Beeld laptop rechterkant gestreept

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01 09:14
Sinds enige tijd heb ik rechts van mijn beeld op de laptop een langerekte streep over de lengte.
Deze streep verdwijnt af en toe en is volledig gevuld met een willekeurige kleur van het bureaublad.

Ik heb de laptop opengeschroefd (garantie is al verlopen) en alle kabeltjes en dergelijke nagekeken en eventueel opnieuw aangesloten.

Vervolgens heeft het scherm het gewoon weer een tijdje goed gedaan, waarmee ik dus dacht dat het probleem was verholpen.
Echter kreeg ik van de week weer het probleem.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of wordt het toch even de laptop terug sturen naar de fabrikant?

Het betreft hier overigens een Acer Aspire 1692WLMi

PS2 Snow White SRSM 20"

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 10:44
Ik denk dat je videokaart kapot is, maar maak eens een screenshot en een foto, en plaats ze beiden hier, dan kunnen we er wat meer mee :)

• Berenkoud
Ik heb dit bij de eerste keer ook gedaan.

Op de screenshot was niks te zien.
Op de foto wel.

PS2 Snow White SRSM 20"

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

Haan

dotnetter

Als de screenshot wel goed is, zal het wel aan de kabels in je laptop liggen. (dat moet ook wel als je het probleem al eerder had verholpen door aan de kabels te zitten).

Problemen met het scherm zijn vaak wel een duur grapje om te laten repareren, dus misschien dat je eerst met Acer contact op kan nemen voor een eventuele prijsopgaaf.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Misschien even een repost van de foto's, maar ik denk zelf ook de videokaart en dit klinkt als een pipelines probleem. Zoals Haan ook al aangeeft, zijn deze dingen vaak reteduur en kun je meestal gewoon beter een nieuwe kopen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Ik denk eigenlijk gwn de connectie tussen het scherm en de videokaart...Heb je al een extern scherm geprobeerd?

http://specs.tweak.to/16567

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
denk ook niet dat het de videokaart is. lijkt me sterk dat die alleen een stuk van het scherm zou verkloten.

denk dus gewoon de kabel naar het beeldscherm, of het beeldscherm zelf.

misschien dat een en ander lam is geworden en tijdens gebruik los gaat, of dat er een breuk in zit. bij een breuk heb je er wel/niet/wel/niet last van, todat je er gewoon altijd last van hebt.
is het gewoon 1 streep als in 1 rij pijxels? of meerdere?

• Berenkoud
skelleniels schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:51:
Ik denk eigenlijk gwn de connectie tussen het scherm en de videokaart...Heb je al een extern scherm geprobeerd?
Extern scherm geeft geen problemen.

PS2 Snow White SRSM 20"

• Berenkoud
Hierbij de foto's van de vorige keer.
Had ze nog staan op mijn Samsung D600.

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/8952/photo0087im6.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Berenkoud op 19-12-2006 19:35 ]

PS2 Snow White SRSM 20"

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
AUW,, het lijkt net of de onderkant van het scherm naar boven gerekt wordt. Nou denk ik zelf ook inderdaad dat de aansluiting niet helemaal jofel is. Het beste wat je kunt doen is even een externe monitor aansluiten en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Is dit niet het geval, kun je je grafische kaart in ieder geval uitsluiten.

• Berenkoud
Alex3305 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:43:
AUW,, het lijkt net of de onderkant van het scherm naar boven gerekt wordt. Nou denk ik zelf ook inderdaad dat de aansluiting niet helemaal jofel is. Het beste wat je kunt doen is even een externe monitor aansluiten en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Is dit niet het geval, kun je je grafische kaart in ieder geval uitsluiten.
Zie 2 posts terug :+

PS2 Snow White SRSM 20"

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
Alex3305 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:43:
andersom. bovenkant naar onderen ;-)

• Berenkoud
Vandaag is wederom het probleem opgetreden.

Ik heb het sterke vermoeden dat het probleem ligt aan de kable tussen het moederbord en het scherm.

Weet iemand misschien hoe deze kabel heet en waar ik deze eventueel los kan kopen, of moet ik hiervoor een beroep doen op Acer?

PS2 Snow White SRSM 20"

Verwijderd

Ik heb een probleem gehad met mijn oude Sky laptop dat wel hierop lijkt. Ik had aan de linkerkant 3 rode strepen die verticaal liepen. Als ik het scherm een beetje bewoog waren ze weer verdwenen. Het lag uiteindelijk aan de kabels.

Uitendelijk heb ik het hele scherm laten vervangen met de kabels en alles. Het was voor iets van 100 euro, ik had het in Hardewijk laten fixen.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:43

Bob

Er zijn veel Acer laptops met dit probleem. Is de laptop niet meer in garantie? Bij Acer moeten ze dit probleem zeker kennen en je probleem dus kunnen oplossen.

• Berenkoud
@ Bob_A: Nee, de laptop is niet meer in garantie, zoals eerder aangegeven.

@ Notebook-Solu: Ik denk niet dat het nodig is het scherm te laten vervangen. Alleen de kabel is voldoen. Zou je mij kunnen vertellen hoe de winkel heet?

PS2 Snow White SRSM 20"

Pagina: 1