DVD-Speler voor ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
Hallo,

Mijn ouders hun CD-Speler is kapot en ze zouden er graag een nieuwe hebben.
Nu heb ik zitten rondhoren, en het verschil in geluidskwaliteit tussen een professionele cd-speler en vele el-cheapo dvd-spelers, is zelfs met extreem dure, professionele boxen / versterker / kabels onhoorbaar voor bijna iedereen.
Vandaar dat ik hen heb voorgesteld gewoon een dvd speler te kopen ipv een cd speler, aangezien ze nog geen dvd speler hadden...

Dit zijn de criteria die ik voor hen verzonnen heb. Ik heb ze naargelang het belang ervan geordent.

1) Geen slechte geluidskwaliteit
2) Gebruiksvriendelijk (vooral qua bediening van audio cds)
3) Prijs minder dan 300 euro (rond de 150 euro zou mooi zijn)
4) Kan zoveel mogelijk soorten media afspelen (cd, cdr, cdrw, dvd, ,dvd+-r, dvd+-rw)
5) Kan van alle soorten videoformaten afspelen (dvd, divx, xvid, 3vix, vcd, svcd, etc)
6) Kan zoveel mogelijk soorten subtitles tonen (srt, sub, sub+idx, etc)
7) Hoewel dit een vrij onmogelijk criteria blijkt tegenwoordig, in een maatschappij waar alles gemaakt wordt om kapot te gaan, zou het leuk zijn mocht ie langer dan een jaar leven...

Merk dat ik weinig aandacht schenk aan beeldkwaliteit in mijn criteria. Hoewel dit tijdperk het begin is van hdmi, hdtv en weetikveel wat nog allemaal, hebben mijn ouders pas de goedkoopste samsung lcd tv gekocht... Aangezien er niets groter dan dit in de kast past waar ze hun tv willen hebben, verwacht ik niet dat deze vervangen wordt door iets beter de eerst 5 a 10 jaar. Vandaar dat al die "beeld kwaliteit dingen" me niet zo veel uitmaken...

Hopelijk kan iemand van jullie op basis van bovenstaande criteria me iets interessants aanraden?

Bij voorbaar dank,

Mastakilla

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik zou gewoon zo'n budget ding kopen bij een bouwmarkt oid. Die dingen presteren voor 95% van de mensen ruim voldoende. Let er nog even op dat hij een componentuitgang heeft en sluit die aan op de nieuwe TV. Heb je meteen een betaalbaar kerstcadeautje ;)

Groetjes, FaceDown.

• Mastakilla
FaceDown schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:12:
Ik zou gewoon zo'n budget ding kopen bij een bouwmarkt oid. Die dingen presteren voor 95% van de mensen ruim voldoende. Let er nog even op dat hij een componentuitgang heeft en sluit die aan op de nieuwe TV. Heb je meteen een betaalbaar kerstcadeautje ;)
ik weet dat veel van die budget dingen bijlange niet alle subtitles afspelen, ook qua gebruiksgemak stellen ze vaak niet veel voor...
ook kunnen sommigen "zogezegd" wel divx afspelen, maar zijn ze er eigelijk niet 'krachtig' genoeg voor, waardoor je veel artifacts krijgt enzo...

Vandaar dat ik liever wat concrete voorbeelden heb als tips, ipv @ random een el cheapo ding op goed geluk te kopen...

bedankt..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Heb zelf een philips dvd-speler bij de mediamarkt gekocht. Kost 95 euro en speelt nagenoeg alles.
Heeft ook een usb-aansluiting aan de voorkant.

PSN: djmurcielago

• Mastakilla
Murcielago schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:25:
Heb zelf een philips dvd-speler bij de mediamarkt gekocht. Kost 95 euro en speelt nagenoeg alles.
Heeft ook een usb-aansluiting aan de voorkant.
bedankt voor de tip

als ie 'nagenoeg alles afspeeld', kan je me dan zeggen wat ie niet afspeelt? (bij mijn weten is er nl geenéén die ECHT ALLES afspeelt :p)
hoe zit het met het bediening van audio cds?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik vraag me af of mensen die nu nog altijd geen dvd speler hebben veel gebruik gaan maken van divx?

