specifiek deze nummers hoge tarieven vraagt, kan dit toch evt. mogelijk zijn?

• TFDev
dat is dus allemaal naar mobiel gebeld, maar dan gelden toch geen hogere tarievn neem ik aan? :S

edit: ik kan dat in ieder geval nergens vinden... en dan nog, dat is toch geen 53 cent in keer :S

[ Voor 34% gewijzigd door TFDev op 19-12-2006 19:32 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vikingtosh schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:28:
[...]

Als bepaalde nummers vaak gebeld zijn, en Hi voor specifiek deze nummers hoge tarieven vraagt, kan dit toch evt. mogelijk zijn?
Hmm, ja dat was inderdaad mogelijk geweest. Hi vraagt echter voor alle nr's (behalve 0900 ed) hetzelfde tarief.
belminuten uit je bundel gelden voor nationale gesprekken naar vast, mobiele toestellen van Hi of KPN, andere mobiele operators en VoiceMail. Alle overige bestemmingen vallen buiten de belminutenbundel

• TFDev
Nu ben ik dus wel nieuwsgierig naar wat de kosten BUITEN de bundel naar mobiel betreft.. Al zou dit natuurlijk nooit de "missende" 200 euro aan kunnen vullen... Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat dit ook gewoon 24 cent per minuut buiten de bundel is. Ik kan namelijk nergens wat anders vinden...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
- Er staat nergens iets over het AANTAL gesprekken. Geen starttarief?
- Er staat niets over de duur van de gesprekken. Geen 1-sec gesprekken (overgaan en wegdrukken bij horen van de voicemail, waarbij vaak gefactureerd wordt met een minimum van 1min)

edit: Geen starttarief, wel minimum van 1min-factureren.
Gesprekken korter dan één minuut worden als een volledige minuut berekend
Bron: http://www.hi.nl/web/show/id=93233

Je kan dus zoiezo al niet simpel aantal min x 0.24 doen...

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 19-12-2006 22:23 ]

• TFDev
Maar ik kan dan toch wel aannemen dat die als 1 min op de factuur staan :S....

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ja.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:12
Killed-1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:25:

Nu heb ik een bundel van 450 belminuten voor 50 euro. En ik heb even de volgende berekening gemaakt:

abo = 50 euro = 450 belminuten

685 min - 450 bundel = 235 min over x 0.24 euro per minuut = 56.40 euro

387 sms x 0.12 euro per sms = 46.44

27 min naar vast bellen = 27 min x 0.24 euro per minuut = 6.48

3 mms x 0.12 euro per mms = 0.36 euro

internet = 0.05 euro

dus:

50.00 +
56.40 +
46.44 +
6.48 +
0.36 +
0.05 =
--------
159.73 euro inc de btw.
Je berekening klopt niet helemaal want de bundel is ook voor de sms dus stel je heb de 387 smsjes eerder gebruikt dan de belminuten is dit dus ook van je 450 min af
dus zal je rek wel iets hoger liggen, al zou dit nog niet op het bedrag uitkomen van 384 euro

Heb zelf ook dit abbo en soms bedenk ik me ook wel of het allemaal wel klopt

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 14:28
Ik heb wel eens meegemaakt dat m'n ISP administratiekosten dubbel rekende (twee maanden na elkaar opnieuw het bedrag betalen), maar een mailtje later was dat verholpen. Als een bedrijf een fout maakt waar je ze duidelijk op kan wijzen en die een belmiep OOK kan zien op haar computer wordt er meestal niet al te moeilijk gedaan. Het lijkt me dan ook dat een specificatie al veel duidelijk kan maken, dus vraag die eerst op en bekijk waar volgens hun zoveel geld naartoe gegaan is. Daaruit volgt ook ongetwijfeld of sommige momenten / bestemmingen duurder zijn geweest dan andere.

Daarnaast vraag ik me af hoe iemand er bij komt 11 uur van mobiel naar mobiel te bellen, ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat er niet-zakelijke toepassingen zijn waarbij je binnen nederland niet via het vaste net of VoIP kan bellen, maar daar heb je nu waarschijnlijk weinig aan.

* FragFrog heeft een prepaid mobieltje en skype en is per maand in totaal altijd minder dan 10e kwijt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• aex351

aex351

I am the one

offtopic : @FragFrog heb je het toevallig over Chello ?

