Toon posts:

Amd X2 4200 AM2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik heb mijn kerstcadeau inelkaar gebouwd, een nieuwe pc met een AMD X2 4200+ processor met een Asrock K8NF3 motherboard.

Met mijn oude processor. Sempron 2800+ kon ik in windows via motherboardmonitor netjes de temperaturen zien, maar met de nieuwesetup kan ik geen sensor kiezen in het prgramma en staan er vreemde waardes (veel te koud).
Sisoft sandra 2007 heb ik geprobeerd maar daar kloppen de waardes ook niet als ik ze vergelijk met het bios. Sandra: 22 en BIOS: 36

Speedfan heb ik geprobeerd en dat klopt ook niet helemaal denk ik.
Heeft er iemand een idee wat ik kan proberen, want ik zou het echt graag willen zien in Windows.

Bedankt voor het lezen,

groetjes Benjamin

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 10:34

Crp

Everest Home Edition ook al geprobeerd !?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ehmm Misschien overbodig, maar volledige nieuwe setup? Dus Windows incl. mainboard drivers er vers opgezet?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

en daarbij kloppen die temps hoogstwaarschijnlijk gewoon wel
nieuwere pc's die "throttlen"
maw ze geven power na gelang jij het vraagt

dus in idle windows zal de pc lager geklokt zijn en dus veel koeler zijn

ik dacht de eerste keer bij mijn E6600 ook dat kan nooit zo koel (als je hiervoor een AthlonXP hebt gehad is het verschil echt GROOT)

bij intel heet dit "EIST" (if im not mistaking)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb prime95 laten lopen en alle temperatuur monitor programma's open gezet naast elkaar. Nu blijkt dat de goede temperatuur bij mij nie CPU core 0 en 1 is maar AUX power en CPU 3. Heel vreemd maar het klopt wel. In Hmonitor (zoiets) was namelijk goed te zien dat de temperaturen met minimale ventilator stand opliepen richting de 40 graden. In sisoft sandra was bij het moederboard te zien dat de temperatuur steeg ook genaamd AUX, maar dit was dus maar 1 van de 2 kernen.
Hoe dan ook, het werkt in MBM 5 helemaal niet en dat is jammer, want mijn gLCD schermpje haalt daar de temperatuur vandaan....iets anders verzinnen dan maar.

Everest werkte ook niet, geen enkele temperatuur te vinden.
En speedfan deed het ook maar half.

Eens kijken of er nog iets anders te vinden valt, iedere input is welcom, maar voor de rest is het afwachten of MBM mijn asrock gaat ondersteunen.

Vriendelijk bedankt

Benjamin :)

Verwijderd

Topicstarter
magic_nl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:39:
Ehmm Misschien overbodig, maar volledige nieuwe setup? Dus Windows incl. mainboard drivers er vers opgezet?
sorry vergeten te zeggen, maar windows staat er helemaal nieuw op...verser dan vers dus met alle nieuwe drivers.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Zo gek is die temperatuur niet hoor. Als je Cool 'n' Quiet hebt geactiveerd draait de processor in Windows in idle toestand op een veel lagere kloksnelheid, wat voor een significant lager energieverbruik zorgt en dus een lagere temperatuur. In het BIOS daarentegen draait hij altijd gewoon full-speed, dan kun je best op 36 graden uitkomen.

MBM wordt al een hele tijd niet meer ontwikkeld, dus op die ondersteuning kun je lang wachten. ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, het is inderdaad erg jammer dat MBM5 nooit verder door ontwikkeld is. Zo heb ik een L.I.S. Premium 2 display welk ook gebruik maakt van MBM5 om gegevens weer te geven. Bij nieuwere moederborden wordt dat een probleem, omdat de chipsets niet meer worden ondersteund door MBM5. Zo wilde ik de nieuwere software voor de L.I.S. controller gaan gebruiken, blijken ze overgestapt te zijn naar SpeedFan. Nu heeft Speedfan dus weer een beperkte ondersteuning kwa oudere moederborden. Tot op heden zit mijn display in een Dual Athlon MP 2800+ systeempje. Erg iritant allemaal, heb je ook een display van een €100. :'( daar hadden ze zelf ook wel een stuk complete software bij mogen leveren, in plaats van afhankelijk te zijn van derden.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 20-12-2006 11:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1