logondomain bij firstboot van een gesysprepped XP

Pagina: 1
Acties:

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Als je een gesysprepped installatie van xp start gaat hij door de mini-setup heen om vervolgens na een reboot met het eerste aanmeldscherm te komen. Je kunt hier username en logondomain opgeven. Standaard staat logondomain NIET op je daadwerkelijke domein, maar op je lokale pc zelf.

Mijn doel is om bij de eerste aanmelding gelijk het juiste domein geselecteerd te krijgen.

Je kunt voordat je sysprep draait een autologin instellen mbv tweakui en daarbij een domein aangeven. Deze setting gaat echter verloren bij het draaien van sysprep.

Met setupmgr kun je een remboot.sif aanmaken waarbij je óók kunt aangeven dat automatisch ingelogged moet worden na de mini-setup. Hierbij kun je echter niet een echt domein aangeven, alleen het lokale domein op de PC zelf.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

masterpc: xp sp2 fully patched.
ripserver: 2003 enterprise R2 fully patched. engelse versie

Verwijderd

Misschien heb ik het fout, maar tijdens de sysprep worden de specifieke instellingen zoals naam en eventueel lidmaatschap van een domein toch verwijderd?
En als je gebruik maakt van een UDF file? Dan kan je specifieke informatie en instellingen aangeven.

• Qwek
Misschien heb ik het fout, maar tijdens de sysprep worden de specifieke instellingen zoals naam en eventueel lidmaatschap van een domein toch verwijderd?
klopt
En als je gebruik maakt van een UDF file? Dan kan je specifieke informatie en instellingen aangeven.
klopt ook, je kunt bij mijn weten echter niet aangeven wat het logondomein moet zijn dus denk ik dat er vast wel iemand is die dit eerder bij de hand gehad heeft en er een truuck of tool voor heeft gevonden.
Ik heb al flink gegoogled maar niets bevredigends kunnen vinden. Wellicht dat ik ergens overheen kijk ??

[ Voor 22% gewijzigd door Qwek op 19-12-2006 16:31 ]

Verwijderd

Volgens mij kan je eenvoudig in Winlogon het logon domain aanpassen. HKLM, System, Currentcontrolset, Services, Winlogon gok ik. Zou je b.v. met runonce kunnen scripten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://www.microsoft.com/...h/tips/tips_080305_2.mspx

Setting the Default Logon Domain Using a Group Policy Object

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 19-12-2006 20:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Qwek
http://www.microsoft.com/...h/tips/tips_080305_2.mspx

Setting the Default Logon Domain Using a Group Policy Object
Die klinkt veelbelovend, ga ik testen.

@Terminator, je zou die settings moeten doen voordat je sysprep draait, en juist dan raak je zeweer kwijt, werkt dus niet.

Verwijderd

@qwek. Huh? Je frot ze gewoon in een reg bestand, en script deze settings om na de sysprep weer op het systeem gezet te worden?

GPO is nog handiger idd.

• Qwek
@Terminator_T100
Met je scriptje en/of GPO kun je inderdaad de regsetting doen, echter hij wordt pas actief ná de eerste login. Ik heb dit getest. Achteraf had ik deze setting ook al, alleen in een ander adm :)

Mijn uitdaging blijft dus staan.. hoe het juiste domein geselecteerd te krijgen gelijk bij de allereerste inlog na een sysprep. Ondertussen begin ik eraan te twijfelen of het überhaupt wel kan. iemand?

mijn test:

adm file gemaakt middels
http://www.microsoft.com/technet/abouttn/flash/tips/tips_080305_2.mspx
vervolgens aan de OU waar de nieuwe computeraccounts worden gemaakt de bestaande GPO gewijzigd en daar de "Default Domain" de juiste waarde gegeven.

Op een kaal werkstation middels RIP een gesysprepped install op een werkstation gezet, deze doorloopt een complete unattended install tot aan de eerste inlog.
Het actieve, geselecteerde domein is dan "pcnaam". Als je vervolgens, zonder in te loggen, de pc netjes herstart krijg je als default domein het in de GPO bepaalde domein.

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om in de remboot.sif de optie te activeren zodat de pc 1x automatisch inlogged. In die sessie zou de PC dan vervolgens een herstart moeten uitvoeren waardoor de GPO geladen wordt. Echter: deze constructie vereist een extra reboot die ik er graag uit zou willen hebben.
Pagina: 1