[P5W DH] 5x sata / 2x raid 0 wil niet

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 21:54
Ik heb een probleempje waar ik met de handleiding en de topics op GoT niet uitkom:

Op dit moment heb ik de volgende configuratie:

Intel Controller: 2x sata raid 0 (Boot / Windows)
J-Micron: 1x sata (Data)
EZ-RAID: 2x sata (Nog niets)

Ik probeer nu die EZ-RAID in raid0 te configureren. Het probleem is alleen dat de schijven niet herkent worden: de bios meldt "hard drive 4 master error". Als ik één van de twee schijven op de overige sata connector van de Intel controller aansluit wordt er één schijf herkend: die op de Intel Controller; die op de EZ backup nog steeds niet.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

-

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De EZ backup is in feite de vierde poort van de ICH7R. Dat wetende kun je dus nooit 5 schijven los gebruiken laat staan uberhaupt de vijfde schijf kunnen zien op de ICH7R. Wat je wel kunt doen is twee schijven aan de EZ backup plaatsen in een array en deze wordt door de ICH7R gezien als een losse schijf. Je zou theoretisch een raid-0 kunnen maken van bijv tweemaal 160gig op de EZ backup en deze combineren met een 320gig op de ICH7R om zo raid-0-0 te maken :p.

M.a.w. wat je wilt is niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 19-12-2006 11:32 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• SysRq
Dukey schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:31:
Je zou theoretisch een raid-0 kunnen maken van bijv tweemaal 160gig op de EZ backup en deze combineren met een 320gig op de ICH7R om zo raid-0-0 te maken :p.
M.a.w. wat je wilt is niet mogelijk.
Op die manier is het dan toch wel mogelijk? Gewoon een (hardwarematige) raid 0 op de EZ backup. Dat het als 1 schijf gezien wordt maakt mij verder niet uit, zolang het maar werkt. Het vreemde is dus dat ik die EZ Backup niet zo kan configureren dat het raid 0 wordt (of ik zie iets over het hoofd).

-

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

SysRq schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:08:
[...]

[...]

Op die manier is het dan toch wel mogelijk? Gewoon een (hardwarematige) raid 0 op de EZ backup. Dat het als 1 schijf gezien wordt maakt mij verder niet uit, zolang het maar werkt. Het vreemde is dus dat ik die EZ Backup niet zo kan configureren dat het raid 0 wordt (of ik zie iets over het hoofd).
Ik zeg theoretisch aangezien je echt niet een raid-0 wilt van een raid-0 en een losse schijf. Je gebruikt drie schijven en maakt twee arrays, de kans dat iets mis gaat is groter dan bij een normale raid-0 van twee schijven.

Je stelt de EZ Backup in via jumpers op het moederbord zelf ;) . M.a.w. RTFM.... :+

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 19-12-2006 13:22 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• SysRq
Dukey schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:20:
[...]

Ik zeg theoretisch aangezien je echt niet een raid-0 wilt van een raid-0 en een losse schijf. Je gebruikt drie schijven en maakt twee arrays, de kans dat iets mis gaat is groter dan bij een normale raid-0 van twee schijven.
Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen: Wat ik gewoon wil is:
1x raid 0 met 2 schijven op Intel Controller
1x raid 0 met 2 schijven op EZ Backup
1x normaal met één schijf.

En het is inmiddels gelukt! :) Op het moederbord heb je voor de jumperkeuze van de EZ drie mogelijkheden:

-X- (Standaard) Raid 1
XX- (Big mode) JBOD
-XX Raid 0

En vanaf fabriek staat hij bij mij op X-X 8)7
Je stelt de EZ Backup in via jumpers op het moederbord zelf ;) . M.a.w. RTFM.... :+
Mja, leg de nadruk maar op de F, :P .

-