weggemod in vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
V&A aangeboden: Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Ik word op overbodig gemod, terwijl ik -doch met kritische en ietwat geirriteerde toon- iemands kritiek op de vraagprijs beargumenteerd probeer te weerleggen. In mijn ogen is juist de post waarop ik reageer overbodig en voegt niets toe aan de advertentie.

Om mijn kritiek in die post te onderbouwen:

Tegenwoordig is het in om alle vraagprijzen op V&A te vergelijken met de pricewatch. Het is blijkbaar een bijbel waar niet vanaf geweken mag worden. Hoewel veel laagste prijzen gepaard gaan met bedrijven die het niet op voorraad hebben, slechte service bieden etc vind ik dat er niet altijd vergeleken mag worden vraagprijs vs pricewatch prijs.
Enfin dat was niet echt mijn punt, mijn punt is dat de poster reageerd dat je een nieuw artikel (ander merk, andere specs, nota bene andere interface) voor zelfde geld kan krijgen als te koop aangeboden artikel. Deze verschillen en zelfs de verkoper houdt zich aan de 75% regel (ook zo'n onzinnige stelling, maar dat terzijde) t.o.v. de pricewatchprijs en nog steeds heeft men kritiek.......

Dat zet de verkoper toch niet te koop? En daar reageer ik voornamelijk op...............

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je edit daar is anders wel een beetje overbodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Ik zou die edit maar weghalen want anders wordt het er (terecht, imo) niet beter op.
Bovendien, wat is het nut van die reactie? Het gaat immers niet over de advertentie. En dus overbodig, lijkt mij. Bovendien vind ik je argument dat men niet met de Pricewatch moet vergelijken een beetje onzinnig. Je gaat bij tweedehands toch echt wel kijken of het nieuw niet veel duurder is.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:09:
Inderdaad. Ik zou die edit maar weghalen want anders wordt het er (terecht, imo) niet beter op.
Bovendien, wat is het nut van die reactie? Het gaat immers niet over de advertentie. En dus overbodig, lijkt mij. Bovendien vind ik je argument dat men niet met de Pricewatch moet vergelijken een beetje onzinnig. Je gaat bij tweedehands toch echt wel kijken of het nieuw niet veel duurder is.
Mijn edit is weg, jullie hebben gelijk, maar kwam pas na min edit erachter dat die forum hiervoor was :).

Maar, als je zegt dat mijn advertentie overbodig is, dan is die van de poster waarop ik reageer dat toch ook? ZOals ik al aangaf, het gaat mij niet eens om de pricewatch vergelijking, maar vooral om de vergelijking tussen 2 compleet verschillende hdd's. Dat is toch niet overbodig en ik probeer de verkoper te helpen. Nu lijkt het alsof ik er compleet naast zit, terwijl in mijn ogen de reactie van de eerste poster niet echt juist is.

Wat vinden jullie daarvan?

En mijn reactie niets te maken met advertentie? 90% van de reacties gaat over de prijs van de ad. Ik wens de adverteerder succes toe en zeg hem juist dat de gevraagde prijs heel netjes is. Dat is toch ontopic en helpt potentiele kopers inschatten of de vraagprijs juist is?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Seesar schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:19:
[...]

Mijn edit is weg, jullie hebben gelijk, maar kwam pas na min edit erachter dat die forum hiervoor was :).

Maar, als je zegt dat mijn advertentie overbodig is, dan is die van de poster waarop ik reageer dat toch ook? ZOals ik al aangaf, het gaat mij niet eens om de pricewatch vergelijking, maar vooral om de vergelijking tussen 2 compleet verschillende hdd's. Dat is toch niet overbodig en ik probeer de verkoper te helpen. Nu lijkt het alsof ik er compleet naast zit, terwijl in mijn ogen de reactie van de eerste poster niet echt juist is.

Wat vinden jullie daarvan?
Ten opzichte van de eerdere poster heb je imo gelijk.
En mijn reactie niets te maken met advertentie? 90% van de reacties gaat over de prijs van de ad. Ik wens de adverteerder succes toe en zeg hem juist dat de gevraagde prijs heel netjes is. Dat is toch ontopic en helpt potentiele kopers inschatten of de vraagprijs juist is?
Ja, na je "rant" op Pricewatchvergelijkingen wens je de verkoper nog "even" succes met de verkoop :P Imo gaat daar het ontopicgehalte niet veel van omhoog.

