Toon posts:

Muzikale sub gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de tt het al zegt, ben ik op zoek naar een sub die vooral met muziek goed presteert. HT is ondergeschikt tov muziek voor mij, maar hij moet natuurlijk ook in HT aardig zijn mannetje staan ;)

Laten we zeggen muziek = 70% HT = 30%

Ik ben nu in het bezit van de volgende apparatuur:
-Mission m32i fronts (dit zijn dus de stereo speakers)
-Mission m3c1 center

-Mission m30i rears
-Panasonic sa xr 55 receiver

Ik ben al wat subwoofers tegengekomen:

Klipsch rw-8/rw-10

Voordelen:

-Klipsch is een goed bekend staand merk
-Schijnt muzikaal te zijn
-Design vind ik echt geweldig!

Nadelen:

-Niet goedkoop (alhoewel ze via Duitsland niet echt duur zijn)
-Ze gaan niet onwijs laag (alhoewel ik me afvraag of dat bij muziek echt nodig is)
-Wisselende recensies (dat mensen toch nog wat laag missen enzo)

Acoustic Research Stratus sub 30a

Voordelen:

-Dit merk staat ook goed bekend
-Gaat zeer laag (20hz op -3db)
-Prijs (175 euro in DLD)
-Positieve recensies
-Downfiring (dreunt minder door)

Nadelen:

-Design
-Ik zou er verder zo snel niet een weten, misschien dat die in muziek minder presteert?

JBL northbridge e150p/250p

Voordelen:

-Positieve recensies
-Gaan vrij laag

Nadelen:

-Prijs ligt in Nederland vrij hoog (iig wat je er in Nederland voor kwijt bent is die mij te duur, maar via amazon.com of ebay valt er wel wat te regelen)
-Prijs/kwaliteit tov van zeker de Acoustic Research is een stuk lager denk ik

Ik denk dat zeker de Acoustic Research niet te beluisteren zal zijn, dus vergelijken zal moeilijker gaan. Sowieso koop ik geen sub in Nederland, vind ze veel te duur hier. Maar als iemand nog adviezen / andere subs heeft, graag :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

MJ Acoustics moet goed zijn.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12 18:17

dominic

will code for food

Als HT niet belangrijk is, zou ik in het geheel geen sub overwegen, gewoon een goede set fronts. Maar da's mijn persoonlijke mening.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:46:
Als HT niet belangrijk is, zou ik in het geheel geen sub overwegen, gewoon een goede set fronts. Maar da's mijn persoonlijke mening.
Ik zeg niet dat HT niet belangrijk is, alleen ondergeschikt tov muziek. Dat betekent dus dat ik in HT ook wat extra beleving wil, maar dat ik geen bioscoop gevoel hoef te evenaren. Bovendien heb ik nu een kamer van 11 m2 en dat wordt een kamer van 15 m2. Vloerstaanders (die een lager frequentiebereik hebben) zijn in een kleinere kamer ondergeschikt aan boekenplankspeakers (die minder full range zijn). Bovendien groeit het geld me niet op de rug, anders had ik wel een stereo versterker + dito speakers erbij genomen.

Edit: ook misschien even handig om erbij te vermelden. Mj acoustic subs zijn te duur voor mij (beginnen vanaf 495 euro had ik gezien :X ). Ik wil het budget zo rond de 300 euro houden :). En daar moet nieuw toch best wel wat leuks voor te kopen zijn lijkt me? Ik ben niet zo'n fan van tweedehands dus 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:57 ]

Verwijderd

He grappig, je hebt exact dezelfde boxen als mij :) Heb een er alleen een Yamaha RX-V457 receiver bij.

Mijn sub is de JBL Northbridge e150p. Vind hem zelf prima voor films, en bij muziek voldoet hij voor mij ook bijna altijd. (Bijna altijd, want sommige nummers klinken gewoon niet lekker met een sub, net als of de bas wat 'te laat' is, en zet ik hem wat omlaag). Al met al ben ik erg tevreden over sub.

Ik vond hem in de winkel ook te duur, soms wel 600E, en 900E voor zijn grotere broer, dus ben ik op internet gaan kijken. Heb de sub en de receiver toen bij www.pick2pay.nl gekocht. Scheelde toch nog aardig.

