Toon posts:

Problemen met "Medion" van Aldi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een "Medion" voor mij van de aldi (al enkele jaren oud) .... Maar nu geeft gij zware problemen .. Soms start gij en blijft gij aan voor tien min. en valt ie uit ... En dan herstart ie maar begint ie zwaar te beepen .. Ik heb eens Speedfan geinstalleerd om te zien of ie niet overhit geraakt, maar ik weet niet of je die aan 100% kunt vertrouwen .. Ne zei dat temp2 128°C was :s

Maar wat raar is dat ie soms zo tuut heel in't begin en begint gij te zagen over floppy A, terwijl da masjien geen floppy bevat ... Soms kan je er uren meewerken zonder dat ie uitvalt, en soms heeft ie om de vijf min het bovenstaande probleem ... :s kheb ondertsn al windows herinstalleert met hun licentie enzo .. Mor blijft hetzelfde doen..

Zou dit kunnen zijn omdat de "Voeding" niet genoeg energie meer heeft aan het moederbrod of devices ??? Nu hangt er enkel nog een scherm, toetsenbord en usb-muis aan ... Hoe kan men weten aan wat het juist lig ??? P4 - 3Ghz - 512 RAM

mvg,
Frederic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hiervoor hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem die eens door en mocht je het niet kunnen vinden, post dan stap voor stap wat de resultaten zijn (en natuurlijk de volledige specs).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Die 128C is een verkeerd uitgelezen waarde, daar moet je niet op letten ;)

En wat voor piepjes geeft de PC? Want daaruit kun je opmaken wat er aan de hand is.

En vervang "gij" door 'de PC' in je posts. En gooi nog even spellingscontrole over je post heen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:08:
Die 128C is een verkeerd uitgelezen waarde, daar moet je niet op letten ;)

En wat voor piepjes geeft de PC? Want daaruit kun je opmaken wat er aan de hand is.

En vervang "gij" door 'de PC' in je posts. En gooi nog even spellingscontrole over je post heen ;)
héhéhé ... sorry ik was eventjes meegenomen in mijn dolle "west-vlaams (belgisch)"-moment ;) Ik wist niet dat er zo'n opstart-probleem guide bestond, ik zal die eventjes doornemen. Maar ikzelf denk persoonlijk dat het de voeding is die wss niet genoeg stroom meer kan geven. Voor die 128°C vond ik het al heel bizar.

Maar het kan ook dat de ventilator van de processor kapot is ?? Als ik de pc opendoe, lijkt die normaal te draaien zonder al te veel geluid. Probleem is dat ik geen tweede Voeding heb om zo te testen of hij het nog zou doen. Ik hoop persoonlijk dat het de Voeding is, want die is nog het gemakkelijkst te vervangen voor niet veel geld.

Met UBCD heb ik de Harde schijf en RAM al getest. Die gaven geen problemen, dus het zal echt wel ergens bij voeding of koeling zitten .. Hopelijk is het moederbord niet geraakt .. Bon ik zal vlug effe de guide doornemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de guide eens snel doornomen, zoveel info staat er ook niet in.. Het is niet echt een oplosser, maar meer probleem-vinder-guide. De videokaart kan het normaal niet zijn, want die is nog geen drie maanden oud, toen had die oude een super speciaal probleem. De pc was toen nog in Garantie, die is nu helaas al verlopen.

Ik heb de IDE/HD getest en die werkt correct, Ram ook. Ik zou graag voeding eens veranderen, maar ja, dit gaat moeilijk worden, ik heb geen stock zoals in de computerwinkels. Tot nu toe issem niet meer uitgevallen. Ik had ne "chkdsk /r c:" gevraagd en bij het checken van de Disk viel hij ook uit, dit zou toch geen "windows Xp" probleem meer kunnen zijn, want die is totaal opnieuw geïnstalleerd en met de vorige deed ie dit ook soms.

mvg,
Fre

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Zo te horen een warmte probleem. Hiervoor kan een oplossing zijn om even de bovenkant van de laptop te openen. Dit kan meestal makkelijk door de hendeltjes onder monitor eraf te halen en dan open te schroeven dacht ik. Daarna het plankje eraf halen waar AAN/UIT toets en dergelijk opzitten. Daarna het toetsenbord eruit (hoeft niet per se altijd) en dan zit je meesal al bij de Proc. Hier even de fan checken op stof en dergelijke, even schoonmaken met een stofzuiger en klaar is kees.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt :) en veel succes verder !
Pagina: 1