Toon posts:

Remote wake-up on lan... Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeg maar 2pc's met in 1 van die een 3com met remote wake up. Ik heb het kabeltje doorverbonden naar me moederbord en in de bios aangezet dat wakeup-onlan is enabled (pme en wakeup). Hoe kan ik nu die pc laten aangaan vanaf de andere pc?

Met welk programmatje, hoe en waar te downloaden?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ja PC kan volgens mij niet AAN gaan door een LAN, WEl kan íe van standby modus [als je mobo+voeding dat aankunnen] weer aan gaan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Het kan wel, maar ik weet zelf ook niet hoe. Met wake-up on LAN kan de PC vanuit een suspend mode opstarten. Je ziet ook tijdens het booten een bios van de netwerkkaart, hier moet je de wake-up methode instellen (bijv. TCP) en nog wat andere dingen. Maar verder als de bios instellen ben ik zelf ook nog niet gekomen.

Overigens denk ik dat het alleen bij ATX-kasten werkt, omdat die als de pc uit is sommige onderdelen van de pc van spanning blijven voorzien (zoals de aanschakelaar, modem, netwerkadapter en de bios).

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet vanuit het niets kunnen opstarten want als ik me kabeltje op me moederbord doe en ik heb me netwerkkaart uit me pc liggen (alles staat uit) en ik sluit het kabeltje aan op me netwerkkaart en springt me pc vanuit het niets aan. dus het moet werken alleen hoe moet ik hem vanaf die andere pc aan laten gaan? ik heb een 3com905b tx en heb al bij 3com gezocht en tussen de drivers alleen ik kan niets vinden. Please help

• Frank Timmer
  • Nu online
Voor de duidelijkheid:
Als een pc in suspend mode is, dan is deze inweze volledig uit. Een ATX computer is in Suspend mode als de stekker van de pc in het stopcontact zit en de pc verder uit is.

Verwijderd

Topicstarter
Snake: Dank je dat is nu duidelijk. Maar met welk proggie kan ik nu een pc remote laten opstarten? en waar haal ik dat vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het naar een pc geprobeerd die acpi heeft en toen deed hij het. Wie kan mij vertellen of je acpi nodig hebt om wake up on lan te gebruiken?

Ik zelf heb het idee dat dat niet nodig is want anders zit wakeup-onlan niet op een moederbord die geen acpi heeft.
help...

• Frank Timmer
  • Nu online
Check de handleiding van je Mobo anders ff. Mijn BE6 ondersteund wake-on via modem en via LAN. Ik weet alleen niet hoe het werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Gaarne goed lezen! Ik heb gezegt dat me mobo het ondersteund. de ene heeft acpi en de ander niet. en degene met daarbij doet hij het met amd magic packet. Mijn resterende vraag was dan ook van moet je acpi hebben of niet?

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55
Computer start op wanneer je hardwaretechnisch alles geknupt en enabled heb plus:
6x het FF pakket over het LAN/WAN gooit gevolgd door 16x het MAC-adres van de desbetreffende computer.
In dat geval komt de machine uit zijn winterslaap.
Deze pakketjes mogen verscheept worden middels velerlei soorten protocollen (TCP/IP, IPX enz). Dit omdat Wake-On-Lan protocol-onafhankelijk is.

Meer info en whitepaper: http://www.amd.com/products/npd/techdocs/techdocs.html
kijk voor 'Magic Packet'

Zelf heb ik nog 2 Perl-scripts liggen om je bak uit zijn winterslaap te ontheffen.
Niet getest (geen perl ervaring) maar zal ongetwijfeld werken.
interresse ??? -> mailen

WOL wordt voornamelijk aangestuurd in managementpakketten zoals HP Openview en DTA. Ik kan je vertellen dat het niet bepaald zinvol is om Openview effe thuis te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, is niet zinvol om thuis te draaien maar het is niet voor thuis. en het proggie van amd heb ik ook al. Alleen de ene pc heeft acpi en doet het wel en de ander niet. ... rara
Pagina: 1