Dit had ik gezien, maar ik werd er niet veel wijzer van. Maar als dit een Opera probleem is, zullen alle Opera clients dit standaard zo doen, waardoor ik toch een server-side oplossing moet hebben lijkt me?
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:03:
Wat ik altijd zo jammer vind aan deze sites is dat ze alleen werken als je javascript aan hebt staan en dat google ze totaal niet indexeerd. Laat staan het bookmarken en direct linken naar een pagina. Maar dat is mijn mening. Overigens wel een leuke implementatie van Ajax
Dat is inderdaad het jammere van Ajax, het verlies van bookmark mogelijkheden en indexeren van zoekmachines. Overigens was ik bezig met een manier om toch te kunnen direct-linken binnen het Ajax programma'tje, alleen is de ontwikkeling daarvan een beetje tot stilstand gekomen dankzij mijn SE-Week.
Bedankt voor het compliment

Ik vond Ajax hier toch een hele verbetering op de oude site (en ik moest toch oefenen met Ajax technieken) aangezien de host in Amerika zit en niet bijzonder snel is. Met Ajax zijn de laadtijden een stuk verminderd. Ook was de client/server scheiding erg practisch in verband met chaching (minder laadtijden) en ook kun je eenvoudig data van bijvoorbeeld de online shop clientside beheren en deze pas naar de server sturen als het nodig is.
Hmm dat editen van het .htaccess bestand bezorgt me alleen maar een 500 - Internal Server Error.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| # -FrontPage-
ErrorDocument 404 /404.php
ErrorDocument 401 /401.php
IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*
<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
AuthName www.corazong.com
AuthUserFile /home/corazong/public_html/_vti_pvt/service.pwd
AuthGroupFile /home/corazong/public_html/_vti_pvt/service.grp
AddType audio/x-ms-wax wax
AddType audio/x-ms-wma wma
<IfModule mod_security.c>
SecFilterEngine Off
SecFilterScanPOST Off
</IfModule> |
Zonder die laatste vier regels werkt het perfect, met krijg ik alleen maar een Internal Server Error.
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 21-12-2006 23:13
]