Help!!
Ik kom er niet meer uit, een kleine uitleg.
Van een vriend een computer in de handen geduwd gekregen met de mededeling dat er iets niet goed was, hij starte iedere 60 seconden opnieuw op. Simpel dacht ik, vast sasser of blaster virus.
Echter op de win xp pc staat service pack2. NOD32 draait erop met de nieuwste update.
Het rare is NOD32 en AVG kunnen allebei geen virussen vinden.
Als ik van symantec de fixblast tool draai loopt hij halverwege vast, altijd op dezelfde plek.
Ook geprobeerd in veilige mode.
Ik niet voor 1 gat te vangen; dus schroef de schijven eruit en hang ze als extra schijf in een "oudere" pc (wel met verse scanners), laat ook hier zoeken op virussen en de symantec tool draaien. Zelfde resultaat. geen virus vinden, wel vastlopen. Dit is dus met een andere windows installatie, wel xp en ook sp2.
overige symptomen;
* zoeken met windows gaat niet, het zoek programma start niet op.
* totaal geen netwerk verbindingen in overzicht, wel in apparaatbeheer en zonder fouten.
* configuratie scherm start snel op, alles daarin zeer traag.
* internet/netwerk werkt niet
* inter explorer start zeer traag op, gewone explorer wel weer snel.
* booten van windows duurt eeuwen.
* systeemherstel uitzetten gaat niet
De RPC shutdown lijkt dus op die van blaster.
Shutdown -a werkt, maar dan moet ik dit om de 2 minuten doen want de shutdown komt gewoon terug.
Behoorlijk lopen zoeken op dit forum en ook gekeken naar xfire, maar xfire heeft er niet opgestaan.
iemand een idee?
of heeft de pc een primeur te pakken?
http://www.stop-sign.com/...m_st1&virusid=20061218_01
ik kom er niet meer uit.
MvGr,
Jeroen
update:
met de symantec sasser fixtool loopt hij wel alles door, maar vind geen virus. Dus dat werkt weer wel.
Ik kom er niet meer uit, een kleine uitleg.
Van een vriend een computer in de handen geduwd gekregen met de mededeling dat er iets niet goed was, hij starte iedere 60 seconden opnieuw op. Simpel dacht ik, vast sasser of blaster virus.
Echter op de win xp pc staat service pack2. NOD32 draait erop met de nieuwste update.
Het rare is NOD32 en AVG kunnen allebei geen virussen vinden.
Als ik van symantec de fixblast tool draai loopt hij halverwege vast, altijd op dezelfde plek.
Ook geprobeerd in veilige mode.
Ik niet voor 1 gat te vangen; dus schroef de schijven eruit en hang ze als extra schijf in een "oudere" pc (wel met verse scanners), laat ook hier zoeken op virussen en de symantec tool draaien. Zelfde resultaat. geen virus vinden, wel vastlopen. Dit is dus met een andere windows installatie, wel xp en ook sp2.
overige symptomen;
* zoeken met windows gaat niet, het zoek programma start niet op.
* totaal geen netwerk verbindingen in overzicht, wel in apparaatbeheer en zonder fouten.
* configuratie scherm start snel op, alles daarin zeer traag.
* internet/netwerk werkt niet
* inter explorer start zeer traag op, gewone explorer wel weer snel.
* booten van windows duurt eeuwen.
* systeemherstel uitzetten gaat niet
De RPC shutdown lijkt dus op die van blaster.
Shutdown -a werkt, maar dan moet ik dit om de 2 minuten doen want de shutdown komt gewoon terug.
Behoorlijk lopen zoeken op dit forum en ook gekeken naar xfire, maar xfire heeft er niet opgestaan.
iemand een idee?
of heeft de pc een primeur te pakken?
http://www.stop-sign.com/...m_st1&virusid=20061218_01
ik kom er niet meer uit.
MvGr,
Jeroen
update:
met de symantec sasser fixtool loopt hij wel alles door, maar vind geen virus. Dus dat werkt weer wel.
[ Voor 3% gewijzigd door insomniac op 19-12-2006 12:30 ]
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::