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:50:
[...]
Edit: ook misschien even handig om erbij te vermelden. Mj acoustic subs zijn te duur voor mij (beginnen vanaf 495 euro had ik gezien :X ). Ik wil het budget zo rond de 300 euro houden :). En daar moet nieuw toch best wel wat leuks voor te kopen zijn lijkt me? Ik ben niet zo'n fan van tweedehands dus 8)
Moet wel lukken denk ik zo, kwestie van goed zoeken :) Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl , die geven een aardig overzicht van (web) winkels met de laagste prijzen :)

Edit2: Subwoofers op Kieskeurig.nl :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reviews op kieskeurig zeggen vaak niet zoveel: iedereen is lyrisch over zijn eigen produkt. Maar dank je voor je bijdrage en goed om te zien dat je tevreden bent over de JBL :) En bij wat voor soort nummers merk je dat de sub niet goed presteert? Ik luister veel hip-hop (daarvoor dus de subwoofer, beats gaan vaak lager dan de missions aankunnen). Verder luister ik veel gitaarmuziek (Santana enzo) en wat ruige re muziek zoals Rammstein.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 13:37 ]

Verwijderd

Ben bang dat je rond de 200 euro weinig muziekaals (nieuw) kan kopen. Zal je toch zelf moeten gaan bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Budget was rond de 300 euro ;) En zelfbouw is ook uitgesloten daar ik niet super handig ben / het mij te veel moeite kost. Maar het gaat er bij mij moeilijk in dat je voor 300 euro geen sub kunt krijgen die in staat is een beetje muzikaal te presteren. Ik ben zeker geen audiofiel, en de speakers zijn ook geen hifi speakers, dus lijkt het mij dat je voor 300 euro zeker wel een sub kunt krijgen die goed in verhouding staat met de speakers.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:13
Bij stassen hebben ze een MH acoustics pro50 MkII in de aanbieding voor 399.
Geen idee of het een goede musicale sub is aangezien ik totaal geen ervaring hiermee heb.

www.stassen.nl en dan op de kerst folder drukken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:33:
Reviews op kieskeurig zeggen vaak niet zoveel: iedereen is lyrisch over zijn eigen produkt.
Dat is hier ook zo, alleen dan heb je mensen die een ander product gekozen hebben die dat weer tegenspreken. Zo heeft ieder zijn smaak en zijn eigen keus. Het best ga je een hifi winkel in en daar luisteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Een muzikale sub ziet er imho als volgt uit:

- gesloten kast, liefst geen downfiring (dat dreunt namelijk juist WEL door), met lage Q
- zo groot mogelijke woofer.
- hoeft ook niet waanzinnig diep te gaan

Dan valt eigenlijk alles af :'( Van de A30 kan ik eigenlijk niks vinden... Denk dat die het dichtste bij zal komen eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 19-12-2006 14:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is een Rel Quake misschien wat? Zit wel net iets boven je budget.
JvS schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:06:
Dat is hier ook zo, alleen dan heb je mensen die een ander product gekozen hebben die dat weer tegenspreken. Zo heeft ieder zijn smaak en zijn eigen keus. Het best ga je een hifi winkel in en daar luisteren.
Bij audioreview.com zijn ze wel wat kritischer. Daar wordt genoeg de grond in geboord. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Idd daarom kijk ik daar ook vaak voor reviews mbt audio. Ik ga denk ik gewoon de acoustic research kopen, voor 175 euro kan ik me onmogelijk een buil vallen aan zo'n sub. En voodooless:

Hoezo kan je niets vinden? Als je op google acoustic research sub 30 a intikt, krijg je veel hits met draadjes op bijv. hifi-forum.de

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

warp schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:19:
Is een Rel Quake misschien wat? Zit wel net iets boven je budget.
Beetje klein, en toch wat meer toegespitst op HT.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:25:
Hoezo kan je niets vinden? Als je op google acoustic research sub 30 a intikt, krijg je veel hits met draadjes op bijv. hifi-forum.de
Zoals ik al zei: niets ;) Ik wil degelijke product info, geen vaag forum waar wat duitsers hun familieverhalen bespreken :X

[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 19-12-2006 14:32 ]

Verwijderd

2e hands?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:29:
Beetje klein, en toch wat meer toegespitst op HT.
Tja, hij is i.i.g. groot zat voor de gemiddelde huiskamer. Over dat HT, daar zijn de meningen nogal over verdeelt. Zo heeft hij b.v. niet zo'n "boomerige" bass, wat juist beter is voor muziek weergave. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat magnat subs ook vrij goedkoop zijn. Iemand ervaringen met deze? Iig al bedankt voor alle reacties!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-10 21:43

Boekster

Naimoholic

Als je een muzikale sub wilt zul je vaak toch wat meer centen uit moeten geven. Een slome sub is voor HT prima, voor muziek bagger. Je hoort een nasleep, da's erg iriitant. Een Quake heeft dat ook en is dus, zoals voodooless al zei, meet een HT-sub. Ik zeg niet dat hij slecht is, verre van dat, maar echt geschikt voor muziek is hij ook niet. Een gesloten sub dreunt inderdaad minder. Die zijn echter op 1 hand te tellen... ;) .