Groetjes, FaceDown.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Mastakilla schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:29:
[...]

bedankt voor de tip

als ie 'nagenoeg alles afspeeld', kan je me dan zeggen wat ie niet afspeelt? (bij mijn weten is er nl geenéén die ECHT ALLES afspeelt :p)
hoe zit het met het bediening van audio cds?
audio cd's doet ie ook
divx en xvid speelt ie prima, maar 3ivx weet ik niet
http://www.kieskeurig.nl/...6F45C1257131003813D4.htm#

[ Voor 8% gewijzigd door Murcielago op 19-12-2006 10:45 ]

PSN: djmurcielago

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Inderdaad, ga alsjeblieft geen 300 euro uitgeven aan een DVD speler. Echt zinloos.
Koop er gewoon een bij de bcc/mediamarkt voor 50-70 euro. 99,9% van die dingen werken echt perfect en zijn voor 95% van de mensen prima in het gebruik.
Voor dat geld kan je zelfs een echt merk voor kopen, philips/sony bijv voor evt garanties.

Wil je een divx speler, zou je misschien paar tientjes meer kwijt zijn, maar ik betwijfel dat je ouders dit zullen gebruiken. :P Kiss heeft daarin natuurlijk goede spelers en hier op GoT zijn daar genoeg draadjes over met info.

Als je echt alles wilt afspelen, bouw je een mediacenter pc voor ze en sluit je die op de tv aan. Als je goed zoekt kan je in V&A genoeg spullen tegen zeer schappelijke prijzen hiervoor vinden en zal je niet eens veel meer dan je 300 euro kwijt zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Kurios op 19-12-2006 10:45 ]

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 12:44
Deze is recentelijk zeeer goed getest in duitsland, en is voor een kleine 200 euro te koop online.
pricewatch: Denon DVD-1730 (MP3/WMA, DivX, P.Scan HDMI)

uncle_sjohie

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Wat mij opvalt is dat de AB's tegewoordig steeds meer kleine knopjes op zitten, kleine icoontjes enz.
Alleen TV's houden nog wel een grote knop met volume +/- & channel +/-
Hoe oud zijn je oudelui? En hebben ze hier moeite mee? (ik weet dat mijn mama 2 grote knoppen wil hebben aan/uit)

http://www.adf-hq.nl

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb laatst bij Mediamarkt voor 30 euro een dvd-spelertje met divx-ondersteuning gekocht van het merk 'HE" ;) Ik heb ook een paar divx-films geprobeerd en dat werkt allemaal prima. Alleen subtitles heb ik nog niet geprobeerd (zou die wel aan moeten kunnen), maar ik vraag me af of je ouders dat ook echt zullen gebruiken...? Ik kan natuurlijk niet de technische vaardigheden van je ouders inschatten, maar ouders die zelf divx downloaden en met subtitles gaan klooien zijn volgens mij schaars ;)

• Mastakilla
bedankt voor de reacties

mijn ouders hebben in principe enkel een cd speler nodig voor audio cds af te kunnen spelen

maar aangezien het qua geluidskwaliteit bijna niets zou uitmaken, wou ik hen ineens een dvd speler laten kopen...

De reden dat ik toch zoek achter een dvd speler die zoveel mogelijk formaten kan afspelen, is dat 9 op 10 van filmen die ze er op zouden gaan kijken van mij zullen komen. En deze zijn een mix van allerlei formaten... vandaar de behoefte om divx enzo te kunnen afspelen...

3vix heb ik er maar bij geschreven voor de volledigheid, maar is zeker geen vereiste... gewoon hoe meer hoe beter...

Die Denon 1730 heb ik idd ook al zitten overwegen, maar ik kon echter nergens iets vinden over de mogelijkheid tot subtitles afspelen... en simpele srt'tjes bij een divx weergeven, lijkt me toch wel een minimum vereiste... kan iemand me vertellen of ie dat echt niet kan? (heb nl niet gelezen dat ie het niet kan, heb gewoon niets gevonden ivm subtitles bij die speler)

mijn ouders zijn rond de 50 jaar, maar ze zijn wel alles behalve "technonlogie mensen"... Ze hebben zeker geen behoefte aan allerlei programmeer, shuffle en repeat snufjes voor het afspelen van audio cds... Gewoon een duidelijke Play knop en makkelijk skippen naar een bepaald nr is al voldoende... dat je track nr en / of naam kan lezen zou ook een handige bonus zijn, maar over het algemeen zetten ze gewoon een cd op en luisteren ze die uit...

