[XP]Gebruiker zelf naam laten kiezen na installatie software

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoi,

Als je een laptop/pc koopt van een grote fabrikant (vb HP/Acer/Asus) krijg je altijd een voorgesintalleerde Windodws met alle programma's erbij. Als je de pc dan opstart krijg je de vraag om je pc-naam en 1 of meerdere gebruikersnamen in te geven.

Kun je zelf ook Windows installeren en (allé software) en pas daarna terug het begin scherm van Windows waar al de gebruikersgegevens gevraagd worden tonen? (Zonder met pre-install scriptjes te werken).

Of kan mij iemand in een richting wijzen waar ik moet zoeken.

Thx

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je bedoelt dat je achteraf gebruikers wilt aanmaken?

Money for nothin' and your chicks for free

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en nee. Je kan veel software scripten of re-packagen om tijdens de installatie van Windows mee te laten installeren. Waar je dan wel tegenaan loopt is dat geen enkele stukje software kan schrijven in, bijvoorbeeld, de registry van de user die ermee moet gaan werken. Ook je Start-Menu moet je misschien opnieuw gaan designen omdat alle applicaties in het Start-Menu komen en niet per user kunnen worden geinstalleerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WesleyVH
@DeeJee

Inderdaad eerst de software installeren (virusscanner, office, ...).

Daarna de pc opstarten en het scherm krijgen van "Wilt u automatische update installeren" en waarna in een volgend scherm naar de gebruikers wordt gevraagd.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens mij kun je hier SYSPREP voor gebruiken, wordt als het goed is meegeleverd op de CD van Windows. Anders zou je hier eens op moeten zoeken via Google of de MS Knowledge Base.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
OK, waarschijnlijk wordt ik genomineerd voor meest vage reply van het jaar maar: het was iets met msoobe.exe. :)

omniscale.nl

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59
Brede P schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:41:
Volgens mij kun je hier SYSPREP voor gebruiken, wordt als het goed is meegeleverd op de CD van Windows. Anders zou je hier eens op moeten zoeken via Google of de MS Knowledge Base.
Zo moet het ja, werkt perfect..

Systeem Specs

• WesleyVH
Een tijdje terug heb ik al eens vanalles getest met sysprep en geautomatiseerde installaties, maar dit is alléén leuk als je altijd iedentieke systemen wil opzetten.

Maar zoveel pc's moet ik nu ook weer niet installeren dat ik er aan uit kan om voor iedere variant een nieuwe installatie te maken.
Pagina: 1