verschil ie7 en ie6/firefox

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
wij hebben als bedrijf een site laten ontwikkelen via elance. Eigenlijk omdat we zelf er geen tijd voor hadden. Persoonlijk ben ik wel hobbymatig met webdesign bezig dus ik weet waarover ik praat.
het gaat om deze site.
En dan met name het menu. Het lijkt erop dat de hoogte in ie7 niet goed geinterpreteerd wordt, terwijl dit wel in ie6 en ff goed gaat.
Echter we verschillen van mening met de developers, zij beweren dat ms met een patch komt waarin dit opgelost wordt. Wat is jullie mening?

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46
Wat de reden ook is; zeggen dat MS hiervoor met een patch gaat komen is 'de boot afhouderij want we weten het niet'.

My 2$c

Edit: ik zeg dit omdat aangeven dat een patch dit gaat verhelpen impliceert dat je weet waar de fout ligt, omdat je kennelijk weet welke patch dit gaat verhelpen. Ik zou zelf meteen een andere webdeveloper zoeken..

[ Voor 47% gewijzigd door pennywiser op 19-12-2006 15:35 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, is het echt een probleem, dat de lijn iets hoger staat? Is het alleen een 'merkbaar verschil', of zit er een echte fout in, waardoor hij gewoon niet werkt zoals het hoort?

Verder ben ik van mening dat het bedrijf dat de site heeft gemaakt 'n goed product af moet leveren, dat op elke (veelgebruikte) browser werkt. Laat hen er dus nog maar 'ns naar kijken, als het echt niet goed is.

Check trouwens ook even http://validator.w3.org

Verwijderd

Het lijkt er wel of de developer de site met een pakket à la dreamweaver heeft gebouwd. Wat een bras. Als 'gerepecteerd' webbedrijf moet je niet meer komen met een table design.

Dit is overigens mijn mening als webdeveloper

Het is toch belachelijk dat jij, als klant, op zoek moet gaan naar een oplossing voor een probleem wat niet eens jouw zaak is :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 15:48 . Reden: verkeerde smiley ;) ]

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
http://validator.w3.org/c...m.au%2Fwork%2Ftnodiana%2F

Nee, goed in elkaar gestoken hoor _/-\o_ :/

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat had ik ook al gezien :X

Nu is die validator soms wel wat zeikerig op dingen die niet echt uitmaken, maar dit is inderdaad wel héél erg, voor zo'n klein paginatje :P

• htca
Ouch, goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen......
Mijn baas stelde dat voor 500 E de site gemaakt moest worden... inclusief forum en CMS
Ik wilde zakelijk en prive niet mixen en heb zelf niet aangeboden het te doen. Voor de goede orde ik verlaat de toko 1 januari en de release van deze site is de laatste klus die ik doe.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Sja... Voor 500,- kan je imo ook niet meer verwachten dan een "Dreamweaver tag-soep", zeker als je ook een forum en CMS wilt.

Maar naast dat; zeggen dat het in een patch van IE7 verholpen wordt is bullsh*t. Ze weten gewoon niet wat ze doen. Afhankelijk van wat in het contract/offerte staat eisen dat ze het oplossen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

hmmm, als je een site, forum en cms krijgt voor 500 heb je idd een koopje tegenwoordig. Dan kan je ook niet al teveel verwachten ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:58

crisp

Devver

Pixelated

zij beweren dat ms met een patch komt waarin dit opgelost wordt.
En die patch heet IE8 en komt uit over 2 jaar :Y) Seriously: dat is gewoon een slechte smoes.
Feit is dat ze een ranzig 3rd party menu-scriptje gebruiken (niet eens accessible voor non-JS enabled useragents) en ze waarschijnlijk zelf niet eens weten hoe dat ding werkt.

Sleur & plear copy-paste cowboys dus die de naam 'webdeveloper' niet waardig zijn :P

Mijn advies: dat ranzige menu-script eruit slopen en daarvoor in de plaats zelf een menu gebaseerd op nette markup en CSS klussen met een stukje unobtrusive javascript voor de behavior.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 20-12-2006 10:40 ]

Intentionally left blank

• htca
Mijn een idee!
Ik heb ze verteld dat ze het moeten oplossen. We gaan niet akkoord met dit menu. We hebben ook nog niet betaald.....

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Wel lastig om te eisen van dat bedrijf dat ze het goed doen, als ze simpelweg niet weten hoe dat moet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Zoals gezegd, het patch verhaal is echt enorme bull shit. Ik mag hopen dat die forum en cms software open source software is, anders moet je niet raar op kijken als alle teksten ineens veranderd zijn door een paar grapjurken over een paar maandjes vanwege gebrekkige beveiliging. Goedkoop is idd heel erg duurkoop...

