Toon posts:

Photoshoppen met tablet

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik bij de aldi ( :+ ) een tablet gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/BILD06.JPG

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/P_OFF06.HTM
Een wacom volito, voor 27,99

(dit tablet ligt sinds 29 nov. bij de aldi en is nog lang niet overal uitverkocht, heb ik me laten vertellen)

De bedoeling is dat ik het ga gebruiken voor het bewerken van foto's, omdat ik met een muis nou eenmaal geen vloeiende lijnen op het scherm krijg.

Eerste indruk is goed, maar het is wel even wennen (totaal nul ervaring met zo'n ding... :+ ). Een echte muisvervanger is het echter niet, scrollen, rechtklikken enz. is er niet bij (pen heeft maar één knop).

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, 28 euro is wel interessant. Bedankt voor de tip :)
En het is een 'echte' Wacom en geen Sweex oid dus het zal ook wel geen ontzettende prut zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Wortelsoep op 19-12-2006 16:00 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:13

Just_I

What did you just say?

Ik heb het tablet ook al een week of twee/drie, maar ben er niet geheel positief over. De gevoeligheid is erg slecht, het gebied tussen volledig druk en minimale druk is erg klein. Ik weet dat je de gevoeligheid in kan stellen met de software, maar zelfs op de minst gevoelige stand heb ik het probleem. Ook het dubbelklikken werkt niet altijd. De pen die erbij zit is niet echt geweldig, zo heeft de pen geen tuimelknop, maar werkt de knop maar aan een kant. De knop is wel in te stellen op verschillende functies, maar wel met maar één functie tegelijk uiteraard.
Op Wikipedia last ik na hem gekocht te hebben dat dit type tablet van Wacom meer bedoeld is voor het muis werk en minder voor tekenwerk etc.

Om toch wat positiefs te zeggen over het apparaat: je kan het tablet zo instellen dat ie dual monitor opstelling overneemt, of een monitor helemaal pakt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:59:
Hmm, 28 euro is wel interessant. Bedankt voor de tip :)
En het is een 'echte' Wacom en geen Sweex oid dus het zal ook wel geen ontzettende prut zijn.
Het is inderdaad een echte wacom, als het een sweex was had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Just_I schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:08:
Ik heb het tablet ook al een week of twee/drie, maar ben er niet geheel positief over.
Ik kan me voorstellen dat er betere tablets worden gemaakt, maar dit is natuurlijk puur budget. Ik ben ook niet iemand die dagen achter photoshop zit, het is maar af en toe.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:55:
Eerste indruk is goed, maar het is wel even wennen (totaal nul ervaring met zo'n ding... :+ ). Een echte muisvervanger is het echter niet, scrollen, rechtklikken enz. is er niet bij (pen heeft maar één knop).
Het is logisch dat er maar 1 knop op zit, tablet aantikken is links klikken, knop is recht klikken. :)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb al een paar jaar een Wacom Volito en ben er echt niet over te spreken voor het betere Phtoshop-werk: Wacom wil er niet eens een driver voor maken die een bepaald stuk van je scherm kan mappen naar je tablet, je gebruikt dus heel het bureaublad met dit tablet, terwijl het veel handiger zou zijn als je enkel naar het tekenvenster in Photoshop zou kunnen tekenen (duurdere tablets kunnen dit wel omdat de drivers daarop voorzien zijn). Zeker met zo'n klein oppervlak zou dat een wereld van verschil maken. Wat betreft bouwkwaliteit en dergelijke: dat is wel goed. Maar als goedkope vervanger voor een tablet uit een hogere reeks: in geen geval.

Ik vind het echter nogal dubbelop: wel drukgevoelig (dus hoe harde je drukt, hoe breder je penseel bijvoorbeeld), maar dan toch niet mappen naar een stuk van je scherm. Spijtig.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

ILUsion schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:27:
Ik vind het echter nogal dubbelop: wel drukgevoelig (dus hoe harde je drukt, hoe breder je penseel bijvoorbeeld), maar dan toch niet mappen naar een stuk van je scherm. Spijtig.
Ik weet niet welke driver jij dan hebt, maar dat kan dus wel.

Ik heb deze tablet een aantal weken geleden ook bij de Aldi gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Ik had eerst een Medion A4 tablet en dat was echt een ramp in vergelijking met deze Wacom. Ook is het relaxt dat er geen batterijen in de pen hoeven, waardoor die lekker licht is. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
28 euro is verleidelijk. Maar ik heb een tijd een intuos 2 van de baas gehad en sindsdien vallen mindere tablets nogal tegen. Hoe vergelijkt dit met een intuos?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

ILUsion schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:27:
Ik heb al een paar jaar een Wacom Volito en ben er echt niet over te spreken voor het betere Phtoshop-werk: Wacom wil er niet eens een driver voor maken die een bepaald stuk van je scherm kan mappen naar je tablet, je gebruikt dus heel het bureaublad met dit tablet, terwijl het veel handiger zou zijn als je enkel naar het tekenvenster in Photoshop zou kunnen tekenen (duurdere tablets kunnen dit wel omdat de drivers daarop voorzien zijn). Zeker met zo'n klein oppervlak zou dat een wereld van verschil maken. Wat betreft bouwkwaliteit en dergelijke: dat is wel goed. Maar als goedkope vervanger voor een tablet uit een hogere reeks: in geen geval.

Ik heb tijdelijk een Sapphire van Jasper geleend, maar met de drivers die ik heb gedownload kan ik wel e.e.a. instellen hoor? Ik kan bijvoorbeeld aangeven of ik beide monitor's of 1 monitor wil gebruiken, en ook een deel van een monitor mappen naar (een deel van) het tablet.

Zelf ben ik overigens ook wel erg gecharmeerd van het draadloze tablet met een A5 tekenoppervlak, voor een luttele €200,- :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

iMars

Full time prutser

MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:19:
[...]

Het is logisch dat er maar 1 knop op zit, tablet aantikken is links klikken, knop is recht klikken. :)
Ik heb al jaren een blauwe wacom (sorry, ff type vergeten), en daarop zit ook maar 1 knop.
Maar die knop is een soort aan/uit schakelaar, je kan de bovenkant, of de onderkant klikken. Dus weldegelijk twee muis knoppen.

tablet aantikken: enkele linkermuis knop
onderkant pen klikken: rechtermuisknop
bovenkant pen klikken: dubbele linkermuisknop klik

[ Voor 1% gewijzigd door iMars op 24-12-2006 15:57 . Reden: typo ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat ik me altijd afvraag is het volgende:

Is het mogelijk om mijn huidige Trackball te blijven gebruiken in combinatie met de tablet, en de bijgeleverde muis dus in de doos te laten ?

En weet ook iemand of dit geen conflicten geeft met drivers/software e.d.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Dat kan gewoon. De muis werkt overigens alleen op het tablet zelf... :). Het tablet is gewoon een extra invoer apparaat.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09
avdl72 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:20:
Wat ik me altijd afvraag is het volgende:

Is het mogelijk om mijn huidige Trackball te blijven gebruiken in combinatie met de tablet, en de bijgeleverde muis dus in de doos te laten ?

En weet ook iemand of dit geen conflicten geeft met drivers/software e.d.
Ik denk dat dat geen probleem is. Ik heb hier een Wacom tablet in combinatie met een Logitech muis. Ik gebruik de muis om te gamen en het tablet voor de rest, en dat werkt prima naast elkaar. Windows ziet het gewoon als twee apparaten, beiden met hun eigen instellingen.

omniscale.nl

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bedankt voor de info. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door avdl72 op 25-12-2006 12:26 ]

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Pagina: 1