[ Voor 25% gewijzigd door Mastakilla op 19-12-2006 11:17 ]

• Kurios
  • Niet online
Kortom, het hele 'voor mijn ouders' verhaal is dus onzin ;)

Voor je ouders zou een dvdspeler van de aldi volstaan. Jij bent degene met de eisen :D

• Mastakilla
Kurios schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:15:
Kortom, het hele 'voor mijn ouders' verhaal is dus onzin ;)

Voor je ouders zou een dvdspeler van de aldi volstaan. Jij bent degene met de eisen :D
correct,

als ik er niet was hadden ze zich een denon cd speler van 400 euro laten aansmeren, terwijl ze nooit het verschil met een el cheapo ding zouden gehoort hebben.

Ik raad hen nu aan om ineens een dvd speler te kopen, die niet alleen goedkoper is, maar er ook voor zorgt dat ze allerlei filmen kunnen afspelen...

en nee, ik stel deze eisen niet voor mijn persoonlijk genot... Ik woon niet meer thuis, dus het is wel degelijk puur voor mijn ouders

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n Yamada ding van €35 geen optie? Zag ze van de week op de dumpdag voor dat bedrag en heb ze wel eens gezien, werken en klinken prima en voor dat bedrag is dat zeker geen miskoop lijkt me.

• Mastakilla
hoewel ik gerust geloof dat het met een beetje geluk goed kan meevallen, zal ik mijn ouders nooit een aldi dvd speler, of een ander el cheapo ding van onder de 50 euro, aanraden
ik geloof gerust dat een beetje redelijke dvd speler, qua audiokwaliteit hetzelfde klinkt als een super dure cd speler, maar vals je echt BUDGET gaat, denk ik dat om te besparen toch ook op geluidskwaliteit is ingeboet... ik vertrouw echt budget spul gewoon niet... net zoals ik NOOIT trust zou kopen...

ook een media center is wat veel van het goeie (je wil niet weten hoe veel moeite het me al heeft gekost om ze te overhalen hun p200mmx te vervangen door een amd 1ghz ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door Mastakilla op 19-12-2006 11:29 ]

• Flappie
  • Laatst online: 21-02 15:04
Mja. Als je budget rond de 300 euro ligt zou je ook eens kunnen kijken naar een DVD recorder! Ik heb zelf een Philips maar vindt de menu's niet echt gebruikersvriendelijk. :)

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:55

Offtrack

Ondertitel

Dat er geen verschil in geluidskwaliteit bestaat tussen een cd en een dvd-speler binnen hetzelfde budget is natuurlijk onzin. En ook het gebruiksgemak van een dvd-speler áls cd-speler is minder. Zo duurt het bij een dvd-speler vaak veel langer voordat de cd ook daadwerkelijk speelt.
Het eerste punt is natuurlijk alleen van belang als de rest van de set een beetje van niveau is, mijn tweede punt is denk ik wel iets om rekening mee te houden.

• Mastakilla
Flappie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:30:
Mja. Als je budget rond de 300 euro ligt zou je ook eens kunnen kijken naar een DVD recorder! Ik heb zelf een Philips maar vindt de menu's niet echt gebruikersvriendelijk. :)
Dat budget is eerder een uiterste maximum, mocht het echt de moeite zijn om zoveel extra aan een specifiek model uit te geven om weetikveel wat voor reden
DVD-writing functionaliteit is dus absoluut niet zo'n reden, aangezien ze dat nooit zullen gebruiken (ik ben al blij dat ik mijn vader heb kunnen uitleggen hoe ie op de pc een audio cd brand)

Een prijs rond de 150 euro (of minder als ie echt nog fatsounlijk is) zie ik beter zitten

De 200 euro dat die Denon 1730 kost, is zeker ook nog het overwegen waard, MITS hij zijn meerprijs ook waard is (en als ie geen srt kan tonen, vind ik dat alvast niet)

• Kurios
  • Niet online
Mastakilla schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:25:
hoewel ik gerust geloof dat het met een beetje geluk goed kan meevallen, zal ik mijn ouders nooit een aldi dvd speler, of een ander el cheapo ding van onder de 50 euro, aanraden
ik geloof gerust dat een beetje redelijke dvd speler, qua audiokwaliteit hetzelfde klinkt als een super dure cd speler, maar vals je echt BUDGET gaat, denk ik dat om te besparen toch ook op geluidskwaliteit is ingeboet... ik vertrouw echt budget spul gewoon niet... net zoals ik NOOIT trust zou kopen...

ook een media center is wat veel van het goeie (je wil niet weten hoe veel moeite het me al heeft gekost om ze te overhalen hun p200mmx te vervangen door een amd 1ghz ;) )
iedereen heeft andere eisen aan apparatuur. Het feit dat jij goedkope merken niet vertrouwd is natuurlijk fantastisch voor de duurdere merken (heeft hun "propaganda" nog bij iemand gewerkt!) Maar voor ouders die eigenlijk geen DVD kijken en 1x in het jaar als ze met hun zoon een film gaan kijken op divx zou ik het een beetje raar vinden om ze een apparaat van 300 euro aan te laten schaffen. Pure overkill.