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 19-12-2006 23:45 ]

• TFDev
Een specificatie krijg ik inderdaad ook thuisgestuurd, maar toch... 307 euro ex de btw voor 685 minuten bellen?
En dat van die smsjes maakt ook niks uit, want bij Hi is 1 belminuut 2 smsjes... Dus dan zou mijn berekening nog hetzelfde zijn...
En zoals ik in de TS al aangaf, wie / wat / hoe voor die 11 uur bellen en de 400 smsjes is een nogal prive aangelegenheid... Maar dat klopt wel...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
Dus het aantal minuten klopt wel, maar het tarief niet. Lijkt me dat ze daar dan gewoon de mist in zijn gegaan en dat moet niet al te moelijk recht te breien zijn. Heb je niet toevallig al 2 jaar Hi en waren toen je het abbo afsloot de tarieven hoger? (Al kan ik me niet voorstellen dat het ooit 45 cent is geweest) Misschien komt dat tarief vanaf een prepaid iets af ofzo? Het lijkt me in ieder geval gewoon een foutje..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 07:05
Ik denk gewoon dat de gesprekken korter dan 1 minuut wel voor 24cent worden berekend, maar in de totale tijdsduur niet als 1 minuut geteld worden (gewoon het aantal seconden dus). Dus stel dat je bundel op is en je belt 10x 1 seconde dat de totale tijdsduur met 10 seconde toeneemt, maar je rekening met 2,40 euro.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
is het niet zo dat je die 685 minuten ook al buiten de bundel hebt gebeld> Dus nog bovenop die 450 minuten uit je bundel? Dan zou het namelijk wel kunnen kloppen. Ik heb vodafone en op mijn rekeningen staat volgens mij (de laatste keer dat ik keek iig) niet het totaal aantal sms en minuten cegombineerd - er wordt altijd wel specifiek iets gezegd over kosten binnen en buiten de bundel.

Sowieso heb ik een vaste gespecificeerde rekening dus ik kan altijd nazoeken hoe of wat.

If you can't write, there is nothing left.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ranewen schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:49:
is het niet zo dat je die 685 minuten ook al buiten de bundel hebt gebeld> Dus nog bovenop die 450 minuten uit je bundel? Dan zou het namelijk wel kunnen kloppen. Ik heb vodafone en op mijn rekeningen staat volgens mij (de laatste keer dat ik keek iig) niet het totaal aantal sms en minuten cegombineerd - er wordt altijd wel specifiek iets gezegd over kosten binnen en buiten de bundel.

Sowieso heb ik een vaste gespecificeerde rekening dus ik kan altijd nazoeken hoe of wat.
Volgens mij heb je gelijk. Het aantal minuten en smsjes die vermeld staan zijn minuten en smsjes buiten de bundel. Anders staan bepaalde minuten en smsjes immers dubbel vermeld.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• aex351

aex351

I am the one

Als de TS nou de voor en achterkant van zijn factuur inscant want dit schiet ook niet op dat mensen moeten gaan gokken hoe het nou zit.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

685 belminuten

387 sms (x2 want 2 sms is 1 belminuut
387
-------+
1459

193,5
---------+
878,5 * 24= 210,84

+50 abbo
+20 abbo broertje
+0,41 internet en mms

Kom je op 281,25.. Wel ietsje lager dan de rekening inderdaad

Het is dus zeer waarschijnlijk dat je belminuten binnen de bundel NIET op de rekening worden gezet (eventueel te controleren met een oude rekening waarbij je binnen de bundel blijft. Bij Vodafone is het iig wel zo dat die kosten niet appart gespecificeerd zijn)

Alle belminuten en sms-jes die je op de rekening hebt staan zijn belminuten en sms-jes die buiten de bundel gebeurt zijn. Je hebt dus inderdaad behoorlijk veel gebeld en de rekening is, hoe vervelend ook, gewoon kloppend.

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 20-12-2006 13:48 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• argro
Janoz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:19:
685 belminuten
387
-------+
1459

1459 x 24 = E350,16
2sms=1minuut, dus 387 smsjes staan gelijk aan 193,5 minuten en niet aan 774 minuten. Het totaal aantal minuten komt dus op 878,5. Hetgeen overeenkomt met €210,84.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
offtopic:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat zowel 360 als 160 euro per maand belachelijk veel is om aan telefoongesprekken uit te geven :?

