Broken Raid 0

Pagina: 1
Acties:

• michelgroen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo ik heb een vraag!!

Ik heb hier een computer met een broken raid 0, nu lees ik overal dat ik de raid moet deleten en daarna op nieuw aan moet maken om te kijken of tie aan de hand daarvan weer terug komt!
Ik krijg echter de melding dat wanneer ik de raid verwijder all data will be lost!

Wat moet ik doen?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Weet je ook waarom ie broken is? Als je geen backups meer hebt, en het is extreem belangrijke data, niet meer aan komen en naar een recovery bedrijf zoals helpdisc gaan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
FAQ al gelezen?

PSN: djmurcielago

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

axis schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:05:
Weet je ook waarom ie broken is? Als je geen backups meer hebt, en het is extreem belangrijke data, niet meer aan komen en naar een recovery bedrijf zoals helpdisc gaan..
Er zijn voldoende andere mogelijkheden.

Zoals de TS zelf al aangeeft is het opnieuw aanmaken van een array er een van. Dat er een melding komt dat er data verloren gaat is normaal maar omdat de data fysiek gezien niet verwijderd wordt is er een goede kans dat bij het aanmaken van een nieuwe array met exact dezelfde instellingen de data gewoon weer benaderbaar is.

E.e.a. staat trouwens ook in de RAID FAQ.

ARME AOW’er

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je nog exact de instellingen weet waarmee je de RAID0 array hebt aangemaakt is dat wel wat je het beste eerst kan proberen. Anders zijn er altijd nog programma's die beweren dat ze RAID0 array kunnen reconstrueren. Ik heb er een hoop werk aan gehad en heb er een hoop incomplete bestanden aan over gehouden. Hopelijk heb jij meer geluk.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Guardian Angel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:09:
[...]

Er zijn voldoende andere mogelijkheden.

Zoals de TS zelf al aangeeft is het opnieuw aanmaken van een array er een van. Dat er een melding komt dat er data verloren gaat is normaal maar omdat de data fysiek gezien niet verwijderd wordt is er een goede kans dat bij het aanmaken van een nieuwe array met exact dezelfde instellingen de data gewoon weer benaderbaar is.

E.e.a. staat trouwens ook in de RAID FAQ.
Ik probeer alleen aan te geven dat de 'goede kans' misschien voor de TS niet genoeg is.. Misschien ook wel.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• michelgroen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Okey dank je,
ik had de faq ook wel gelezen maar daar zag ik helaas niets over de melding van het verwijderen van de data.
Maar zoals je al zegt, is het dus zo dat wanneer je exact dezelfde raid 0 configuratie aan maakt, je een goede kans hebt om de data terug te halen.

Fisiek wordt er dus niks verwijderd.

Dus als ik dit zou doen zou ik ook eventueel later nog met een (non windows) programma een data backup kunnen doen?

Alvast bedankt voor de reacties,

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Je hebt 2 manieren van het opnieuw opbouwen van de raid, 1 met en 1 zonder (ik dacht) initialiseren. Bij de 1 maakt hij de array gewoon aan en bij de ander formateerd hij de boel direct.

Sorry ik weet niet meer de termen, maar ik had iedere keer problemen met mijn promise raid die alleen op deze manier hersteld kon worden

We create our own reality

Pagina: 1