Vervelende startup van IE met intranet

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Gedag,
ik zit met een vraagje dat ik zo niet meteen opgelost krijg.

Mijn probleem: sinds kort wordt er bij het aanmelden op mijn windows-XP automatisch IE6 geopend met de corporate-intranet homepage.
1. Ik houd niet van die browser, 2. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat open.

Wat zoeken heeft in elk geval al duidelijk gemaakt dat dit door iets in de CurrentVersion/Run entries komt.
Mijn vermoeden is dus dat dit komt door een group policy op de active-directory server. (ofzoiets, ik ben maar een gewone webdevver).
Iemand enige tips hoe ik hier vanaf raak?

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18
Misschien eens contact opnemen met je systeembeheerder? Als dit bij de login wordt afgedwongen denk ik niet dat hij het tof vindt als je dit probeert te omzeilen 8)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 12:50
Als ze de boel goed geïnstalleerd hebben kom je er niet vanaf :+ .. Elke registry wijziging kan bij het opnieuw inloggen weer terug worden gezet ;) .. ..

[ Voor 4% gewijzigd door om3ega op 19-12-2006 15:15 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja, systeembeheerder vragen om het uit te zetten.

En anders zit daar rechtsbovenin zo'n leuk kruisje. Klik het aan. Tenzij je vaak inlogt hoef je het maar een keer per dag te doen.

Copy.com

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
@ HellPunk : ;)

@ om3ega: vreesde ik al

@ sariel: principieel is één keer per dag er één te veel :)

Al bedankt in elk geval. En ik vind niets terug in de registry, kan dat ook op een andere manier gedaan worden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Praat met degene die er over gaat. Het is niet de bedoeling van GoT om beveiligingen te helpen omzeilen ;)

Edit: ah, je bent nieuw. Jammer dat ik meteen je topic sluit op je eerste dag hier, maar we kunnen echt niet meewerken met het omzeilen van policies. Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt, maar daar gaan wij niet over...
Hoe dan ook welkom! :Y)

[ Voor 57% gewijzigd door F_J_K op 19-12-2006 15:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.