• argro
dr snuggles schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:59:
offtopic:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat zowel 360 als 160 euro per maand belachelijk veel is om aan telefoongesprekken uit te geven :?
Zo zijn er ook mensen die 100 euro voor een grafische kaart te veel vinden, anderen vinden dat weer niet. Er zijn ook mensen die 100 euro voor een spijkerbroek te veel vinden, anderen vinden dat weer niet. Bovendien heeft de TS al aangegeven dat privé-omstandigheden de oorzaak waren van het veelvuldig gebruiken van zijn GSM.

Verwijderd

offtopic:
Nee. Ik heb ook al moeite genoeg om mijn Hi30 abo elke maand weer in zoverre te gebruiken dat ik geen "tegoed" weggooi. Ik laat mijn vriendin zelfs 's avonds voor lange gesprekken met mijn mobiel bellen. Ik begin elke maand weer met bijna 90 euro aan beltegoed. (Binnenkort maar eens kijken of ik kan verlagen naar Hi20.)

Ik ben wel erg benieuwd naar de factuur van de TS trouwens. Ik ga er eigenlijk vanuit dat die factuur wel zal kloppen. De kans dat die niet klopt is erg klein, maar zeker niet 0. (Zoek maar eens op mijn ervaringen met Vodkafone..)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 15:55

Royz

Kleurenblind!!

Janoz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:19:
685 belminuten

387
-------+
1459

193,5
---------+
878,5 * 24= 210,84

+50 abbo
+20 abbo broertje
+0,41 internet en mms

Kom je op 281,25.. Wel ietsje lager dan de rekening inderdaad

Het is dus zeer waarschijnlijk dat je belminuten binnen de bundel NIET op de rekening worden gezet (eventueel te controleren met een oude rekening waarbij je binnen de bundel blijft. Bij Vodafone is het iig wel zo dat die kosten niet appart gespecificeerd zijn)

Alle belminuten en sms-jes die je op de rekening hebt staan zijn belminuten en sms-jes die buiten de bundel gebeurt zijn. Je hebt dus inderdaad behoorlijk veel gebeld en de rekening is, hoe vervelend ook, gewoon kloppend.
Ik snap de facturen van Vodafone al helemaal niet. Ik krijg constant een hoop geld op "interlokaal mobiel", terwijl ik dacht dat ik niet voor niks 150 min had? En wat is interlokaal?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

offtopic:
Ik vind het niet veel. Als je veel moet bellen zit je er zo aan. Het is maar waar je waarde aan hecht.
Ik zou nooit € 2000 aan een computer uitgeven. Maar € 2000 voor een mooie reis tik ik zo neer.
'Tis maar waar je waarde aan hecht...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met telefoonnummers met extra kosten ?

nummers in het buitenland
0900 nummers
diensten
sms berichten die geld kosten

?

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:26:
Hoe zit het met telefoonnummers met extra kosten ?

nummers in het buitenland
0900 nummers
diensten
sms berichten die geld kosten

?
Hij zegt toch dat het allemaal nummers naar mobiel zijn?

Het is inderdaad wel handig als hij de rekening even post.

Heb 10 abo's bij 5 providers, maar heb zoiets als dit nog nooit meegemaakt 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:29 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:33:
mijn rekening klopt opzich wel, daar kan ik je niet mee helpen...

ik kan je wel waarschuwen voor dit:

Ze hebben mij een half jaar geleden gebeld of ik gratis mijn abbo van hi20 wilde verhogen naar hi25 voor een periode van 3 maanden. (voor de prijs van hi20)

Wie wil er niet 3 maanden lang 5 euro extra? Dus ik vond het prima voor die drie maanden.
'k Heb er dan wel geen gebruik van gemaakt..... (nooit rekeningen gehad boven de 20 euro)

Dus ik bellen... en toen zei dat mens van Hi dat ik zelf na 3 maanden mijn abbo had moeten laten terugzetten naar hi20.

Daarop zei ik dat me dat niet verteld was, en dat ik al de 5 euro's terug wilde hebben... maar dat kon niet en ik werd vriendelijk bedankt... tuut tuut......

Ze hebben het inmiddels wel terug gezet naar hi20, maar het heeft me wel geld gekost...

