Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lucht bij pompstations kost geld opeens

Pagina: 1
Acties:
  • 2.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Normaal laat ik de banden in de garage oppompen, maar dacht gister laat ik eens bij Total langs gaan. En moest je opeens 50 cent in t gleufje duwen voordat je lucht kreeg. Niet gedaan natuurlijk. Wat verder gereden naar de Shell en daar was heel toevallig het luchtapparaat buiten gebruik. Volgens mij gaan ze daar ook een betaalde variant plaatsen.

Niet alles hoeft natuurlijk gratis te zijn, maar dacht dat ze die service nog net wel even konden leveren met het gratis oppompen van je banden. Daarna maar iets verder gereden naar mijn garage en daar hebben ze even de banden gratis opgepompt.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 21:44
is al een poos zo, en ook wel te begrijpen als je ziet hoe vaak die dingen gesloopt worden.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:12
Ja ik zie het ook steeds vaker voorkomen bij de pompstations

Het is balen maar dit hebben we te danken aan mensen die het leuk vinden bruut met deze apparaten om te gaan

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vond het eerst ook naaierij. Eerst 80 euro voor een tank afrekenen en vervolgens kan een beetje lucht er niet bij.

Ik heb inmiddels wel gemerkt dat die compressors waar zo'n gammele analoge drukmeter op zit volstrekt onbetrouwbare resultaten opleveren. Je bent alleen maar verder van huis als je 2,4 bar in je banden denkt te hebben terwijl het in werkelijkheid 1,8 is. Ik stop dus liever 50 eurocent in een automaat die een betrouwbare luchtdruk produceert.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Opeens? Al een jaar of 2 hier...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

hier in limburg nog niet echt betaald, gratis!!!
Kom hier je banden oppompen :P :+

Keep it calm...en lek mig de zuk

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik meen een tijd geleden een test te hebben gelezen/gezien/gehoord (zou kunnen dat het in het ANWB-blad was, maar ook radio, weet ik veel...) van luchtpompen bij garages en tankstations. Er waren af en toe enorme afwijkingen van de doelluchtdruk (ik geloof tot 30%!!)(zoals Femme ook al aangeeft). De betaalde pompen waren gemiddeld geloof ik wel wat beter, en er waren nog wat aandachtspunten(zal eens kijken of ik kan achterhalen waar die test was). En anders koop je zelf een pomp (al ligt het eraan hoe vaak je je bandenspanning controleerd hoe snel je die er weer uit hebt qua rendement...)

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 19-12-2006 16:50 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
* FragDaddy heeft een compressor staan. Kan het aanraden.

Kan ik ook bandjes mee oppompen
en mijn motor-heftafel mee bedienen
luchtgereedschap gebruiken (luchtsleutel / ratel / slijpmachine / etc)
en natuurlijk lucht blazen.. handig om je werkbank ff schoon te blazen :D
Ik stop dus liever 50 eurocent in een automaat die een betrouwbare luchtdruk produceert.
Mijn ervaring is dat die dingen van tankstation tot tankstation afwijken. En aangezien ik op een supersport motor rond rij en er ook redelijk fatsoenlijk mee rij is voor mij de correcte bandenspanning belangrijk. bandenspanning niet goed = hoger slijtage, vaag gevoel in het stuur en minder grip. Niet fijn op de motor.

Koop desnoods een goedkopie compressor en een duur bandenpomp setje met een fatsoenlijke manometer erop.

En ook al koop je een goedkopie bandenpomp setje... dan wijkt ie elke keer hetzelfde af.. als je gaat rijden en het voelt niet lekker aan pruts je net zo lang tot het wel lekker voelt.. dan meet je met je goedkopie manometer de bandenspanning en zet je altijd die druk in je banden. klaar is /me

[ Voor 59% gewijzigd door FragDaddy op 19-12-2006 16:53 ]

Have a wheelie good weekend!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 20:50

TdV

Zou de pomp van zo'n compressor wel accuraat zijn? (gezien het onderzoek van de awb) Ik heb er zelf ook een trouwens; geweldig apparaat.

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11 14:24
TdV schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:51:
Zou de pomp van zo'n compressor wel accuraat zijn? (gezien het onderzoek van de awb) Ik heb er zelf ook een trouwens; geweldig apparaat.
zie de aanpassingen in mijn post hierboven.. de duurdere bandenpomp dingen voor een compressor hebben vaak een accurate manometer. de goedkopie dingen niet, maar omdat de afwijking elke keer hetzelfde is, kun je daar ook wel weer uitkomen.

Have a wheelie good weekend!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Was er een keertje eentje bij de aldi te koop voor 10 eu. Steek je zo in de 12v aansluiting in je auto en de andere kant op je ventiel. Wel even het metertje in de gaten houden natuurlijk.

