Toon posts:

Combinatie ASRock ConroeXFire-Esata2 en E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen een compleet systeem besteld, bestaande o.a. uit een ASRock ConroeXFire-Esata2 en een processor Core 2 Duo E6600.

Nu heb ik een mail gekregen met de volgende tekst:
U heeft zojuist een compleet systeem gekocht bij ons. Aannemende dat deze onderdelen 1 systeem moeten vormen, kan ik u vast waarschuwen dat het moederbord geen Conroe (e6600) intel processoren ondersteunt. Dit anders dat wat de naam doet vermoeden (ASRock ConroeXFire-Esata2, 945P (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)).

Nu heb ik op de site van Asrock gekeken en daar staat achter alle core 2 duo processoren "since bios P1.20" http://www.asrock.com/sup...?Model=ConRoeXFire-eSATA2
En ik heb op dit forum gekeken en volgens mij zijn er een aantal die wel met deze combinatie draaien.

Nu is mijn vraag dus: wie heeft ervaring met deze combinatie en hoe werkt dat?

Kan ook geen ander bord vinden met dezelfde functies als dit moederbord voor dezelfde prijs.
Zoek dus een moederbord met o.a firewire en raid. Ga de raid nog niet gelijk gebruiken maar is in de toekomst wel de bedoeling.
Als iemand nog wel een idee heeft hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zoek eens rond in PMG: het werkt gewoon. Ik zou een mailtje terugsturend waarin je verwijst naar de support site van AsRock, en eventueel kun je nog vragen of zij het nieuwste BIOS er voor je in flashen mocht dit ouder zijn dan 1.20.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:18:
Zoek eens rond in PMG: het werkt gewoon. Ik zou een mailtje terugsturend waarin je verwijst naar de support site van AsRock, en eventueel kun je nog vragen of zij het nieuwste BIOS er voor je in flashen mocht dit ouder zijn dan 1.20.
yup , hun laten doen mits die bios lager is dan 1.20, kijk als het bij hun fout gaat met flashen, jammer dan, gaat het bij jou fout is en je bord dood en je garantie weg ;)

dus weer zoals cpec zegt (kom je wel vaak tegen opeens cpec :P) gewoon lekker ff bellen of mailen en doorgeven wat de support status is van dit bordje kwa procs en de link ff geven.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Ik heb deze combinatie hier draaien zonder enig probleem.

Ik heb er mijn bios niet voor hoeven flashen, standaard stond 1.20 erop.
Setje draait nu een maand of 2.

Bijna 2027

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens rondgezocht op het forum en er zijn er toch een aantal bij wie het goed werkt.

Zal morgen eens even mailen of bellen met hun.

@Tha_Flash: Bedankt, op z'n antwoord zat ik te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 08:16 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb hier een ConroeXfire-eSATA2, met een E6400 erop, kreeg het bord met bios versie 1.30 (staat niet op hun site) en het werkte gelijk...

Enige probleem kan idd de bios versie zijn, het bord ondersteunt die dingen prima.

Hier stond een dode link.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 17:38
Pure onzin dit. De ConroeXFire-eSATA2 is de gemodificeerde uitvoering van de 775XFire-eSATA2. Het VRM circuit is aangepast om de C2D's te ondersteunen. Gewoon doen dus dat moederbord, is een moederbord zonder veel extra's maar wel uitermate stabiel.

Heb em hier alweer geruime tijd draaien met een E6400

[ Voor 10% gewijzigd door mad-dog op 19-12-2006 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond een e-mail naar Asrock gestuurd en vanmorgen om 10:30 al een antwoord gekregen. Gewoon in het nederlands. Snelle en goede service van Asrock.

Antwoord:
Deze combinatie moet geen probleem zijn.

De E6600 wordt inderdaad ondersteund vanaf BIOS 1.20. Zelfs met een oudere BIOS start het systeem op zodat u de kans heeft om indien nodig de BIOS te updaten. Om de originele BIOS versie te achterhalen kunt u kijken op het stickertje op de BIOS chip (nr. 12 in onderstaande afbeelding).

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 17:38
1.2 staat er sowieso wel op. Die zat ook op mijn bord en ik was vrij vroeg met de aanschaf van dit bord

Verwijderd

De TS kan dus met een gerust hart zijn bordje + cpu bestellen :)

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:45
Ik heb zelf deze combinatie en het "loopt" als een trein! Toen ik mijn ASRock ConroeXFire-Esata2 thuisgestuurd kreeg zat BIOS versie 1.10 er op. Zelfs hiermee had ik geen problemen. (nu versie 1.40 sinds een maand of 3.)

Overklokken kun je echter vergeten met dit bordje. Velen wachten op een BIOS update waarbij je de FSB op manual kan zetten zonder boot problemen te krijgen.

Asrock ConRoe XFire-eSata2 fsb probleem

En Vista installen was geen enkel probleem. Alles wordt zonder extra drivers ondersteund.

[ Voor 21% gewijzigd door Zatara op 20-12-2006 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:50:
De TS kan dus met een gerust hart zijn bordje + cpu bestellen :)
Heb ik gedaan komt morgen waarschijnlijk binnen.

Gelukkig nog voor de kerstdagen. 8)
Pagina: 1