Dus als ze het je aanbieden: NIET DOEN!!
Ik werd hier ook voor gebeld en natuurlijk gedaan. Door de persoon aan de lijn werd goed benadrukt dat als ik er vanaf wilde ik voor xxdatumxx moest bellen naar 1200. Heb ik dan ook gedaan en dat was geen probleem...

wijze woorden

• TFDev
Ik krijg morgen mijn specificatie thuisgestuurd, maar heb dus weer gebeld ivm een uitstel van de betaling... Nu zeiden ze me dat dat mogelijk was en heb een week uitstel gekregen (tot de 29e) Nu wist de persoon die ik aan de telefoon had mij te vertellen dat die 685 misschien geen minuten waren, maar het aantal gesprekken dat gedaan is met mijn telefoon. Maar dat zou betekenen dat ik minstens 20 keer per dag gebeld moet hebben? :S Ik wacht mijn specificatie even af...

Verwijderd

Killed-1 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:58:
Ik krijg morgen mijn specificatie thuisgestuurd, maar heb dus weer gebeld ivm een uitstel van de betaling... Nu zeiden ze me dat dat mogelijk was en heb een week uitstel gekregen (tot de 29e) Nu wist de persoon die ik aan de telefoon had mij te vertellen dat die 685 misschien geen minuten waren, maar het aantal gesprekken dat gedaan is met mijn telefoon. Maar dat zou betekenen dat ik minstens 20 keer per dag gebeld moet hebben? :S Ik wacht mijn specificatie even af...
Ja, dat zijn op mijn Hi-factuur dus inderdaad "aantal" als in "aantal gesprekken". (Zal zometeen even een scan van de achterkant van zo'n factuur posten.)

Afbeeldingslocatie: http://www.basenanita.nl/got/kpnklein.jpg

De grote versie
http://www.basenanita.nl/got/kpn.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:12:
[...]

Ja, dat zijn op mijn Hi-factuur dus inderdaad "aantal" als in "aantal gesprekken". (Zal zometeen even een scan van de achterkant van zo'n factuur posten.)

[afbeelding]

De grote versie
http://www.basenanita.nl/got/kpn.jpg
offtopic:
Je hebt een veel te hoge bundel :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 22:19
Killed-1 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:58:
Mja, en 10x 1 sec. voicemail aan de lijn is 10 minuten en dus duur... Ik denk dat dat het is...

• argro
Martijn schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:04:
[...]

Mja, en 10x 1 sec. voicemail aan de lijn is 10 minuten en dus duur... Ik denk dat dat het is...
Inderdaad, de ellende van het verkapte starttarief. Steeds meer providers gaan de "standaard 1 minuut" hanteren.

• Beeksma
argro schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:12:
[...]
Inderdaad, de ellende van het verkapte starttarief. Steeds meer providers gaan de "standaard 1 minuut" hanteren.
Sterker nog, volgens mij doen de meeste dat al ;)

Verwijderd

Hier het zelfde probleem gehad. Maar dan met KPN Mobile

Mijn vader had een zakelijk abbo, omdat hij naar het buitenland verhuisde had hij dit opgezegd per 16 september. Mijn moeder had een normaal abbo, maar omdat deze op de zelfde naam stond kregen we alles op 1 overzichelijke factuur.

mijn ouders gingen 1 september naar Curacao, maar omdat ze mij verschrikkelijk miste (pause.....NOT..) belde ze iedere dag wel. Dit deden we dan via skype, oftewel. Ik belde met skype voor
44 cent per minuut naar Curacao, omdat ze daar nog geen vaste telefoon hadden.

Omdat ik uiteindelijk alle boekhouding moest doen, kwamen de facturen bij mij binnen, dus ik open heel fijn de brief van KPN, en zie tot mijn verbazing een rekening

583EURO!!!!

Gebeld naar KPN (gelukkig een 0800 nummer) en kreeg heel fijn te horen dat dit klopte, want...(en ik schaam me er voor dat ik dit niet wist) de heen lijn voor 44 cent belde, maar de terug lijn (dus mijn vader) gewoon 1,39Euro per minuut of zo betaalde. Uiteindelijk betaald, maar door een fout van mijn bank werd het bedrag niet overgemaakt (Fortis bank hanteerde op de rekening een limiet van 500 euro per transactie. Echter hier werd ik op 16 oktober pas van op de hoogte gesteld.) wat er toe leidde dat mijn moeder via een andere gsm in paniek opbelde dat ze was afgesloten. Uiteindelijk opgelost en voortaan gebeld via skype2skype.