Niet erg precies denk ik maar goed genoeg voor mij.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoe nauwkeurig is een metertje eigenlijk die je op je ventiel drukt en er vervolgens naar gelang de druk een staafje uitschuift?

Verwijderd

Net wat Femme al zij , het beste even stoppen bij een pomp met digitale meter . Bij de bp zijn ze naar mijn weten nog gratis .

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 18:46

Fisico

by Fabian

Met de komst van goedkope onbemande stations zijn de andere gaan beknibbelen op de "gratis" service. Er zijn nog wel een aantal plekken waar het gratis is, maar die zijn zeldzaam aan het worden. 50 cent lijkt best veel, maar zo vaak hoeven banden ook weer niet opgepompt te worden. Het staat bij mij niet in verhouding met het tanken (33 - 35 liter tank) en andere kosten zoals de banden.

Ik vind 1,8 bar trouwens meer dan genoeg, maar dat is ook bij elke auto verschillend ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

offtopic:
Binnenkort heb je geen lucht meer nodig: link

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Gewoon een kwestie van weten waar het gratis kan :P

Ik doe het altijd bij de Shell op de A2 bij Oog in Al (Utrecht). Daar heb je 2 van die dingen, dus bijna altijd plek. En 't is zo'n digitaal geval, dus da's vet makkelijk.

Ik stop daar alleen voor lucht, tanken doe ik wel bij Makro }>

DIT IS MIJN WEBSITE

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:05:
Normaal laat ik de banden in de garage oppompen, maar dacht gister laat ik eens bij Total langs gaan. En moest je opeens 50 cent in t gleufje duwen voordat je lucht kreeg.
Dan heb je geluk gehad dat je tot nu toe gratis hebt kunnen oppompen, want Total heeft al in 2004 aangekondigd ook winst uit (gebakken/ongebakken) lucht te willen gaan halen: Autobanden oppompen bij benzinepomp gaat geld kosten

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik tank bij een goedkoop tank station met winkel en gewoon total benzine voor een lage prijs en hier hebben ze zo`n digitaal apparaat staan met compressor + luchtdroger dat is echt ideaal en gratis. (tank en go grave).

door de lucht droger is de lucht in je band lekker droog en gaat de bandenspanningen niet op neer met de tempratuur ( iig een stuk minder) ( bij koud weer condenseert de damp in de lucht en zakt je bandenspanning omdat damp tig keer zoveel ruimte inneemt als condens)

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 06:25
Ik vind het vreemd dat die dingen geld gaan kosten. 99% van de tankstations heeft sowieso al een dikke compressor staan, omdat dit in ieder geval nodig is voor de mensen die gas komen tanken, daarnaast hebben redelijk wat benzinepompen ook nog een wasserette die vaak ook deels op diezelfde compressor draaien.
Het aantal keer dat die dingen kapot gaan is niet zo groot, bij de benzinepomp (een lokale Texaco) is hij een enkele keer kapot geweest, maar meestal was het even de ding resetten (aan en uit zetten) of de compressor opnieuw aanzetten.

Het is echter wel zo dat de marges flink kleiner zijn geworden met de komst van de onbemande benzinepompen, dus dat zou een reden kunnen zijn, maar ik vind het erg flauw.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier in omgeving Haarlem is er volgens mij maar een betaald, en die zit niet eens in Haarlem maar in Santpoort :+ Betaal nooit om banden op te laten pompen :)

Is ook een Total trouwens..die je hier laat betalen voor lucht..

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 19-12-2006 18:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

havana schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:37:

Ik stop daar alleen voor lucht, tanken doe ik wel bij Makro }>
Dat is 1 van de redenen dat het geld kost.

Ik ken een tankstation eigenaar. Hij heeft ook een oven, en je kan daar zondags best brood of ander ontbijt halen, en we maken dan wel eens een praatje.

Hij vertelde dat ruim meer dan de helft van de mensen die hun banden kwamen oppompen, niet tankte, of anderzins iets kochten bij het tankstation. Mensen kwamen, pompten, en gingen weer weg (Veni, Ventiel, Vice of zoiets).

Het apparaat kostte best wat knaken aan onderhoud, en ging nogal kapot door mensen die te hard aan kabels trokken, of zelf het ventiel kapot maakte.

Hij kon niet anders dan er geld voor te gaan vragen. Overigens, als iemand er tankt, en daarna banden wil doen, kan je best 0,50 van hem krijgen, dat is het probleem niet.

Een probleem wordt het wel, als een compleet dorp speciaal naar 1 tankstation gaat, omdat het daar gratis is. VOOR 50 CENT.
Glashelder schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:34:

Is ook een Total trouwens..die je hier laat betalen voor lucht..
Lucht verzameld zich niet gratis onder 2.4 bar druk in een slangetje.

