Toon posts:

Win 2000 Disk boot failure, start niet op van cd

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2K systeem staan wat ineens het blue screen of death had.

Nou geeft die de hele tijd een disk boot failure.

Geprobeerd met boot diskettes, repair was niet mogelijk. En toen ging die om de cd vragen maar die pakte die niet.

Toen heb ik de harde schijf in een andere computer geprobeerd, maar werkte ook niet dus ik dacht de schijf is kapot. Nieuwe harde schijf geprobeerd maar toen kon ik niet van cd opstarten. Allerlei jumperstanden op zowel cd-rom speler als hdd geprobeerd maar mocht niet baten.
Alle mogelijke volgorde in bios voor booten geprobeerd maar de helft van de tijd leek het net of hij het niet eens probeerde bij harde schijf.

Toen ook maar een nieuwe cd-rom speler (wie weet mischien was die ook wel kapoet) maar ook dit had geen effect.

Toen een werkende harde schijf van een andere computer erin gedaan maar dan komt hij tot het opstartscherm van windows en dan blue screen. Na 3 keer rebooten nog steeds. Schijf weer in mijn eigen computer en werkt gewoon.

Specs van pc:
Mobo - Asus p4bgl-vm
hdd - Maxtor Damiond max plus 8 40 GB 133 ATA
512 MB geheugen (niet zeker welk)
P3 2400Mhz

Dit is ongeveer alles wat ik weet. Op internet kan ik het probleem dat hij niet van de cd wil opstarten verder nergens vinden.

EDIT: Ik weet trouwens niet of dit hier goed staat maar omdat ik dacht dat het aan de HDD lag heb ik hem hier neer gezet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 13:21 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sommige BIOS'en kunnen alleen van een cd/dvd opstarten wanneer de speler aangesloten is op Primary Master.

Al andere IDE kabels geprobeerd?
P3 2400Mhz
Pentium 4 denk ik? :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel p4 was een klein foutje

Maar de cd-rom aansluiten op primary master heb ik ook al gepbrobeerd, en de IDE kabels zijn het ook niet, ook al geprobeerd

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 21:47
Is je geheugen / mobo nog wel goed? Gezien de vele bsod's zou ik juist eerder aan een geheugenprobleem denken. Ook omdat geen enkele bootdrive dan wil laden (in mijn ervaring dan) :).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe test ik of dat nog goed is?
Ik zie er niks aan en met opstarten ziet die het geheugen wel

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Test je geheugen eens met memtest86 (tijdje aan laten staan) of probeer je HDD te testen met de tools van Maxtor.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

Als de bsod's melding maken van een "Inaccessible Boot Device" dan heeft dat iig niks met je geheugen te maken. Meestal is het een driver probleem (als je mobo hebt gewisseld) of een bestand dat corrupt is geraakt.

Je zou met een aantal andere cd's kunnen testen of het booten van cd daarmee wel werkt.

Een bios update kan ook nooit kwaad, misschien is daarmee het boot from cd probleem opgelost.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Voor memtest enzo moet je pc toch wel opstarten? hij komt niet verder als disk boot failure. En da scherm om in veilige modus op te starten krijg ik nie te zien met F8

HDD testen werkt niet echt want ook als ik um in een andere pc stop ziet die um helemaal niet. Daarom heb ik ook een nieuwe HDD erin gestopt.

En Hardware is gwoon niks veranderd. De pc staat hier bij een gebruiker, al best lang en ineens dit probleem
Pagina: 1