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:11:
Hier het zelfde probleem gehad. Maar dan met KPN Mobile
Het probleem van de TS is de vraag of zijn rekening wel klopt. Jouw probleem was gewoon een hoge, maar wel kloppende, rekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:28:
[...]

offtopic:
Je hebt een veel te hoge bundel :)
Weet ik. Ik woon sinds 1 september samen, dat scheelt een "hele berg" minuten per maand. Binnenkort maar eens kijken of ik kan downgraden.
argro schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:32:
[...]
Het probleem van de TS is de vraag of zijn rekening wel klopt. Jouw probleem was gewoon een hoge, maar wel kloppende, rekening.
Dat weten we snel genoeg. Nouja, snel.... TS moet een kleine 700 gesprekken controleren. Want als er een fout inzit, dan zullen daar gesprekken tussen zitten die de TS niet gevoerd heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:59 ]

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Andere factoren kunnen zijn:

Dat je altijd de eerste minuut betaald, dus een gesprek van 5 sec betaal je meestal 1 minuut.

Die 24 cent is denk ik ex btw, volgens mij rekend KPN 0.30 incl.

Misschien een mooi moment om over te stappen >:)

Verwijderd

FFF schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:15:
Andere factoren kunnen zijn:

Dat je altijd de eerste minuut betaald, dus een gesprek van 5 sec betaal je meestal 1 minuut.

Die 24 cent is denk ik ex btw, volgens mij rekend KPN 0.30 incl.

Misschien een mooi moment om over te stappen >:)
Hi is 24 cent inclusief btw... Zie hier

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 12:22 ]

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:49:
[...]

Weet ik. Ik woon sinds 1 september samen, dat scheelt een "hele berg" minuten per maand. Binnenkort maar eens kijken of ik kan downgraden.

[knip]
Haha, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik ook een Hi30 abbo, omdat ik ver over mijn Hi20 abbo heenzat. Paar maanden daarna ging ik samenwonen....

Ik moet iig nog een jaar wachten totdat ik het kan downgraden. (2 jarig abbo)

TS bedenk je wel dat je bij Hi per seconde betaalt, maar dat elke verbinding 1 minuut kost. Dus als je 30 keer voicemail krijgt, betaal je al 30 minuten.

• RobbertC
  • Laatst online: 15-11 15:11
Hi mag je niet meer downgraden (behalve als je ooit geupgrade bent), KPN Mobiel nog wel 1 keer per 6 maanden. Even voor de duidelijkheid :)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RobbertC schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:14:
Hi mag je niet meer downgraden (behalve als je ooit geupgrade bent), KPN Mobiel nog wel 1 keer per 6 maanden. Even voor de duidelijkheid :)
Wat is het verschil tussen Hii en KPN dan? Ik heb precies dezelfde abbo bij Hi als KPN aanbied?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Heb geen idee of deze dingen al genoemd zijn, heb momenteel geen tijd om alle reacties te lezen :+

Bij Hi staat het aantal gesprekken op de factuur niet het aantal minuten, ik heb mij hier zelf ook al eens in vergist. (flinke ruzie met de vriendin zorgt voor dure gesprekken)

Bekijk even de gespecificeerde rekening op via www.hi.nl en controleer het daar even. Hier staan ook de minuten duidelijk vermeld.

Hou er ook even rekening mee dat gesprekken van een paar seconden als 1 minuut worden afgerekend.

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:15:
[...]

Wat is het verschil tussen Hii en KPN dan? Ik heb precies dezelfde abbo bij Hi als KPN aanbied?
Dat denk ik niet :) Hi = voor jongeren = onderdeel van KPN. Hi e30 /= KPN Mobiel e30 :)
en het is abo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 18:28 ]

• RobbertC
  • Laatst online: 15-11 15:11
Royz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:15:
[...]

Bij een Hi abo zitten meer belminuten (bv. 20 euro per maand: 125 belminuten ipv 100 bij KPN) en 2 sms'jes = 1 minuut. Nadeel is dat je die minuten maar 2 maanden meeneemt, en alleen bellen en SMS'en binnen Nederland binnen de bundel valt. Bij KPN neem je het beltegoed 12 maanden mee en kun je je bundel voor alles gebruiken (binnenland, buitenland, e-mail, internet) behalve 0900-nummers, plus dat je KPN omlaag mag zetten na 6 maanden. KPN is dus flexibeler, en Hi is meer voor hetzelfde geld.

