Aldi pc uberhaubt over te clocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 07:55
Hoi!

Ik heb een tijdje geleden de nieuwe aldi pc gekocht.
Nu heb ik altijd al veel lol gehad aan het overclocken van mn cpu en dat wil ik nu weer graag doen.
MAAR
de bios van deze pc laat overclocken niet toe! Ik heb ook al verschillende prorgamma's gebruikt en uitgeprobeerd. Maar geen van alle kan mijn cpu naar een hoger niveau krijgen.
Mijn PLL is ICS953002
Als iemand hier een oplossing voor heeft zou dat leuk zijn!

tx

Verwijderd

TurboPLL als een clockgen niets uithaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 15:50 ]

Verwijderd

Is het een medion pc? zo ja dan bestaat er een kans dat je als je tijdens opstarten op f11 drukt je in een uitgebreidere bios komt.. wellicht valt daar nog het een en het ander te tweaken, maar heel erg uitgebreid zal het niet zijn denk ik :)

anders heb je misschien wat aan deze tool.

ik zou wel uitkijken met overclocken van Aldi/lidl pc's omdat de koeling nogal brak is en de voeding erg krap :)

• xIngmarx
De voeding is wel extreem krap 300 WATT...
Maar de koeling is erg goed, een enorm koelblok voor de proc draait nu op 42 graden.
Het is een duo2core proc (E6300) en die kunnen, naar wat ik heb gelezen, best makkelijk op heel wat hoger draaien.
/edit
Het opstarten + F11 heeft wel effect, krijg iets meer opties maar kan nog steeds niet clocken ;(
Dat programma(systool) herkent mn moederbord niet en de PLL staat er ook niet in.
Dat turboPLL is met solderen enzow neem ik aan?
Daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door xIngmarx op 19-12-2006 17:07 ]

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 09:49

Ravefiend

Carpe diem!

Meer info mbt tot TurboPLL

http://www.overclockers.com/tips745/

Lijkt me nog wel eens leuk om te doen want Dell is ook erg goed in het afschermen van elke mogelijkheid tot overklokken....

• xIngmarx
Ik begin zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het overclocken van mijn cpu zonder ernstige maatregelen niet gaat lukken.
Ik heb te weinig verstand van electronica om met dat TurboPLL aan de gang te gaan.

Verwijderd

xIngmarx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:27:
Ik begin zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het overclocken van mijn cpu zonder ernstige maatregelen niet gaat lukken.
Ik heb te weinig verstand van electronica om met dat TurboPLL aan de gang te gaan.
http://www.overclockers.com/tips745/turbopll.txt

Genoeg over te vinden dus :) Ik wou zelf er ook aan beginnen maar dacht van nah besteedt het geld maar in een beter moederbord met wel de mogelijkheid om te oc'en...

ik weet niet of je deze dingen ongeveer kant & klaar kan krijgen, als in de zin van voorgesoldeerd op een printje en je zelf er 3 of 4 draadjes op moet solderen...

Verwijderd

Ander moederbord kopen :P

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dat die Aldi pc van een paar weken geleden?

Heb ik ook nog naar gekeken, erg mooie machine voor een goede prijs, leek me toen.
Hoe bevalt hij? Is hij snel, met die core 2 duo processor?

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
sssensss schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:37:
Is dat die Aldi pc van een paar weken geleden?

Heb ik ook nog naar gekeken, erg mooie machine voor een goede prijs, leek me toen.
Hoe bevalt hij? Is hij snel, met die core 2 duo processor?
Ja, inderdaad is het wel verstandig te melden welke ALDI computer jij hebt gekocht.
xIngmarx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:49:
Hoi!

Ik heb een tijdje geleden de nieuwe aldi pc gekocht.
Nu heb ik altijd al veel lol gehad aan het overclocken van mn cpu en dat wil ik nu weer graag doen.
MAAR
de bios van deze pc laat overclocken niet toe! Ik heb ook al verschillende prorgamma's gebruikt en uitgeprobeerd. Maar geen van alle kan mijn cpu naar een hoger niveau krijgen.
Mijn PLL is ICS953002
Als iemand hier een oplossing voor heeft zou dat leuk zijn!

tx
Ik kan uit jou TS niet opmaken om welke CPU en NB het gaat. Wanneer je deze informatie, of alleen al de het nummer (namelijk: MD xxxx) post kunnen wij er veel meer mee.
Op de oudere machines welke de ALDI verkocht, kon CPUCool gebruikt worden om de CPU mee over te clocken. Grote winsten in snelheid werden er niet gehaald.

Maar ik zou zeggen, google eens op CPU Cool.

• xIngmarx
Het is een E6300 CPU
met een MSI moederbord (MS-7318)
Dit specifieke moederbord is bijna nergens terug te vinden. Ik denk dat het weer zown aangepaste versie van aldi/medion is.
Het betreft inderdaad die aldi pc die laatst te koop stond.(MD-8818)
CPUcool heb ik al geprobeerd maar geen resultaat.

Verwijderd

Daarvoor koop je ook een Aldi pc, met de gedachte in het achterhoofd dat overclocken zeer moeilijk gaat en er waarschijnlijk weinig winst uit te halen is omdat ie softwarematig overclocked moet worden.

