Prullebak renamed files?

Pagina: 1
Acties:

• Bi3b0b
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:45
Hierbij een extreem lastig probleem: ik heb namelijk per ongeluk bijna mijn hele "mijn documten" gedelete. Nu ga ik in mijn prullenbak kijken, zijn die allemaal gerenamed naar "Dkxxxx" (xxxx -> 4 willekeurige cijfers), heeft iemand dit ooit al tegengekomen, want zo kan ik echt niets terugzetten of terugvinden, niets heeft nog zijn originele naam. Heb ook geen enkel idee hoe ik dit moet opzoeken in onze grote vriend Google.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Je kan toch gewoon de hele prullebak terugzetten? Dan weet je zeker dat je niks per ongeluk verwijderd hebt :)

(al heb ik ook nog nooit gezien dat de files een andere naam krijgen, dus ik hoop dat het lukt)

[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 19-12-2006 15:55 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik herken het ook helemaal niet en verwacht dan ook dat er 3rth party software tussen zit. Of zit je in de c:\recycler directory te kijken ipv. in de "logische" prullebak?

Je gebruikt niet-standaard met Windows meegeleverde software hiervoor? Zo ja: welke? Norton spul? (En zo nee zal dit topic verplaatst kunnen worden naar Windows Clients en geldt: welke Windows versie?)

Welkom op GoT trouwens! :Y) Ik haal even een overdreven ? uit je topictitel, 1 vraagteken = vraag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 19-12-2006 15:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bi3b0b
als ik die bestanden terugzet, krijg ik 2500 bestanden (enorm veel foto's) met allemaal "Dk2506" ofzo, dan herken ik absoluut niets meer. HIER kan je zien hoe het eruit ziet. Er zit geen enkele andere software voor iets tussen.

Klopt trouwens met je uitleg J_F_K, de gewone prullenbak is leeg op mijn bureaublad, al die files zitten op de K:\Recycler (3de HD).

[ Voor 18% gewijzigd door Bi3b0b op 19-12-2006 16:15 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Net even getest bij mezelf, maar ook in de recycler map zelf staan bij mij gewoon de normale bestandsnamen. Op iedere partitie zou trouwens een recycler map moeten staan met dezelfde inhoud steeds.

Systeemherstel zal wel niet helpen zeker? Of anders misschien een data-recovery programma proberen als GetDataBack.

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 19-12-2006 16:21 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Bi3b0b
Het is niet dat ik files "kwijt ben", ik kan ze allemaal nog perfect openen en bekijken, maar zoveel files een voor een openen en terug hernoemen is eigenlijk echt geen optie. Heb geen idee wat er gebeurt zou kunnen zijn. Dus ik moet ze eigenlijk ook niet kunnen terughalen, maar enkel hun originele naam terug*toveren* in dit geval.

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02 15:46
Klopt trouwens met je uitleg J_F_K, de gewone prullenbak is leeg op mijn bureaublad, al die files zitten op de K:\Recycler (3de HD).
En is deze 3e schijf ook de partitie waar de Mijn Documenten eerst op bewaard werden?

Zo nee, zoek dan eens naar de recycler map op de partitie waar de Mijn Documenten oorspronkelijk opstonden. Daar zijn ze wellicht te vinden.

Het is trouwens wel aan te bevelen om van zulke bestanden altijd een backup achter de hand te hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door sanderdam op 19-12-2006 22:22 . Reden: Ging iets verkeerd ]

Verwijderd

Zo werkt de prullenbak; als het goed is kun je het gewoon zelf doen.
De hele bestandsnaam en locatie wordt in een verborgen bestand genaamd "info" in de Prullenbak map gezet.
De verwijderde bestanden zien er uit als:
D<oorspronkelijke schijfletter of bestand><#>.<oorspronkelijke extensie>

Of anders een recover tooltje gebruiken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb nog even gechecked, dit is standaardfunctionaliteit.
edit:
Zie dus Joost. Ik moet zeggen dat ik dit nooit eerder heb gechecked :o
H:\RECYCLER\S-1-5-21-10602etc03>dir /b /p
Dh1.txt
Dh10.xls
Dh100.gif
Dh101.gif
Dh116.htm
Dh117.htm
Dh118.html
Dh119.htaccess
etc
Je hebt ze dus met de hand uit \recycler verplaatst, ipv. uit de prullebak. Zet ze terug en probeer ze eens via de 'logische' prullebak op je bureablad terug te zetten. Met geluk is de index niet al verwijderd.

Standaard Windows, dus ik verplaats je topic van Client Software Algemeen naar Windows Clients. Welk OS heb je nu? :)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 20-12-2006 07:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1