Toon posts:

[LG L204WT icm Asus EN7300GS] Resolutieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuw systeem gekocht met een E6300 dual processor erin, een ASA EN7300GS videokaart van 256MB en daarbij een 20" beeldscherm van LG L204WT. Ik wil hier mijn Video's op gaan bewerken. Mijn probleem is nu dat het beeldscherm niet in de goede resolutie te krijgen is nl. 1680x1050 d.w.z. eerst wel maar nadat ik mijn videoprogramma's Premiere, Magix en Studio op de computer had gezet, werkte het 1 dag goed en de volgende dag was de monitor niet meer op 1680x1050 te krijgen. Ik heb inmiddels de drivers van de monitor en van de kaart weggehaald en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. Ik krijg wel de keuze uit lagere en hogere resoluties maar niet 1680x1050. Zou het helpen als ik mijn kaart eruit haal, opnieuw opstart en daarna weer erinzet? Wie weet hier antwoord op.

Verwijderd

Ga eens naar: Rechtsklik op bureaublad - eigenschappen - instellingen - geavanceerd - beeldscherm. Staat hier een vinkje voor 'Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven'? Zo nee, aanvinken. Als het goed is kun je dan meer resoluties kiezen, en hopelijk ook de juiste.
Helpt dit niet, kun je de resolutie ook 'forceren' met bijv PowerStrip.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gisteren opgelost ! Ik was er van uitgegaan dat de meegeleverde drivers van de grafische kaart de allernieuwste waren. Nee dus, na de nieuwste binnengehaald te hebben werkte alles weer. Een goede raad voor iedereen: als je nieuwe spullen koopt voor je computer, controleer dan gelijk even of de nieuwste drivers er bij zitten, anders gelijk downloaden. Scheelt een hoop gezoek. Bedankt voor je reactie cpec