• TFDev
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:28:
Heb geen idee of deze dingen al genoemd zijn, heb momenteel geen tijd om alle reacties te lezen :+

Bij Hi staat het aantal gesprekken op de factuur niet het aantal minuten, ik heb mij hier zelf ook al eens in vergist. (flinke ruzie met de vriendin zorgt voor dure gesprekken)

Bekijk even de gespecificeerde rekening op via www.hi.nl en controleer het daar even. Hier staan ook de minuten duidelijk vermeld.

Hou er ook even rekening mee dat gesprekken van een paar seconden als 1 minuut worden afgerekend.
oh-oh

nog geen specificatie thuis, maar dit gaat wel een hoop verklaren... dus toch 400 euro door de wc? :/

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Aangezien dit beter elders past: SG --> PSGG

• FrenkieB
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11 16:41
oeps, was reactie op de eerste pagina |:(

[ Voor 73% gewijzigd door FrenkieB op 21-12-2006 22:53 ]

Verwijderd

Killed-1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:41:
[...]

oh-oh

nog geen specificatie thuis, maar dit gaat wel een hoop verklaren... dus toch 400 euro door de wc? :/
waarschijnlijk, je kan op www.hi.nl je rekening al bekijken....

Naar aanleiding van dit topic ben ik mijn rekening ook maar eens door gaan spitten...

Tot mijn grote schrik zijn 73% van mijn gesprekken KORTER dan 1 min.... Hierdoor betaal ik dus veel teveel, (iedere keer 1 minuut berekenen). Ik ga het nu effe verder uitrekenen hoeveel minuten ik gebeld heb en hoeveel ik betaald heb.

Ik heb het nu uitgerekend! OMG!
Aantal gesprekken: 145
Aantal minder dan een minuut 106

Het volgende is over de 106 gesprekken minder dan 1 minuut:
Daadwerkelijk gebeld totaal (min) 37:15
Betaald (min) 106:00
Kosten per min €0,20
Ik betaal nu:
106 * 0,20 = €21,20
Als ik per seconde zou betalen:
37,25 * 0.20 = €7.45
Betaald voor niet tijd die ik niet gebeld heb:
21,20 - 7,45 = €13,75

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 11:22 ]

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Killed-1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:25:
Maar ik kan dan toch wel aannemen dat die als 1 min op de factuur staan :S....
Ik heb KPN 20 (20ct p/min*) en ze staan zo bij mij op de (gesp.) factuur:

Min Nummer Totaal in €
0:05 06-<*> 0,17
0:02 06-<*> 0,17
0:55 06-<*> 0,17
1.11 06-<*> 0,20

etc.

* Factuur is excl. BTW! dus 0,17 ct. p/min.

[edit] Oeps, ook een reactie op pagina 1.
[edit] @Jay-v: Bel ook 65% <1min. Maar dat wist ik al. Heb toch KPN helemaal gratis (cashback).
[edit] @Royz: Alleen bij de 1e. Gelukkig :/

[ Voor 17% gewijzigd door robert-630 op 22-12-2006 11:50 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Geldt dat alleen voor de 1e minuut? Of bij elke onvolledige minuut?

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 23:04
meestal starttarief van een minuut en dan betalen per seconde.
Je kunt dus maar beter zorgen dat je die voicemail volbrabbelt en je gesprekken in ieder geval een minuut laat duren, anders spek je je provider alleen maar meer.

Ik ken het fenomeen en alle providerd hebben een 1 minuut, volgens mij orange nog niet, maar die heeft een starttarief van 6 cent per gesprek.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:41:
[...]

Geldt dat alleen voor de 1e minuut? Of bij elke onvolledige minuut?
Alleen voor de eerste minuut, ik heb nu mijn laatste rekening in een excel sheet gezet. Hierin heb ik alles met elkaar vergleken. Als ik ook de eerste minuut per seconde zou betalen, ben ik ruim 25% goedkoper uit per maand...

Ik verwijt dit aan al die nutteloze voicemails die ik toch nooit inspreek.