Koop een philips dvd speler van 40 euro. Of een hdd recorder van 150 euro. Kunnen ze van de rest van het geld weer wat anders mooi kopen of en nachtje in hotelletje slapen. Daar hechten ze vast meer waarde aan!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kurios schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:38:

iedereen heeft andere eisen aan apparatuur. Het feit dat jij goedkope merken niet vertrouwd is natuurlijk fantastisch voor de duurdere merken (heeft hun "propaganda" nog bij iemand gewerkt!) Maar voor ouders die eigenlijk geen DVD kijken en 1x in het jaar als ze met hun zoon een film gaan kijken op divx zou ik het een beetje raar vinden om ze een apparaat van 300 euro aan te laten schaffen. Pure overkill.

Koop een philips dvd speler van 40 euro. Of een hdd recorder van 150 euro. Kunnen ze van de rest van het geld weer wat anders mooi kopen of en nachtje in hotelletje slapen. Daar hechten ze vast meer waarde aan!
Ik ben het volledig met jouw eens. Als ik heel eerlijk bent lijken mij alle functies die mastakiller wil erg overkill. Divx filmpjes kijken???????? srt ondersteuning????? allemaal onzin die jouw volgens mij gewoon interresant lijkt. Jij kunt toch gewoon voor je ouders die film even decoden naar gewone dvd zodat hij op elke dvd speler werkt. Koop een philips of sony of whatever voor 50 euro en laat je ouders die centen in hun zak houden. En als je het leuk vind om met een dvd speler en de film formaten te stoeien koop je zelf maar een ding van 200 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door 4ourty2 op 19-12-2006 11:43 ]

Verwijderd

Ik heb enkele weken terug een DVD speler bij de kruidvat gekocht voor €33 (jaja een echte Stein © ;) ) maar de kwaliteit is werkelijk waar om van te huilen.. vreemde menu's, er zit een enorme zoem in het geluid en de uitsparing van het display op de speler is te klein zodat er letters wegvallen. Telkens wanneer je hem aanzet staat er "HELL" ipv "HELLO". :') Maffe is dat er dan weer Component en Coaxaal/Optisch audio-uit op zit..

Koop idd gewoon een Philips ofzo van circa 50 Euro. Ik hoop dat ik deze nog kan inruilen. Ik hoop het wel toch, ze hebben me immers een ondeugdelijk product verkocht..

• Mastakilla
Offtrack schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:35:
Dat er geen verschil in geluidskwaliteit bestaat tussen een cd en een dvd-speler binnen hetzelfde budget is natuurlijk onzin. En ook het gebruiksgemak van een dvd-speler áls cd-speler is minder. Zo duurt het bij een dvd-speler vaak veel langer voordat de cd ook daadwerkelijk speelt.
Het eerste punt is natuurlijk alleen van belang als de rest van de set een beetje van niveau is, mijn tweede punt is denk ik wel iets om rekening mee te houden.
op een ander forum (avforum) was een kerel met een versterker, speakers en kabels van vele tienduizenden euro's (het beste van het beste)
Die heeft op een gegeven moment samen met wat maten een blinde test gedaan met een cd speler van 5000 euro, wat cheapere cd spelers, een dure dvd speler en wat cheapere dvd spelers

Ze konden geen verschil horen...

Dit lijkt me een duidelijk "bewijs" dat audio kwaliteits verschillen tussen cd spelers en dvd spelers zwaar overrated zijn. En dat eigelijk (voor 99,9%) enkel de speakers, kabels en versterker iets uitmaken...