Maargoed, misschien ziet een Powermod het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Discussieren over de vraagprijs gaat zeker over de inhoud van de advertentie en is wat ons betreft dus geen enkel probleem. Mits het wel beschaafd blijft en niet ontaard in een ordinair geblaat. Echter de reactie van Seesar is wat dat betreft gewoon netjes en ik zie geen reden om hier te gaan modereren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik zie al dat ik een lieve " inzichtvol " heb mogen krijgen. Maar het gaat mij niet om de punten, ik modereer bijna nooit, en al helemaal niet teruglezen hoeveel punten ik gekregen heb, maar dit bereikte een klein beetje mijn irritatie grens. Zeker als je ziet dat die eerste poster op +3 informatief staat. Dat vind ik wel krom.

Enfin mijn punt duidelijk gemaakt, tnks voor de replies. Ps topic in HK aangemaakt over mijn kritiek Vraagprijs vs Pricewatchprijs om aldaar verder te discussieren hierover :)

(Vraagprijs vs Pricewatchprijs)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Microkid schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:24:
Discussieren over de vraagprijs gaat zeker over de inhoud van de advertentie en is wat ons betreft dus geen enkel probleem.
Op persoonlijke titel:
Volgens mij is dit meer een non-discussie, degenen die er over steggelen zijn, als ik het goed inschat, geen potentiele kopers en hebben imho niets in die V&A te zoeken behalve zemelen over iets wat voor hun niet van belang is).
Ik zie dit soort ongevraagde adviezen regelmatig in V&A en imho is het meestal niet meer dan topicvervuiling.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:
[...]

Op persoonlijke titel:
Volgens mij is dit meer een non-discussie, degenen die er over steggelen zijn, als ik het goed inschat, geen potentiele kopers en hebben imho niets in die V&A te zoeken behalve zemelen over iets wat voor hun niet van belang is).
Ik zie dit soort ongevraagde adviezen regelmatig in V&A en imho is het meestal niet meer dan topicvervuiling.
/me steelt de helft van Botoo's persoonlijke titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:03:
[...]

/me steelt de helft van Botoo's persoonlijke titel :)
ehm, wat bedoelen jullie met " op persoonlijke titel" ?. Dat stuk snap ik even niet, wel de toelichting dat het soms indd topicvervuiling is.

Bdw ik begrijp dat je ook aangeeft dat ik eigenlijk ook niet had moeten reageren, maar ik ben wel van mening dat er iets van de prijs gezegd mag worden goed/fout (mijn advertenties zijn ook beoordeeld door derden die niet geinteresseerd waren, en dat vond ik prettig: die waren onderbouwt en waren ontopic) zodat de verkoper ook weet of de prijs reeel is of niet. Voorkomt bezoekje aan " hoeveel is dit nog waard-topic" en minder technische mensen weten door input van buitenaf of dit een een reele prijs is. Echter het mierenneuken over 10-tjes op 80 euro vind ik overdreven.

Nogmaals mijn punt was dan ook dat de vergelijking met die andere hdd compleet scheef is, daar helpt hij niemand mee; de verkoper niet, de koper niet (die wil mss helemaal geen hitachi) en potentiele kopers niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Seesar op 19-12-2006 14:27 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijnde niet een officieel standpunt dat reacties op V&A onwenselijk zijn, maar dat er op persoonlijke noot gesignaleerd wordt dat vele reacties op advertenties geheel niets toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben het eens dat dit soort berichten wel vaker voorkomen op V&A. Ik heb dit een keer aangekaard bij Longbeard en de strekking van het verhaal was dat zolang een zinvolle discussie betreft die over de inhoud gaat (en dat kan dus de prijsstelling zijn) dit toegestaan is.
Persoonlijk zou ik dit soort reacties liever ook niet zien, maar het is een grote uitdaging om dit in goede banen te leiden en te modereren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Het is een dunne scheidingslijn tussen behulpzaam zijn en betweterig.

De advertentie van TS als voorbeeld: imho is de eerste post betweterig en de tweede behulpzaam.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1