Toon posts:

Acer E500 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over de Acer E500:

Met mijn bijgeleverde XP image van Acer krijg ik telkens een Blue Screen of Death. Als ik een andere versie van XP wil installeren, is dat niet mogelijk (bij installeren vanaf de cd kunnen geen partities geselecteerd worden, laat staan ingedeeld worden...). De pc is al een aantal keer bij Acer in reparatie geweest, maar zij weigeren de 'ghost' van de HD te halen, waardoor ik geen andere XP versie erop kan zetten. Wie kan mij helpen deze 'ghost' eraf te halen???

Thanks alvast!

Ciao, Dennis

Verwijderd

Het makkelijkste lijkt mij een Knoppix-cd'tje of dvd'tje te downloaden, die te booten en daarmee de schijf te partitioneren & formatteren.
Ook kun je de schijf in een andere pc hangen (er natuurlijk niet vanaf booten) en vervolgens partitioneren & formatteren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 17:40 ]

Verwijderd

Heel toevallig kamp ik met dezelfde problemen met als die van Dbooster.

Ik krijg die ghost ook niet weg. Als ik knoppix gedownload en gebrand heb, start hij een soort een linux enviroment. Heb totaal geen verstand van linux.

Is hier een soort van command voor?

Hoe kan ik de partities defragmenteren, zodat ik weer mijn eigen XP versie op mijn Acer kan zetten?

Groeten,

Sjm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:01 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

defragmenteren is iets heel anders als partitioneren joh ;)

Anyway, je zou Partition Magic kunnen proberen. Daarmee kan je een set bootdisks aanmaken waarmee je je harddisk kan herpartitioneren.
En dat Knoppix een Linux omgeving start kan wel kloppen, Knoppix is namelijk een Linux Live CD :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Knoppix is inderdaad een linux-distro ;)
Je moet even in het 'hoofdmenu' zoeken naar 'QTParted' of 'GParted', dat zijn grafische partitie editors, waarmee het zou moeten lukken!
Je moet trouwens niet defragmenteren, maar partitioneren (zelf partities aanmaken) en formatteren (partities leegmaken). Zorg wel dat de partitie(s) die je aanmaakt FAT32 of NTFS zijn, anders kan windows er niets mee.