MJ Acoustics heeft over het algemeen redelijk muzikale subs voor niet vreselijk veel geld.

Maar ook voodooless zei het al: Luisteren!

Music Addicted

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Boekster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:56:Maar ook voodooless zei het al: Luisteren!
Dat zei ik (nog) helemaal niet 8)7 :P

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-12 11:33

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ben voor muziek prima tevreden met m'n Velodyne CHT-8R (€ 440), maar ik moet bekennen dat ik nog weinig referentiemateriaal heb gehoord.

Budget van €300 is denk ik behoorlijk krap voor een beetje nette sub.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

voodooless schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:59:
[...]

lol :P
Jé Vé èS
Voodooless
Ik snap de verwarring

Life is not about specs, it is about joy!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

voodooless schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:59:
[...]

Nee, maar ik hoorde het je denken! :P

Ach, JVS heeft ook een rood kleurtje, zoveel verschil maakt het niet :P

Music Addicted

Verwijderd

ik maak gebruik van een jvc subwoofer
type JVC SP-PW100
Specificaties:
- 16 cm conus woofer
- Nieuw cascade basreflex systeem
- Krachtige ingebouwde versterker (60 W max.)
- Continu instelbare kantelfrequentie: 50-200 Hz
- Phase reversal schakeling voor de optimale luister positie
- Auto power-on/stand-by
- Magnetisch afgeschermd
- Compact (B x H x D): 226 x 315 x 376 mm

http://www.computerwebstore.nl/05_artikel.asp?ID=729
€ 99,00 (exclusief BTW)
€ 117,81 (inclusief BTW)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Met alle respect, da's GEEN sub. Mijn gewone luidsprekers hebben conussen die groter zijn en ze gaan lager dan dat. Een sub zou frequenties van een 30 Hz of minder moeten weergeven, tot maximaal 80Hz (en dan heb je redelijk matige gewone luidsprekers).

Music Addicted

Verwijderd

Boekster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:38:
Met alle respect, da's GEEN sub. Mijn gewone luidsprekers hebben conussen die groter zijn en ze gaan lager dan dat. Een sub zou frequenties van een 30 Hz of minder moeten weergeven, tot maximaal 80Hz (en dan heb je redelijk matige gewone luidsprekers).
Ik gebruik het als sub?
En niet zomaar zeggen dat het bagger is als je het niet gehoort heb.
En ja ik weet er zijn beteren.
Mijn front speakers zijn jamo cornet 195serie (2x20cm cones)
Maar de jvc subs brengen toch extra power mee zonder vervalsing .
Zeker met films zijn het goeie subs (Ik vond ze beter dan de magnat versie toen deze sub uitkwam)

• bartvl

bartvl

Boekster, nu loop je wat te hard van stapel. Dat deze sub niet in het rijtje thuis hoort waarschijnlijk, oke. Maar volgens de specs: 25-200 Hz
Waar jij op doelt is de kantelfrequentie / crossover dus.
Dat de diameter vrij beperkt is in dit geval dat klopt waarschijnlijk wel ja.

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

bartvl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:45:Maar volgens de specs: 25-200 Hz
Waar jij op doelt is de kantelfrequentie / crossover dus.
Dat de diameter vrij beperkt is in dit geval dat klopt waarschijnlijk wel ja.
Leuk zo'n weinig zeggende spec. Bij hoeveel dB is dan? Is dat inroom? nearfield? En die 60W is bij 10% THD. Samen met dat micro woofertje kom je dan makkelijk boven de 40% THD uit als het een beetje hard moet. Dat is misschien prima voor films, maar voor muziek is dat echt niet serieus te nemen.

Sd van zo'n woofertje is slechts 133 cm2. Een 10" woofer doet 349 cm2 (al 2.6 x zoveel), en een 12" woofertje doet zelfs bijna 4x zoveel oppervlak: 507cm2. Met veel minder moeite, en dus ook veel minder vervorming kun je betere bass toveren. Het draait allemaal om luchtverplaatsing in het laag, en dat doe je gewoon met een grote woofer, met een lange lineare slag.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-12 07:18
Misschien is de Behringer B2092A een optie? Bij Thomann kost deze slechts 239 euro.
Ze horen eigenlijk bij een setje studio-monitoren van behringer, dus ik neem aan dat hij toch wel geschikt is voor muziek ook.
Zelf heb ik deze sub niet, maar wel de monitoren. Daar ben ik in ieder geval zeer tevreden over, dus ik kan me wel voorstellen dat die sub het ook niet slecht doet.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Bandpass :'(

• bartvl

bartvl

voodooless schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:03:
[...]

Leuk zo'n weinig zeggende spec. Bij hoeveel dB is dan? Is dat inroom? nearfield? En die 60W is bij 10% THD. Samen met dat micro woofertje kom je dan makkelijk boven de 40% THD uit als het een beetje hard moet. Dat is misschien prima voor films, maar voor muziek is dat echt niet serieus te nemen.

Sd van zo'n woofertje is slechts 133 cm2. Een 10" woofer doet 349 cm2 (al 2.6 x zoveel), en een 12" woofertje doet zelfs bijna 4x zoveel oppervlak: 507cm2. Met veel minder moeite, en dus ook veel minder vervorming kun je betere bass toveren. Het draait allemaal om luchtverplaatsing in het laag, en dat doe je gewoon met een grote woofer, met een lange lineare slag.
Dat snap ik ook wel, en dat die sub in dit topic waarschijnlijk niet goed geplaatst is dat weet ik ook wel. Maar ik irriteerde me een beetje aan de toon van Boekster. Zo'n beetje: JVC zien staan. Daaronder in een flits 50-200 hz zien staan, bericht typen dat dat niks is (want uit zijn post denk ik op te kunnen maken dat hij die getallen aanzag als frequentiebereik) terwijl dat dus volledig op verkeerde getallen gebaseerd is.
Ik vond zijn reactie gewoon te kort door de bocht dus, hier op het forum is toch wel gewenst dat er duidelijk beargumenteerd wordt waarom het dan wel geen goede sub is. (zoals je in jouw post wel doet) En niemand van ons heeft die sub gehoord, dus misschien klinkt ie ook wel heel erg goed, wie zal het zeggen. (en ja, die kans is klein, dat weet ik) Maar deze reactie vond ik echt wat te overtrokken hoor.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-12 22:54
Wat is er mis met bandpass?
(serieuze vraag)

If it ain't broken, tweak it!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik het als sub?
En niet zomaar zeggen dat het bagger is als je het niet gehoort heb.
En ja ik weet er zijn beteren.
Mijn front speakers zijn jamo cornet 195serie (2x20cm cones)
Maar de jvc subs brengen toch extra power mee zonder vervalsing .
Zeker met films zijn het goeie subs (Ik vond ze beter dan de magnat versie toen deze sub uitkwam)
Ik zei ook, met alle respect ;) . Maar een subwoofer geeft laag weer. Daar heb je, zoals voodooless al zei, inhoud en oppervlakte voor nodig. Het subje heeft beiden niet. En specs, zoals ik die zag, zijn niet die van een sub. 50Hz (hoewel die misschien wel redelijk netjes op +/-3dB wordt vermeld) is dat gewoon niet. Dat zit net nog wat lager, het bereik waar een goede luidspreker gewoon niet meer komt. Dat het puncht geloof ik graag, maar de punch zoals mensen die ervaren zit ook niet echt onder de 50Hz, maar daarboven. Het menselijk oor heeft een curve die bij 1000Hz op z'n hoogst is, en bij lage frequenties veel minder. Echt laag horen veel mensen gewoon bijna niet, dat voel je alleen maar. En 50Hz kun je ook voelen hoor, maar stomach-churning laag zit nog lager :) .

Edit: zie net dat bartvl gelijk heeft met z'n opmerking dat ik cross-over aanzag voor range ;) . Dan nog lijkt het me niet realistisch dat de conus lager komt dan 40Hz. Kan ie wel, maar de luchtverplaatsing van die frequenties is gewoon niet voldoende. Overigens kan het zijn dat de toon niet bijzonder gepast was, echter had dat niets met JVC te maken, maar meer met het totaalplaatje wat ik zag aan specs.

[ Voor 13% gewijzigd door Boekster op 19-12-2006 22:26 ]

Music Addicted

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

bartvl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:20:dus misschien klinkt ie ook wel heel erg goed, wie zal het zeggen. (en ja, die kans is klein, dat weet ik) Maar deze reactie vond ik echt wat te overtrokken hoor.
Ik snap het wel hoor. Is verder ook geen probleem :) Echter hoeft een dergelijk sub niet "slecht" te klinken. Voor de centen (99 euro) maak je zelf niks beters vermoedelijk, en voor films kan het net die extra punch geven.

Over bandpass. Daar heb je meteen een aantal bezwaren:

- Al het geluid komt door een of twee poorten (afhankelijk van de orde). Daardoor krijg je dat alles door zo'n buis geperst wordt. Ten eerste heb je een grote diameter nodig om bijgeluiden te minimaliseren. Echter wat er dan gebeurt is dat de poort(en) heel lang worden, wat weer zorgt voor een grote kast, en daarnaast ook staande golven in de buis.
- Group delay van een dergelijk systeem is vaak bedroevend slecht :'(

Het eerste punt vind ik dan nog het meeste bezwaarlijk. Een woofer moet gewoon lekker kunnen wapperen en flink lucht verplaatsen, niet alles door een te klein gaatje proberen te proppen.

Er zijn trouwens wel 6.8" woofertjes die als subwoofer bruikbaar zijn, een goed voorbeeld is de Adire Extremis 6.8. Maar dat woofertje kost dan alleen al zoveel als de hele sub. En voor muziek is ook dat niet aan te raden (wel als midbass). Leuk voor een PC setje :)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 19-12-2006 22:31 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Boekster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:24:
[...]

Ik zei ook, met alle respect ;) . Maar een subwoofer geeft laag weer. Daar heb je, zoals voodooless al zei, inhoud en oppervlakte voor nodig. Het subje heeft beiden niet. En specs, zoals ik die zag, zijn niet die van een sub. 50Hz (hoewel die misschien wel redelijk netjes op +/-3dB wordt vermeld) is dat gewoon niet. Dat zit net nog wat lager, het bereik waar een goede luidspreker gewoon niet meer komt. Dat het puncht geloof ik graag, maar de punch zoals mensen die ervaren zit ook niet echt onder de 50Hz, maar daarboven. Het menselijk oor heeft een curve die bij 1000Hz op z'n hoogst is, en bij lage frequenties veel minder. Echt laag horen veel mensen gewoon bijna niet, dat voel je alleen maar. En 50Hz kun je ook voelen hoor, maar stomach-churning laag zit nog lager :) .

Edit: zie net dat bartvl gelijk heeft met z'n opmerking dat ik cross-over aanzag voor range ;) . Dan nog lijkt het me niet realistisch dat de conus lager komt dan 40Hz. Kan ie wel, maar de luchtverplaatsing van die frequenties is gewoon niet voldoende.
Nou probeert Bartvl je al een paar posts geleden uit te leggen dat die sub niet tot 50Hz gaat! Die 50Hz is de minimale stand van de crossover! Dus dan gaat ie volgens de specs van 25-50Hz :P. En hoewel een duurdere sub deze er met gemak uitblaast, kan het best zijn dat iemand er tevreden mee is. Zoals Suijkerbuijck dus, en om dan te zeggen dat iets bagger is vind ook ik iets te ver gaan.

• bartvl

bartvl

Genoeg, ik heb mijn gelijkgekregen ;), nu weer ontopic (hoewel het wel goede info is om te lezen voor iemand die het nog niet (allemaal) weet, ik leer hier zo ook nog wel wat van)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

DriveSand schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:30:
[...]

Nou probeert Bartvl je al een paar posts geleden uit te leggen dat die sub niet tot 50Hz gaat! Die 50Hz is de minimale stand van de crossover! Dus dan gaat ie volgens de specs van 25-50Hz :P. En hoewel een duurdere sub deze er met gemak uitblaast, kan het best zijn dat iemand er tevreden mee is. Zoals Suijkerbuijck dus, en om dan te zeggen dat iets bagger is vind ook ik iets te ver gaan.
Ik zeg niet dat ie bagger is, maar ik zei dat het geen sub is ;) . Wat hij doet kan hij best verdienstelijk doen hoor, hij zal ongetwijfeld wat meer punch geven dan losse luidsprekers. Maar 25-50Hz, daar geloof ik niets van :p .

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Op ebay heb ik de klipsch rw-10 voor 260 euro gezien en de rw-12 voor 350 euro. In Nederland beginnen ze vanaf 500 euro. Wat reviews op audioreview.com gelezen en ze worden daar goed ontvangen, ook met muziekweergave. Misschien dat ik deze dan wel ga bestellen :P

Ze gaan resp 25 hertz op -3db en 21 hertz op -3db

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor dat geld lijkt me het een nette sub.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-12 07:18
Die behringer blijkt inderdaad al behoorlijk groot te zijn. Een aantal reviews zijn er toch blijkbaar vrij positief over.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• bartvl

bartvl

KSW10 voor 199,- http://www.raf.nl/webshop...=146_150&products_id=7993
(woordgrapje: klik je op "in winkelwagen" kom je bji het totaalbedrag uit: Subtotaal: 199,- )

[ Voor 35% gewijzigd door bartvl op 19-12-2006 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar die serie is slechter dan de rw serie toch?

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:59:
Maar die serie is slechter dan de rw serie toch?
Oei, mijn fout idd. was via google daar terechtgekomen en dacht dus eigenlijk met die door jou bedoelde sub van doen te hebben. Was dus niet zo. Mijn excuses.

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel, ik lees ook goede berichten over die sub :) En nu kom ik deze 15 inch tegen :o

http://www.raf.nl/webshop...=146_150&products_id=7663

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:14:
Alhoewel, ik lees ook goede berichten over die sub :) En nu kom ik deze 15 inch tegen :o

http://www.raf.nl/webshop...=146_150&products_id=7663
2e orde low pass is wat weinig, je wil wel minimaal 3e, liefst 4e orde hebben.

Verwijderd

DriveSand schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:30:
[...]

Mijn broertje heeft volgens mij ook die JVC, is wel leuk voor films maar met muziek is het een ramp.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus ik kan beter de ksw-10 of de rw-10 nemen. Misschien wel de ksw-12, die is nog goedkoper dan de rw-10.

Verwijderd

Was vandaag aan het klussen in mn nieuwe woning, dus een beetje een late reactie:
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:33:
Reviews op kieskeurig zeggen vaak niet zoveel: iedereen is lyrisch over zijn eigen produkt. Maar dank je voor je bijdrage en goed om te zien dat je tevreden bent over de JBL :)
Die link over Kieskeurig.nl gaf ik voor de prijzen, niet voor de recensies, want die kunnen idd erg bagger zijn. :)
En bij wat voor soort nummers merk je dat de sub niet goed presteert? Ik luister veel hip-hop (daarvoor dus de subwoofer, beats gaan vaak lager dan de missions aankunnen). Verder luister ik veel gitaarmuziek (Santana enzo) en wat ruige re muziek zoals Rammstein.
Tjah, veel hip-hop luister ik niet, maar volgens mij is het bij die muziek de bedoeling om zoveel mogelijk bas te hebben, dus dat zit wel goed. :P

Bij Ramstein heb ik nooit 'last' van de sub, maar bij sommige nummers van REM, Live en Katie Melua merk ik wel eens dat de bass irritant aanwezig is, een beetje een nasleep zoals iemand hierboven zei. Het volume van de sub omlaag draaien lost dat wel op, maar kan behoorlijk irritant zijn ;) Aan de andere kant, een aantal nummers van The Chemical Brothers, Don Diablo en Audio Bullies hebben ook erg veel bas, maar daar heb ik er dan weer geen last van.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:41:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Op ebay heb ik de klipsch rw-10 voor 260 euro gezien en de rw-12 voor 350 euro. In Nederland beginnen ze vanaf 500 euro. Wat reviews op audioreview.com gelezen en ze worden daar goed ontvangen, ook met muziekweergave. Misschien dat ik deze dan wel ga bestellen :P

Ze gaan resp 25 hertz op -3db en 21 hertz op -3db
Ook in nederland te krijgen hoor :) (en waarschijnlijk te beluisteren.. nog belangrijker)
http://www2.correct.com/a...RT=A&ARTNR=269743&INDEX=1

RW-10 voor 299 euro
RW-12 voor 399 euro

Ze hebben zo te zien ook de KSW staan en dergelijke, goed om een vergelijk te maken dus :)
Pagina: 1