Als mensen van ons extern gaan werken, houden ze per ongeluk wel eens ergens een ipadres vast in het geheugen.
Om dit probleem te voorkomen heb ik een klein batch bestandje gemaakt waarin er een ipconfig/release en een ipconfig/renew commando wordt gegeven.
Eerder hadden we alle gebruikers admin rechten gegeven
ivm applicaties die dat zouden vereisen, maar dat bleek onzin. Nu zijn we alle users ook user rechten aan het geven, zoals het hoort
!!
Alleen het ipconfig commando wil niet meer draaien, want dat vereist admin rechten, dus ik krijg nu de melding: An error occured while releasing interface Local Area Connection : Access is denied.
Kan ik dmv een domain policy een groepje users daar wel rechten op geven?
Ik heb al wel de optie gevonden, zodat de users rechten hebben om de NIC aan en uit te zetten.
Of hebben jullie tips hoe ik het anders op kan lossen?
Sander
Om dit probleem te voorkomen heb ik een klein batch bestandje gemaakt waarin er een ipconfig/release en een ipconfig/renew commando wordt gegeven.
Eerder hadden we alle gebruikers admin rechten gegeven
Alleen het ipconfig commando wil niet meer draaien, want dat vereist admin rechten, dus ik krijg nu de melding: An error occured while releasing interface Local Area Connection : Access is denied.
Kan ik dmv een domain policy een groepje users daar wel rechten op geven?
Ik heb al wel de optie gevonden, zodat de users rechten hebben om de NIC aan en uit te zetten.
Of hebben jullie tips hoe ik het anders op kan lossen?
Sander