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06
En dan komen de heren van Opera zeker ook nog met een patch?
In deze browser (versie 9) zie je een rood vlak dat zeker driekwart van de pagina beslaat (het andere uiterste t.o.v. IE7 waar je slechts een dunne lijn ziet) en als je naar beneden scrolt zie je wat content verschijnen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

Zoefff

❤ 

Los van het feit of het menu wel of niet goed werkt, is het natuurlijk belangrijk wat jullie hebben afgesproken. Wanneer is de offerte opgesteld, en wat stond daar precies in met betrekking tot browser-compatibility? Is er bijvoorbeeld afgesproken dat de site compatible met de 'huidige' veelgebruikte browsers moet zijn, of zijn er ook daadwerkelijk versienummers genoemd?

Het 'patchen' van IE7 is in ieder geval complete nonsense. Als je een menu maakt en je weet waarom het fout gaat, ben je ook wel capabel genoeg om die fout te omzeilen. Tenzij je het menu gewoon van een andere site afhaalt en je eigenlijk geen idee hebt waar het over gaat.. :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• htca
We hebben afgesproken dat de site op veel gebruikte browsers werkt.
Als in IE6, FF. Ten tijde van de opdracht verstrekking (half jaar geleden) was er nog geen sprake van IE7 hier op de werkvloer.

Verwijderd

Een half jaar voor 500 euro :) Aparte situatie.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
htca schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:15:
Als in IE6, FF. Ten tijde van de opdracht verstrekking (half jaar geleden) was er nog geen sprake van IE7 hier op de werkvloer.
dit kunnen ze zelfs bij @home niet. De webspace is met FF ook niet bereikbaar.

Het is wel bereikbaar maar niet bewerkbaar in FF

[ Voor 7% gewijzigd door OliverBB op 21-12-2006 10:00 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30

Croga

The Unreasonable Man

Als in IE6, FF.
Tsja... Hoe wordt "Veel gebruikt" omschreven dan? Anders zou je zomaar Opera, Mozilla en Safari er ook onder kunnen laten vallen..... En "vallen" is dan het juiste woord aangezien de functionaliteit van de website dan waarschijnlijk volledig instort....

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een half jaar geleden waren er toch al beta-versies beschikbaar van IE7...

Intentionally left blank

Verwijderd

hmja, voor dat budget kan je zeker niet klagen. :) Hoezo laat je het menu niet gewoon met de header animatie in flash maken. is makkelijker als javascript. ook viel me op dat de flash animatie zown eritante rand hebben. dit is ook simpel op te lossen met wat javascript..

Verder hele mooie site

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

Zoefff

❤ 

Asjeblieft zeg, waarom zou je. Een menu als dit is echt zeer eenvoudig met alleen maar CSS te maken. Het enige waar je eventueel javascript voor zou moeten gebruiken is de vertraging bij het dichtklappen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:00:
... Hoezo laat je het menu niet gewoon met de header animatie in flash maken. is makkelijker als javascript.
Maar net zo ontoegankelijk. Het grootste probleem is wellicht nog wel het feit dat search-spiders de links naar je subonderdelen niet kunnen vinden en zodoende je site slecht indexeren.

Intentionally left blank

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mooie site zo voor 500 euro zou ik zeggen, zeker als je een cms erbij hebt. Misschien is het wellicht een ietjes verouderd backoffice systeem en verkopen ze het voor minder. browser compitabiliteit is dan vaak effe net iets minder. Als ze bij mij een goedkoper systeem willen hebben heb ik best wel een soortgelijk oplosing, maar stel dan ook specifiek aan dat ze er geen hele hoge verwachtingen van moeten hebben (zoals meer interactiviteit / user(/doelgroep)onderzoek etc. je kan alle kanten op, maar alles heeft zn prijskaartje.

Persoonlijk lever ik liever kwaliteit af en anders geen opdracht, ..maarja.

je kan natuurlijk bedenken dat je kan besparen op techniek (ja, zelfs versimpeling door andere taal te gebruilen kan imo techniek zijn) in bijvoorbeeld hier het menu. Maar de reden met dat patchen is een beetje bullshit ja.

kant en klare scriptjes zijn er te krijgen die het overal goed doen. Meeste van hen vermijden al die compitabilitietscripts en werken prima.

dus ja..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1