Hallo kenners,
Situatieschets:
Telefoonlijn --> Wireless Philips ADSL modem/router (1 van de 4 poorten is aangesloten op) --> Switch
Op deze switch zitten: 1 server win2003, 1 client XP64bit, 2 clients XP32bit.
Bedoeling:
- één van die clients XP32bit zou enkel internet en de netwerkprinter mogen gebruiken.
- alle andere clients moeten toegang tot internet, printer en server hebben.
Mogelijke oplossing:
Domein instellen en de rechten configureren ?
Andere oplossingen?
Reeds geprobeerd:
Aan de hand van tutorials en online documentatie hebben we geprobeerd een domein op te zetten die door server win2003 moest gecontroleerd worden.
Het probleem was niet de server met ip 192.168.0.1, maar de clients die het domein maar niet konden vinden.
Na uren zoeken en prutsen hebben we alle instellingen teruggeplaatst.
Maw: ik zou graag van dit netnietwerkt een netwerkt maken.
Mijn vraag is nu: welke instellingen, van modem/router tot server tot client er moeten geconfigureerd worden zodat alles werkt zoals hierboven gewenst is.
Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd!
Dries
Situatieschets:
Telefoonlijn --> Wireless Philips ADSL modem/router (1 van de 4 poorten is aangesloten op) --> Switch
Op deze switch zitten: 1 server win2003, 1 client XP64bit, 2 clients XP32bit.
Bedoeling:
- één van die clients XP32bit zou enkel internet en de netwerkprinter mogen gebruiken.
- alle andere clients moeten toegang tot internet, printer en server hebben.
Mogelijke oplossing:
Domein instellen en de rechten configureren ?
Andere oplossingen?
Reeds geprobeerd:
Aan de hand van tutorials en online documentatie hebben we geprobeerd een domein op te zetten die door server win2003 moest gecontroleerd worden.
Het probleem was niet de server met ip 192.168.0.1, maar de clients die het domein maar niet konden vinden.
Na uren zoeken en prutsen hebben we alle instellingen teruggeplaatst.
Maw: ik zou graag van dit netnietwerkt een netwerkt maken.
Mijn vraag is nu: welke instellingen, van modem/router tot server tot client er moeten geconfigureerd worden zodat alles werkt zoals hierboven gewenst is.
Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd!
Dries