Kan ik doorschakelingen naar voicemail niet uitzetten? Dit zou mij maandelijks veel besparen :D

Als iemand 43 kB webspace heeft gooi ik mijn excel bestandje wel even online

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 12:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:34:
[...]

rapidshare.de bijv...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
Het is eigenlijk heel erg simpel, wanneer je iemand probeert te bellen tel ik altijd hoe vaak hij al over gegaan is, bij de 4e keer hang ik op en probeer het nog eens, je krijgt nl de viocemail bij 5keer overgaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:34:
[...]

Alleen voor de eerste minuut, ik heb nu mijn laatste rekening in een excel sheet gezet. Hierin heb ik alles met elkaar vergleken. Als ik ook de eerste minuut per seconde zou betalen, ben ik ruim 25% goedkoper uit per maand...

Ik verwijt dit aan al die nutteloze voicemails die ik toch nooit inspreek.

Kan ik doorschakelingen naar voicemail niet uitzetten? Dit zou mij maandelijks veel besparen :D

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
procyon schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:11:
Het is eigenlijk heel erg simpel, wanneer je iemand probeert te bellen tel ik altijd hoe vaak hij al over gegaan is, bij de 4e keer hang ik op en probeer het nog eens, je krijgt nl de viocemail bij 5keer overgaan.

[...]
Doe ik ook altijd. Maar bij sommige is de rinkeltijd ingekort en anderen hebben hun foon niet aanstaan en dan gaat het gelijk door naar de voicemail (die ze vaak zelf nooit uitluisteren!) Daardoor betaal ik nog steeds 40% meer dan nodig is. (= 8 euro).

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:39
robert-630 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:37:
[...]

Doe ik ook altijd. Maar bij sommige is de rinkeltijd ingekort en anderen hebben hun foon niet aanstaan en dan gaat het gelijk door naar de voicemail (die ze vaak zelf nooit uitluisteren!) Daardoor betaal ik nog steeds 40% meer dan nodig is. (= 8 euro).
Is dat teveel?
Er is maar 1 provider die de eerste seconde niet berekend, deze provider rekent dan weer wel elk gesprek 6 cent starttarief.
Dus wanneer jij een gesprek hebt van 1 minuut betaal je een x bedrag, maar een persoon bij orange betaald dan een x bedrag + 6 cent.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het nooit een ideale situatie is, je wordt altijd wel gepakt.

Alleen bij de vroegere Relax abonnementen van t-mobile was het echt per sec betalen en geen starttarief (binnen je bundel).
Ook t-mobile is helaas over naar het 1e minuut in rekening brengen :(

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
procyon schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:10:

Er is maar 1 provider die de eerste seconde niet berekend, deze provider rekent dan weer wel elk gesprek 6 cent starttarief.
Dus wanneer jij een gesprek hebt van 1 minuut betaal je een x bedrag, maar een persoon bij orange betaald dan een x bedrag + 6 cent.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het nooit een ideale situatie is, je wordt altijd wel gepakt.
Bedrag x dat jij noemt is bij Orange ook lager dan bij de rest van de providers, dus voor de eerste minuut kom je op ongeveer hetzelfde uit, daarna is Orange goedkoper. Kleine nuance, ik probeer verder niet de Orange fanboy uit te hangen hier..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• argro
procyon schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:10:
[...]
Gepakt is een beetje overdreven. Je neemt gewoon een dienst af met voorwaarden waarvoor je getekend hebt. Het zijn geen filantropische instellingen natuurlijk
Alleen bij de vroegere Relax abonnementen van t-mobile was het echt per sec betalen en geen starttarief (binnen je bundel).
Ook t-mobile is helaas over naar het 1e minuut in rekening brengen :(
Is dat zo? Volgens mij geldt het "starttarief" van 1 minuut alleen bij T-Mobile Flex en niet bij T-Mobile Relax. Toen ik 2 maanden geleden mijn abonnement verlengd heb nog niet in ieder geval.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 15:33
argro schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:42:
[...]

Is dat zo? Volgens mij geldt het "starttarief" van 1 minuut alleen bij T-Mobile Flex en niet bij T-Mobile Relax. Toen ik 2 maanden geleden mijn abonnement verlengd heb nog niet in ieder geval.
Ik weet niet precies wanneer, maar T-Mobile heeft de tariefplannen voor Relax aangepast: de bundels zijn ietsjes goedkoper geworden, maar de eerste minuut wordt wel volledig in rekening gebracht. Wellicht heb je net voor die tijd je abonnement verlengd.
Pagina: 1