Aangezien mijn ouders geen exceptioneel dure stereo hebben (wel een denon versterker, maar zeker geen uberdure ofzo), lijkt me het dan ook overbodig om me te beperken tot "kwaliteits-audio-merken"

wat betreft gebruiksgemak geef ik je zeker gelijk...
vandaar ook dat ik het hier kom vragen, aangezien dit meestal niet vermeld wordt in reviews (zeker niet wat betreft audio afspelen)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mastakilla schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:06:
Hallo,

Mijn ouders hun CD-Speler is kapot en ze zouden er graag een nieuwe hebben.
Nu heb ik zitten rondhoren, en het verschil in geluidskwaliteit tussen een professionele cd-speler en vele el-cheapo dvd-spelers, is zelfs met extreem dure, professionele boxen / versterker / kabels onhoorbaar voor bijna iedereen.
Vandaar dat ik hen heb voorgesteld gewoon een dvd speler te kopen ipv een cd speler, aangezien ze nog geen dvd speler hadden...
Het verschil tussen cd speler en DVD speler is zeker hoorbaar. Er is zelfs duidelijk verschil te horen tussen twee hele dure CD spelers. Ik heb hier een hele dure Denon CD speler, en een nog duurdere FineArts CD speler. Als ik deze vergelijk met een Lenco van drie tientjes klinkt deze helemaal nergens naar. Zo ook met DVD spelers. Als je ouders geen behoefte hebben aan een DVD speler kun je net zo goed voor een tientje een Philips 600-series cd speler uit de kringloop halen, die doen het altijd en klinken zeer goed. Als je geluk hebt heb je er ook nog een duidelijke, degelijke afstandsbediening bij.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Mastakilla
@ kurios: nogmaals, 300 euro is zeker niet de bedoeling, eerder een exceptionele uitzondering...

die divx functionaliteit is ook niet zodat ik samen met hun divxjes kan kijken, het is voor als ik hen een divxje uitleen... en het zou nogal stom zijn moesten de subtitles die er bij op staan dan plots niet meer werken eh?

En ben zeker niet zo gek dat ik ff snel al mijn divxjes ga re-encoden naar dvds omdat sommige dvd spelers ze anders niet willen spelen ;) dat lijkt me pas overkill...
dan zoek ik liever iets langer en laat ik hun liever wat meer uitgeven...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 21:22
ik ben het er ook wel mee eens, als je eens in het jaar een DivX-je aan je ouders voert, decode deze dan naar DVD, zodat je een gewone DVD-speler kunt kopen. (Desnoods kijk je je DivX-je op je AMD 1 GHz ;) )

hebben zelf een nette Philips DVD-recorder, speelt DivX + srt. Bij de BCC gehaald (kreeg een dikke 92.00 korting omdat de Mediamarkt deze goedkoper aanbood :D )

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:24
Kurios schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:43:
Wil je een divx speler, zou je misschien paar tientjes meer kwijt zijn, maar ik betwijfel dat je ouders dit zullen gebruiken. :P Kiss heeft daarin natuurlijk goede spelers
Erhm, *kuch*, Kiss, goede spelers?
Niet voor ouders.

De kwaliteit van de hardware valt nogal tegen, en het is meer een tweakers-ding (uitzoeken welke firmware je nodig hebt om 'm goed draaiend te krijgen, bv).
Ziet er daarentegen wel weer erg mooi uit.

• Kurios
  • Niet online
Mastakilla schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:54:
@ kurios: nogmaals, 300 euro is zeker niet de bedoeling, eerder een exceptionele uitzondering...

die divx functionaliteit is ook niet zodat ik samen met hun divxjes kan kijken, het is voor als ik hen een divxje uitleen... en het zou nogal stom zijn moesten de subtitles die er bij op staan dan plots niet meer werken eh?

En ben zeker niet zo gek dat ik ff snel al mijn divxjes ga re-encoden naar dvds omdat sommige dvd spelers ze anders niet willen spelen ;) dat lijkt me pas overkill...
dan zoek ik liever iets langer en laat ik hun liever wat meer uitgeven...
sorry hoor, maar je haalt tegenwoordig alle DVDs zo van internet, of je huurt ze gewoon. Ik vraag me af hoe vaak jouw ouders een Divx film van jou gaan lenen! Films in divx is alweer achterhaalt, internetsnelheden zijn genoeg om dvds binnen te halen en lege dvds kosten ook geen drol meer.
Plus een divx omzetten naar DVD is echt zo gedaan.

