Toon posts:

BSOD - winXPpro - 0x0000007a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het foutloos draaien van de nieuwste Memtest en Powermax.. blijft het volgende probleem aanwezig:

De comp draait goed.. alleen na een nacht niet gebruikt te zijn geweest, krijg je in de ochtend het BSOD:

KERNEL_DATA_INPAGE ERROR

* stop 0x0000007a (0xc07B...... etc.)

* Atapi.sys - adres f 745384 base at f 7418000, datastamp 41107bud

de volgende codes heb ik trouwens ook wel voorbij zien komen, maar de laatste week eigenlijk niet meer:
Stop: 0x000000f4 (rest of values)
Stop: 0x00000077 (rest of values)

Het systeem:
AMD 64 3800
512mb ram pqi
160 gb hd sata2 MAXTOR
Asus A8V-VM motherboard
onboard VGA

Ik snap echt niet wat het probleem kan zijn.. iemand wel enig idee? het is een nieuwe computer en dus ook installatie.. hij geeft de problemen al vanaf het begin maar t lukt niet om ze op te wekken... behalve dan door 1 nacht te wachten :)

alvast Bedankt

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

St@m

@ Your Service

atapi heeft volgens mij te maken met de CD-Rom/DVD speler.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Inderdaad. Draai je misschien Alcohol 120%/Daemon Tools/een andere vorm van virtuele drive software?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen virtuele drives of iets dergelijks geinstalleerd..

wel trouwens alle drivers geupdate van mobo enzo

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 15:35
wat je kunt doen is typ het nummer bij google in, krijg je altijd paar goede hits(doe ik altijd)

Verwijderd

Topicstarter
tja, de tips die ik via google kon vonden hebben niks opgelevert.. dat doe ik idd altijd voordat ik hierop post..
daarmee kreeg ik eigenlijk alleen tips omtrent.. check ram, check hd.. en geven geen foutmeldingen..

Heeft iemand niet nog een nieuwe tip.. want hij blijft maar BSODs geven?

Bedankt!
Pagina: 1