Vreemde bootproblemen op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi,

ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft en dat draait nu ongeveer een week. Maar er beginnen nu toch vreemde problemen zich voor te doen.

Het systeem:

Abit A9N 32x (nForce 590 SLI chipset) (original Bios version)
AMD Athlon x64 4200 AM2 (Duocore 2200MHz)
2gb internal (MDT DDR2-800 Dual Channel 2048 MB)
BFG 8800GTS (rev?)
2x WD 300GB SATA2
Brander
dvdspeler
Antec NeoHE 430
Win XP SP2 (32bit)

De problemen op een rijtje:

1. Als ik het systeem opstart (koude start, power er helemaal af geweest) komt hij met een Bad checksum OF de melding dat mijn CPU veranderd is.

De bad checksum heb ik 1x gehad en lijkt niet meer voor te komen.
Dat de CPU veranderd is heb ik elke keer.

2. Ik heb de nVidia nTune programma geinstalleerd om mijn systeem te laten testen, maar als ik de moederbord test wil laten uitvoeren dan crashed het systeem. (blauw scherm met melding geheugen stop 0x00000000F en nog meer meuk) als ik moederbord info wil laten tonen dan gebeurt er niks.

3. Met diezelfde tool wil ik mijn videokaart de optimale clocksnelheden laten testen (optimum scanning) die crashed gelijk zodra ik op het knopje druk.

4. Met nVidia monitor krijg ik allemaal "Unknown" info van mobo, graka etc

5. Spel FarCry, hier heb ik alles op full staan, een week mee gespeeld en nu als hij een level laadt dan krijg ik een blauw scherm (0x00000000F blablabla) (andere spellen WoW, Scarface etc werken wel goed)

6. Ik heb 2x Dell 20" schermen in Dualview mode, het 2de scherm gaat af en toe uit en weer aan (lost signal), als ik deze dan handmatig even uit een aan zet (met knopje) dan is dat probleem verholpen (totdat ik opnieuw boot)

Mijn vragen:

1. Krijgt mijn PC wel genoeg sap uit mijn huidige voeding?
2. De nVidia Performance tool, werkt die alleen met de allerlaatste nForce drivers? (heb de drivers die bij mobo op CD stonden geinstalled)
3. Is het systeem "te nieuw" voor XP 32bit? zou het beter gaan met XP 64bit?
4. Zou ik zomaar een andere bios op mijn videokaart kunnen zetten (nieuwere rev)
5. Zou de Cool 'n Quit driver mijn processor terugzetten naar lagere snelheid waardoor bij opnieuw booten het bios "denkt" dat er een nieuwe processor in zit?

Zoals je ziet zijn het nogal wat punten en vragen. Alvast bedankt voor je tijd om het allemaal te lezen :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
1. Weet ik niet
2. Je kunt het altijd proberen, gewoon even downloaden van de Nvidea site
3. Zou meoten werken :/
4. Zou ik niet proberen ivm de blauwe scherm problemen die je nu hebt
5. Zou niet moeten kunnen, maar je weet ooit nooit.

Verder is het vreemd dat je Mobo totaal niet gedetecteerd wordt en dat je de melding krijgt dat je een 'nieuwe proc' erin hebt gezet. Je zou eigenlijk met een ander mobo moeten testen of ander geheugen - dat kan ook nog wel es zeiken -.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Misschien is je batterij leeg, je weet maar nooit.