Hoi jongens,
Ik heb een redelijk raar probleem. Kom er zelf dan ook echt niet meer uit, ik ben bezig met een site en hiervoor heb ik onderstaande css (een beetje uitgekleed naar het probleem toe)
Dan heb ik in de XHTML hetvolgende:
Er staat dus een DIV met een ID=CONTENT. In dit ID worden de standaard dingen voor de DIV CONTENT geplaatst. Verder heb ik er een CLASS aan toegevoegd, om per CLASS een andere background aan te geven.
In FireFox werkt alles super. Wanneer ik de CLASS verander, dan veranderd ook de background.
MAAR. In Internet Explorer wil dit gewoonweg NIET werken. Hij leest de eerste CLASS uit, namelijk de CLASS=HOME, maar de volgende haalt ie gewoon niet uit de CSS.
Wanneer ik de CLASS HOME verwijder uit de CSS, dan wil ie de volgende wel pakken, COMPANY. Die laat ie dan wel gewoon zien in Internet Explorer.
Ik kan hier echt niets over vinden en ik vind het ook echt heel heel raar.
Iemand van jullie een idee hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt!
Ik heb een redelijk raar probleem. Kom er zelf dan ook echt niet meer uit, ik ben bezig met een site en hiervoor heb ik onderstaande css (een beetje uitgekleed naar het probleem toe)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| #container {
padding: 0;
margin: 0;
width: 880px;
height: 420px;
overflow: hidden;
}
#container #content {
padding: 20px;
margin: 0;
width: 825px;
height: 378px;
background: #FFF;
border: 1px solid #000;
border-left: 14px solid #000;
overflow: auto;
}
#container #content.home {
background: #FFF url(../img/home-bg.gif);
}
#container #content.company {
background: #FFF url(../img/company-bg.gif);
}
#container #content.news {
background: #FFF url(../img/news-bg.gif);
}
#container #content.projects {
background: #FFF url(../img/projects-bg.gif);
}
#container #content.contact {
background: #FFF url(../img/contact-bg.gif);
} |
Dan heb ik in de XHTML hetvolgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div id="container">
<div id="content" class="home">
<h2>Titel</h2>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nunc gravida orci sed libero. Sed luctus urna vel nunc. Etiam euismod urna vel eros.</p>
</div>
</div> |
Er staat dus een DIV met een ID=CONTENT. In dit ID worden de standaard dingen voor de DIV CONTENT geplaatst. Verder heb ik er een CLASS aan toegevoegd, om per CLASS een andere background aan te geven.
In FireFox werkt alles super. Wanneer ik de CLASS verander, dan veranderd ook de background.
MAAR. In Internet Explorer wil dit gewoonweg NIET werken. Hij leest de eerste CLASS uit, namelijk de CLASS=HOME, maar de volgende haalt ie gewoon niet uit de CSS.
Wanneer ik de CLASS HOME verwijder uit de CSS, dan wil ie de volgende wel pakken, COMPANY. Die laat ie dan wel gewoon zien in Internet Explorer.
Ik kan hier echt niets over vinden en ik vind het ook echt heel heel raar.
Iemand van jullie een idee hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt!