Toon posts:

[java] Vector sorteren met compare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik wil graag een vector met objecten erin sorteren.

Nu heb ik op internet gezocht en denk ik dat ik dit moet doen met een Compare interface.

Ik heb hiervoor het volgende voorbeeld gevonden.

http://www.ivobrugge.be/cursusweb/Java/overervingoef.asp

Echter op als hij gaat sorteren volg ik niet meer hou dit gebeurd.

er staat dan

Collections.sort(klas2.studenten,Student.leeftijdComparator);

maar nu heb ik alles doorgenomen maar vind in klas2. geen methode student.

Maar goed snap dat jullie niet iemand anders tutorial aan mij moeten uitleggen ;-)

dus mijn vraag

Heeft iemand van jullie een goed voorbeeld om een Vector met daarin Objecten te sorten?
Of wie kan me een duwdje in de goede richting geven hoe het precies werkt met compare.

Alvast bedankt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

De objecten die je wilt sorteren moeten de Comparable interface implementeren en de daarbij behorende compareTo method overriden.

De collectie met deze objecten kan je dan meegeven aan de Collections.sort() method.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:07:
De objecten die je wilt sorteren moeten de Comparable interface implementeren en de daarbij behorende compareTo method overriden.

De collectie met deze objecten kan je dan meegeven aan de Collections.sort() method.
Oke dus als ik goed begrijp moet ik het volgende doem.

Ik heb een RMI applicatie (dus server client)

Daarin heb ik een object met daarin een vector met producten.
Beide objecten hebben een interface om te communiceren.

Nu moet ik dus in de klasse product, compare implemenenteren.

Maar denk dat het heel lastig wordt

Want ik heb dus een vector A met daarin objecten die ook weer een vector B bezit. Nu wilt die gebruiker dus een gesorteerde lijst krijgen van al die objecten die voorkomen in B gesorteerd op attribute in B met de gegevens van A erbij.

maar ga in ieder geval al met je voorbeeld aan de slag op een invoudigere situatie, want denk dat ik misschien voor dit probleem omdat alleen een vraag is ook de database kan belastenvallen met mijn vraagje