En denk even na over wat je zegt. Jij wilt ze niet omzetten, want dat vind je teveel werk, dus moeten je ouders maar een duurdere speler betalen. ;)

Mijn ouders hebben ook een DVD speler met boxen gekocht van philips, hebben ze in 3 jaar misschien 10 keer zelf gebruikt. En dat is nog hoog ingeschat.

Een hdd-recorder daarentegen lijkt me wel een welkome aanvullen. Puur omdat ze dan TV programmas kunnen opnemen.

Ik heb een jaar geleden een tv kaart en MCE op de pc van mijn ouders gezet. Zeer groot succes! Al hun series worden opgenomen en zelfs mijn moeder kan het prima bedienen. Ze kan zo haar soaps en andere programmas bekijken wanneer zij dat wil en lekker de reclames doorspoelen. Ze nemen zoveel op dat een 200 gig schijf binnen no-time vol zat en ik een dualtuner kaart van hun erin moest zetten. En nog hebben ze daar niet genoeg aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 19-12-2006 12:11 ]

• Kurios
  • Niet online
bas r schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:57:
[...]

Erhm, *kuch*, Kiss, goede spelers?
Niet voor ouders.

De kwaliteit van de hardware valt nogal tegen, en het is meer een tweakers-ding (uitzoeken welke firmware je nodig hebt om 'm goed draaiend te krijgen, bv).
Ziet er daarentegen wel weer erg mooi uit.
Akkoord niet voor ouders. Maar srt+ xvid etcetc spelen ze wel af. Een maat van mij heeft er een met harddisk en ik moet zeggen het is wel handig.
Maargoed ik heb voor mezelf een oude pc omgetoverd tot MCE en dat is nog handiger ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 19-12-2006 12:15 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:24
Kurios schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:10:
[...]
Maargoed ik heb voor mezelf een oude pc omgetoverd tot MCE en dat is nog handiger ;)
Kijk dat is nog handiger, alsie tenminste geen herrie maakt.
offtopic:
Een Kiss is trouwens wel ontzettend makkelijk om te repareren, aangezien het een pc in het klein is, met een simpele molex en ide connector aan de dvd-drive.

• Mastakilla
niet iedereen heeft ongelimiteerde toegang tot alle dvds dat ie maar wenst kurios...

en ik heb ook divx'en met srt, dus ik houd daar wel degelijk rekening mee...

ik ga niet divx'en omzetten naar dvd, zelfs als dit inhoudt dat mijn ouders daarvoor dan extra zullen moeten betalen. Dat is dan hun en / of mijn zaak...
als jij dit anders wilt doen, is dat jou zaak, maar je mag op zijn minst mijn mening hierover toch een beetje respecteren...

ik weet dat er ook leuke hd recorders zijn enzo, maar daar zoek ik momenteel nog niet achter
kiss is idd ook leuk, maar niet gebruiksvriendelijk genoeg naar mijn mening

het idee is gewoon, dat als ze er een schijfje insteken, dat het afspeeld, maakt niet uit wat...
en ik weet dat zelfs vrij cheape spelers dit kunnen, het moet ook niet persé 150 euro kosten... maar 30 a 50 euro vind ik toch echt wel goedkoop (in pricewatch staat er zelfs niets voor onder de 50 euro)

kan iemand me misschien wat tips geven (zoals die philips of die denon) met daarbij devolgende concrete info (aangezien je die niet terugvind in de specificaties):
1) is de bediening van audio cds redelijk ok?
2) wat voor subtitles speelt ie af
3) wat zijn de overige eventuele nadelen (nadelen hebben ze nl allemaal wel veronderstel ik)

is er trouwens nog een betere pricewatch achtige site voor dvd spelers? want op de tweakers pricewatch staan er wel erg weinig heb ik de indruk...

[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 19-12-2006 13:48 ]

• Kurios
  • Niet online
:X ook geen pasje van de videotheek?

als je toegang hebt tot divx, hoe moeilijk is dan de "toegang" tot dvds? 8)

Je vroeg advies en dat heb ik(en nog meer met mij) gegeven.Je vraagt een DVD speler voor je ouders. Wat je wilt is een DVD speler voor jezelf die bij je ouders staat. Is wel wat anders.
Nu komt het op mij over dat je met de tips in dit topic niet echt blij mee bent, omdat het niet in jouw verwachtingspatroon viel. Vraag dan voortaan geen advies.

En als je geld teveel hebt: www.kika.nl

succes.