Je hebt 2 soorten mensen in dit land:

Hollanders en Tweakers:

Hollanders zijn zuinig, klagen veel over prijzen en willen zo goedkoop mogelijk uitzijn
Tweakers verwachten dat alles gratis is. Het is dat hardware niet te downloaden is, anders hadden ze er nooit voor betaald.

Van de 1.20 waarvoor jij een liter tankt, gaat (fictieve bedragen):

0,80 naar de overheid
0,30 naar de Shell
0,10 naar de Pomp houder (meestal Franchise)

Voor die 0,10 per liter moet hij zijn personeel betalen, onderhoud plegen, de locatie betalen, 500 soorten heffingen betalen etc.

Pomphouder zijn is geen vetpot. Heus, ze komen niet om van de honger, maar heel makkelijk is het allemaal niet. Mensen kijken allemaal naar het eind bedrag wat ze moeten betalen bij de pomp, maar realiseren zich niet dat een heel klein percentage daarvan daadwerkelijk voor de pomphouder is.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 19-12-2006 19:39 ]

• rimave
  • Laatst online: 08:40
Hier in Groningen is bij de meenste Q8 benzinestations nog gratis. Daarnaast zit bij ons in het dorp een garage die nog zo'n oud systeem heeft met zo'n groote draaiknop. Die gaat steeds sneller tingelen tot de band op de juiste spanning is. Die is zowieso gratis.

Maar ja, ik erger me er ook aan dat dat 50 cent moet kosten en je moet dan ook snel zijn, want je hebt maar 5 minuten lucht.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:47

Metro2002

Memento mori

Ach ik tank gewoon domweg niet meer bij de pompen waar je moet betalen, ookal heb ik geen lucht nodig maar alleen brandstof.
Tot het echt niet anders meer kan en elke pomp je ervoor laat betalen natuurljik.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

paQ

De term 'service station' zal zo steeds verder weg-ebben.

Een tijd lang had de ESSO langs de A13 een mannetje die je ramen kwam zemen als je stond te tanken, en op verzoek werd je oliepeil gecontroleerd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:49:
* FragDaddy heeft een compressor staan. Kan het aanraden.
Mee eens, bij me oma staat een compressor, echt erg handig.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:47

Metro2002

Memento mori

PWM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:26:
[...]

0,10 naar de Pomp houder (meestal Franchise)
En hoeveel liter gaat er op een dag doorheen?
Per tank gaat er al snel een litertje of 40-50 in, dat is dus 4 tot 5 euro per auto winst.
Tanken denk ik wel een stuk of 20 auto's ofzo per uur en een gemiddelde pomp is wel open van 7-11 ofzo? 16 uur per dag * 20 auto's per uur * 5 euro per auto.

Ach slechts een schamele 1280 euro per dag. Ja daar kun je natuurlijk geen auto's gratis lucht voor laten afnemen he, stel je voor...., slechts 38.400 euro per maand.

Disclaimer: in deze post zaten sarcastische opmerkingen :P

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een goede fietspomp met autoventiel (voor sommige mtb's) en drukmeter en die werkt ook perfect :)

I'm not as think as you stoned I am

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
PWM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:26:
[..]
Pomphouder zijn is geen vetpot. Heus, ze komen niet om van de honger, maar heel makkelijk is het allemaal niet. Mensen kijken allemaal naar het eind bedrag wat ze moeten betalen bij de pomp, maar realiseren zich niet dat een heel klein percentage daarvan daadwerkelijk voor de pomphouder is.
Klopt, ik heb vier jaar bij een benzinepomp gewerkt en alleen de shop bracht al meer op dan de benzine alleen en dan werd er 80.000 liter per dag omgezet.

Ik heb me in die tijd ook lopen verbazen wat mensen allemaal kopen omdat ze simpel te lui zijn om naar de supermakt te gaan.

Verwijderd

In Zwolle bij de Esso. Digitaal en gratis!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb zo'n 12V compressortje achterin de auto liggen, mocht ik ooit het reservewiel moeten monteren, dan heb ik hem meteen op de juiste druk. Verder ligt er van Vredestein zo'n digitaal metertje dat tot 1/20e bar precies meet, die schijnt vrij nauwkeurig te zijn, als ik die gewoon als maatstaf aanhoud, heb je nooit meer afwijkingen doordat je bij een andere pomp staat :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb voor nood zo'n 12V ding in de auto. Heb hem alleen nog maar gebruikt voor mijn reserveband die te slap was. Heb ongeveer 2 bar aangehouden en ben daarna naar de pomp gegaan om tot 2.4bar af te luchten. wel betalen, maar niet het risico gelopen dat ik 3 banden moest laten vervangen... (2 banden waren al op hun eind, en dan de reserveband of course...)

Werkt wel goed, hoefde maar 0,3 bar bij dus de afwijking was maar 0,1 bar.
Pagina: 1