Toon posts:

Policy voor ipconfig commando voor users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mensen van ons extern gaan werken, houden ze per ongeluk wel eens ergens een ipadres vast in het geheugen.
Om dit probleem te voorkomen heb ik een klein batch bestandje gemaakt waarin er een ipconfig/release en een ipconfig/renew commando wordt gegeven.
Eerder hadden we alle gebruikers admin rechten gegeven 8)7 ivm applicaties die dat zouden vereisen, maar dat bleek onzin. Nu zijn we alle users ook user rechten aan het geven, zoals het hoort :P !!
Alleen het ipconfig commando wil niet meer draaien, want dat vereist admin rechten, dus ik krijg nu de melding: An error occured while releasing interface Local Area Connection : Access is denied.

Kan ik dmv een domain policy een groepje users daar wel rechten op geven?
Ik heb al wel de optie gevonden, zodat de users rechten hebben om de NIC aan en uit te zetten.
Of hebben jullie tips hoe ik het anders op kan lossen?

Sander

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netsh scriptje met "run as"?

Verwijderd

Topicstarter
Komt dan niet het pwd in een tekstbestand te staan?
De bedoeling is dat de gebruiker op dat moment zelfstandig het commando moet kunnen uitvoeren, zonder achter het admin pwd te kunnen komen. En zonder ons lastig te hoeven vallen.

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Admin rechten voor het ipconfig/ renew commando :/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:48:
...Ik heb al wel de optie gevonden, zodat de users rechten hebben om de NIC aan en uit te zetten.
Of hebben jullie tips hoe ik het anders op kan lossen?
Keertje de NIC uit en weer aanzetten vernieuwt ook het IP-adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Een echt mooie oplossing is dat niet... Heb je voor rechtermuisknop -> herstellen ook admin rechten nodig? anders lijkt me dat de mooiste oplossing..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!
De repairoptie is niet beschikbaar.
Hoe ik het nu (hopelijk) tijdelijk heb opgelost: Domain users lid gemaakt van de Network Configuration Operators.
Het ipconfig commando kan nu gebruikt worden en de repair functie werkt ook!
Misschien is dit via Policy in te stellen? Domain users lid maken van die lokale groep?
Pagina: 1