[ Voor 56% gewijzigd door Kurios op 19-12-2006 14:05 ]

• 4ourty2
  • Niet online
Wou gewoon effe zegge dat ik het met kurios eens ben |:(
Dit is een beetje een nutteloos topic geworden als je nou zelf eens een lijstje maakt waaruit je twijfelt.
Dan zou iemand misschien kunnen zeggen welke van die lijst het beste is.
Maar zoals kurios al zegt jouw ouders zijn volgens mij geen audio/video fielen. Koop een 35 euro dvd speler met divx ondersteuning. (heeft mijn zusje ook bij een of andere bouwmarkt in duitsland gehaald dat ding speelt trouwens meer af als een dure denon dvd speler die een kennis van mij heeft |:( )

En volgens mij ben jij gewoon te beroerd om voor je ouders effe een dvd om te zetten. (is 30 min werk van divx naar dvd incl branden |:( doe je toch gewoon effe onder het eten 8)7 )

[ Voor 14% gewijzigd door 4ourty2 op 19-12-2006 14:13 ]

• Mastakilla
ik heb geen videotheek pasje
ik woon in belgie en heb download limieten, dus meer dvds zijn geen optie
ik ben idd te lui om divx om te zetten naar dvd

het is geen dvd speler voor mij, bij mijn ouders, ik zal er nooit iets op kijken...
ik wil gewoon niet dat het type dvd speler mijn ouders beperkt in wat ze zouden kunnen zien
en als dat dan betekent dat ie iets duurder is, dan is dat maar zo...

besparen doen ze sowieso tov die 400 euro kosten denon cd speler die ze bijna aangesmeerd kregen

ik ben zeker tevreden met de tips en reacties, maar als ik zeg dat ik niet ga omzetten naar dvds en ook niet opnieuw ga downloaden in dvd formaat, dan is dat zo, en dan moet je er niet blijven moeilijk over doen vind ik

aldi en andere sub 50 euro dvd spelers vind ik gewoon te cheap en vertrouw ik niet, sorry...

de overige concrete tips en voorbeelden die ik hier zag (die philips en de denon 1730) zou ik graag nog wat extra info over hebben voor ze mij overtuigen
en dan heb ik het vooral over zaken zoals gebruiksgemak en weergave van srt's (divx spelen de meeste toch af bij mijn weten)

• 4ourty2
  • Niet online
Mastakilla schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:22:

de overige concrete tips en voorbeelden die ik hier zag (die philips en de denon 1730) zou ik graag nog wat extra info over hebben voor ze mij overtuigen
en dan heb ik het vooral over zaken zoals gebruiksgemak en weergave van srt's (divx spelen de meeste toch af bij mijn weten)
google? bijv. klik hier

[ Voor 15% gewijzigd door 4ourty2 op 19-12-2006 14:27 ]

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Mijn tante moest overlaatst ook een nieuwe cd-speler (mini hifi-keten) kopen.
Uiteindelijk heeft ze een miniketen gekocht die als bijkomende functie dvd's kon afspelen. Het was dus geen platte dvd-spelertje maar een torentje met 2 boxen erbij.
De afstandsbediening heeft ook als hoofdfunctie cd's spelen en radio luisteren. Misschien is dit wat beter gepast voor je ouders. Mijn tante heeft de dvd-functie misschien al 2 keer gebruikt op een jaar tijd.
Het was wel van Medion (van ALDI), maar misschien dat A-merken dit ook wel hebben. Het kostte wel iets van een 100 euro dacht ik. Weet ook niet of ie DivX kan, maar misschien andere merken wel...
Het is de deze:
http://www.versteven.be/a...taal_04/be2005week49a.jpg

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ga gewoon naar de Media Markt en kijk even rond. Bijna alle dvd spelers zijn wel ok. Tenij je echt troep koopt. Ik zelf heb een Philipsje ding van €60, doet het prima. Audio cd, mp3, dvd, divx.

Ook met zelf gebrandde dvd's en de rest doet ie prima. Nooit problemen met subtitles.
Niet te moeilijk gaan doen, gewoon 1 kopen.

• Mastakilla
bedankt voor de tips

een torentje zal er niet direct inzitten aangezien ze al een denon versterker hebben

die philips, bedoel je daar deze mee:
pricewatch: Philips DVP3012 (MP3)
?

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Panasonic spelers worden ook vaak geroemd om de kwaliteit die ze leveren voor het geld en het gebruiksgemak (grote knoppen op de A.B.). Misschien idee om daar even naar te kijken...

