Toon posts:

mediaplayer in combintie met externe 'nas'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HD in mijn netwerk hangen die als NAS oplossing uitstekend werkt.

Nu heb ik al een tijdje een media adapter van Linksys, en die speelt redelijk eenvoudig allerlei MP3 en foto bestanden af op gewone TV en stereo. Maar, die werkt niet bij mijn nas (buffalo linkstation) omdat er ook een stuk software op geïnstalleerd moet worden...

Zijn er ook media adapters die wel werken met dergelijke NAS oplossingen en dus niet verlanged dat de bestanden op een pc staan?

Heeft iemand leuke ideeën of oplossingen?

Jan

Verwijderd

De freecom 350

Deze is via pc bereikbaar en je Nas is bereiknaar vanaf dit apparaat

Wordt ook op dit forum handeld

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Er zijn diverse NAS-oplossingen waarbij je een stuk muzieksoftware op de NAS kunt zetten. Sommige daarvan zijn risicovol omdat ze niet door de maker worden ondersteund wat dus je garantie in gevaar brengt. Maar er zijn ook zat oplossingen waarbij het wél door de fabrikant ondersteund wordt.

Zelf heb ik een Squeezebox in combinatie met een NAS van Synology waar Slimserver op staat. Werkt prima.

Ik meen dat die Linkstation van jou ook mogelijkheden heeft maar dan voor andere muzieksoftware. Nou weet ik niet welke software die Linksys van jou vraagt en hoe één en ander aansluit zul je dan zelf even uit moeten zoeken. Van de site waar ik de Squeezebox heb gekocht weet ik in ieder geval dat een Buffalo Homestation kan functioneren met de Soundbridge mediaplayer.