Ik raad je aan een normaal moederbord te kopen van asus of abit ofzo, een die goed aangeschreven staat in reviews om zijn overclock kunsten.

Ik hoop voor je dat je geheugen dan niet moeilijk gaat doen, normaal doen ze in die aldi bakken echt het goedkoopste van het goedkoopste geheugen..

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 17:01
xIngmarx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:56:
Maar de koeling is erg goed, een enorm koelblok voor de proc draait nu op 42 graden.
Het is een duo2core proc (E6300) en die kunnen, naar wat ik heb gelezen, best makkelijk op heel
Wel grappig dat je dit zegt, 42 graden is mijn conroe e6400 nog nooit geweest. Het maximale wat ik eruit kan krijgen is 37 graden. Standaard draait ie zo rond de 28 graden. Dus echt een goed koelblok is het zeker niet.

• xIngmarx
ookeej.
Naja, mijn oude pc (P4 1,7 Ghz) was altijd rond de 45/50 graden, dus dacht dat dit wel netjes was.
Maar dan nog. de max is nog niet behaalt :).

@ragingbull
Ik heb deze bak idd gekocht wetende dat overclocke moeilijk zou gaan. Vind het ook niet noodzakelijk maar wel een leuk tijderdrijf!
En ik heb al nieuw geheugen besteld, verder ben ik idd van plan om op een later moment miss nog een ander moederbord te halen. Maar dat is alleen alsk even geld over heb.

Verwijderd

xIngmarx schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:05:
@ragingbull
Ik heb deze bak idd gekocht wetende dat overclocke moeilijk zou gaan. Vind het ook niet noodzakelijk maar wel een leuk tijderdrijf!
En ik heb al nieuw geheugen besteld, verder ben ik idd van plan om op een later moment miss nog een ander moederbord te halen. Maar dat is alleen alsk even geld over heb.
Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken en wat je zo vaak ziet gebeuren, mensen bedenk toch tevoren of je wil gaan oc'en of niet. Waarom? Om de simpele rede dat je nu en een nieuwe cooler, nieuw geheugen en een nieuwe moederbord moet kopen.

Dat maakt de pc wel ineens duurder dan de bedoeling was denk ik he ;)

• xIngmarx
Als ik dat zou gaan kopen wel. Nu kreeg ik deze pc van mn paatjuh omdat 't een mooie aanbieding was.
Dus de prijs voor pc kan ik rekenen als 0,- euries.
En verder wil ik gewoon kijken wat ik eruit kan halen zonder hardwarematige mods toe te passen.
Het is(zoals ik eerder als zei) puur tijdverdrijf.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
xIngmarx schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:40:
Als ik dat zou gaan kopen wel. Nu kreeg ik deze pc van mn paatjuh omdat 't een mooie aanbieding was.
Dus de prijs voor pc kan ik rekenen als 0,- euries.
En verder wil ik gewoon kijken wat ik eruit kan halen zonder hardwarematige mods toe te passen.
Het is(zoals ik eerder als zei) puur tijdverdrijf.
Het onderdeel dat in een ALDI computer het beste op te voeren is, zonder hardware aanpassingen, blijft de videokaart.

Ik had ooit de MD8008 gekoct. Deze werd geleverd met een P4 2,66 GHz Northwood CPU, een MS6701 OEM Moederbord en een MSI manufactured nVidia GeForce 4 Ti4200.
M.b.v CPU cool kon ik de FSB een paar stapjes omhoog zetten, maar al snel was de top bereikt en had ik met het moederbord last van stabiliteitsproblemen.
De Videokaart wilde wel aardig opvoeren en daar was ik wel heel blij mee. Ik heb nu bijna alle onderdelen, op de CPU, RAM en DVD-speler na, vervangen.

Ik hoop dat je er iets meer uit kunt halen maar aan de temperatuur en andere oorzaken zal het niet liggen. Het Moederbord nekt de hele zooi.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De reden waarom het opvoeren van de FSB in een Aldi computer niet veel uithaalt is omdat de lock van de bussen niet aanstaat. Hierdoor gaan alle bussen buiten de FSB mee omhoog waardoor je al snel een probleem krijgt met je randapparatuur, je harde schijven, je netwerkkaart, je geluidskaart, etc.

Als je wil overclocken kan je best ook geen Aldi computer kopen natuurlijk :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Thandor

SilverStreak

Bij de zogenaamde "F11 methode" moet men uiteraard ook een wachtwoord opgeven. Ga daar als volgt te werk:
• Start de PC op;
• Druk tijdens de P.O.S.T. op F11. (Indien daar een logo verschijnt is deze hoogstwaarschijnlijk met TAB te verbergen zodat je ziet wat je typt. Op TAB drukken is geen vereiste.);
• Voer het wachtwoord 'am8888eg', 'am8888egh' of 'am8888egc' in;
• Druk op enter en het BIOS zal meer opties ingeschakeld hebben.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• xIngmarx
yeah, ga het meteen proberen!!

@Godsha, mn videokaartj is al overgeclockt ;) dat was ook niet zown probleem

• xIngmarx
het werkte idd!
Maarrrr, er waren naar mijns inziens niet meer opties.
Zijn er miss opties die ik over het hoofd zie, die ik moet disabelen/enabelen etc.?
Pagina: 1