Verwijderd

Ik heb zelf een jaar geleden bij BCC een Aristona DVD speler gekocht ( AD 434, maar de 430 is bijna hetzelfde) voor 45 euro. Deze speelt ook DivX/Xvid prima af en ook de .srt - ondertitels worden goed weergegeven.Verder de normale afspeelmogelijkheden zoals DVD, MP3 etc.

Dus goedkoop hoeft niet perse duurkoop te zijn.

Verwijderd

Is die superaudio-kwaliteit zo belangrijk ? Ik neem aan dat je ouders toch wel een beetje op leeftijd zijn en hun gehoor niet meer van het Caliber Superaudio-fiel zijn (No Flame)
Dus ik denk dat het voor hun fijn is dat ze hun Frans Bauer en weet ik veel wat nog meer gewoon lekker speelt.
En die Divx Xvid reut boeit ze ook niet echt lijkt me. Dvd's dat zou miss wel eens interesant voor ze kunnen zijn.

Ik zou niet gaan voor zo'n budget-kruidvat rammel-piep-bak, maar een beetje een merk, (verzin maar wat)

Het lijkt me dat je voor 100 eurels klaar moet zijn, je Dumpt dat ding onder de kerstboom en Voila !
Ouders blij, jij blij, Prettige Feestdagen en Gelukkig nieuwjaar !

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:47:
Ik heb enkele weken terug een DVD speler bij de kruidvat gekocht voor €33 (jaja een echte Stein © ;) ) maar de kwaliteit is werkelijk waar om van te huilen.. vreemde menu's, er zit een enorme zoem in het geluid en de uitsparing van het display op de speler is te klein zodat er letters wegvallen. Telkens wanneer je hem aanzet staat er "HELL" ipv "HELLO". :') Maffe is dat er dan weer Component en Coaxaal/Optisch audio-uit op zit..

Koop idd gewoon een Philips ofzo van circa 50 Euro. Ik hoop dat ik deze nog kan inruilen. Ik hoop het wel toch, ze hebben me immers een ondeugdelijk product verkocht..
Slightly offtopic: Ik had hem vorige week al geruild voor een andere (zelfde merk) maar daar zit ook een broem in. Ik wilde hem vanmiddag dus terugbrengen, zegt het meidje van de Kruidvat "Nee sorry meneer hier zit 24 maanden garantie op, dus kunnen wij hem niet terugnemen. U belt het Service Center maar op het nummer welke op de kaart erbij zit". Ik dus niet mee akkoord gaan en zodoende moet ik terugkomen wanneer de manager er is.

Enfin, als hij/zij ook hetzelfde zegt, wat moet ik dan doen? Zij moeten mij toch gewoon een deugdelijk product verkopen? En als ze mij daar niet in kunnen voorzien, dan moeten ze me toch mijn geld teruggeven?

Verwijderd

andere vestiging vh kruidvat proberen.......?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

vraag het op fok @ werk geldzaken en recht oid, daar weten ze het vast wel

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:06:
[...]

Enfin, als hij/zij ook hetzelfde zegt, wat moet ik dan doen? Zij moeten mij toch gewoon een deugdelijk product verkopen? En als ze mij daar niet in kunnen voorzien, dan moeten ze me toch mijn geld teruggeven?
Ze moeten je een deugdelijk product verkopen, maar jij moet ze weer in staat stellen dit product te laten repareren. Pas als dit niet gelukt is(na ik dacht 2 of 3 keer) en je zegt je vertrouwen in het product op, kan je een vervangend product eisen of de koopovereenkomst opzeggen.

Maar laat je ieg niet afschepen dat je contact moet opnemen met de fabrikant. Je hebt een koopovereenkomst gesloten met de winkel en niet met de fabrikant. De winkel moet dus zorgen voor reparaties en bijbehorende kosten wat onder garantie valt(bijna alles behalve water en valschades)

Bij zulke goedkope producten is het dus verstandig voor de winkelier om een andere te geven, het opsturen en laten maken kan hem misschien al meer kosten.

Winkels als de Media Markt leggen vervolgens het teruggebrachte product gewoon weer in de schappen om weer als nieuw te verkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kurios op 03-01-2007 14:25 ]

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, maar het is al gelukt. De manager ruilde hem probleemloos om, keek niet eens in de doos of whatever.. ik had gister blijkbaar met een overijverige werkneemster te maken.
Pagina: 1