Toon posts:

[DOMEIN] win2003 + internet delen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo kenners,

Situatieschets:

Telefoonlijn --> Wireless Philips ADSL modem/router (1 van de 4 poorten is aangesloten op) --> Switch

Op deze switch zitten: 1 server win2003, 1 client XP64bit, 2 clients XP32bit.

Bedoeling:

- één van die clients XP32bit zou enkel internet en de netwerkprinter mogen gebruiken.
- alle andere clients moeten toegang tot internet, printer en server hebben.

Mogelijke oplossing:

Domein instellen en de rechten configureren ?
Andere oplossingen?

Reeds geprobeerd:

Aan de hand van tutorials en online documentatie hebben we geprobeerd een domein op te zetten die door server win2003 moest gecontroleerd worden.
Het probleem was niet de server met ip 192.168.0.1, maar de clients die het domein maar niet konden vinden.
Na uren zoeken en prutsen hebben we alle instellingen teruggeplaatst.

Maw: ik zou graag van dit netnietwerkt een netwerkt maken.
Mijn vraag is nu: welke instellingen, van modem/router tot server tot client er moeten geconfigureerd worden zodat alles werkt zoals hierboven gewenst is.

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd!

Dries

Verwijderd

Ik zou er inderdaad een domein van maken.

Maar wat meer info please... Wat heb je allemaal ingesteld? DHCP? DNS? etc.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als jij zelf niet over de benodigde kennis van Server 2003, Active directory, DNS enz beschikt, wordt het wel heel moeilijk om dit aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Er werd een DNS opgezet. DHCP server werd geconfigureerd. Ook iets van Active Directory...

Eigenlijk zou ik al een hele stap verder zijn, moest ik de TCP/IP instellingen te weten komen.
Mits de modem/router al DHCP heeft, moet deze waarschijnlijk afgelegd worden zodat de win2003 server kan overnemen?

Op de Clients moet ook wss ipv werkgroep een domein worden opgegeven. Dit werd ook reeds gedaan. Maar de clients konden zich niet aanmelden op het pas aangemaakte domein op de server.

Dan blijft het probleem nog om het internet te delen...

Kan iemand mij vertellen wat allemaal nodig is om de win2003 server om dit te realiseren?
Misschien een handige tutorial waar alles netjes is uitgelegd?
Naar eigen zoeken, kwam ik veel informatieve websites tegen, maar ik vond hun uitleg nooit 100% duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 16:34 ]