[DOMEINEN] Is dit mogelijk zo ja hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
beste tweakers,

Wij zitten hier met een id in ons hoofd maar weten niet hoe we het moeten realiseren. Ik heb al op internet gezocht maar heb hier niets kunnen vinden.
Ons bedrijf heeft 3 verstigingen. met alle 3 een eigen server.
We willen dat we met deze 3 server gebruik maken van 1 active directory 1 Global domain en dan 3 apparte sub domeins per vestiging.
Hoe moeten we dit doen ?
We hebben momenteel win 2k servers, maar misschien doen we gelijk een updrade naar 2003 als dit voordelen meebrengt.
Iemand een id ?
Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

VPN opzetten?

Ey!! Macarena \o/

• phoenix1987
jah ok iets met VPN had ik ook al in gedachten.

De routers constand een VPN verbinding laten hebben ofzo ?

Verwijderd

Wat handig is hangt ook enorm af van het aantal users binnen dat bedrijf en de mate van file sharing enz.

Als je nuttig advies wilt zul je iets meer moeten vertellen over het aantal medewerkers per vestiging en de eisen die gesteld moeten worden aan functionaliteit van servers/applicaties.

• phoenix1987
we hebben hier in nederland zn 30 a 40 medewerkers en in de 2 andere verstigingen in het buiteland zn 10 a 15.

De voornaamste reden is voor file sharing en het gebruik van 1 active directory zodat we geen dubbele users hoeven aan te maken op verschillende servers.

Ik heb iets gelezen over het trusten van domains. Is dat waar ik naar op zoek ben ?

[ Voor 14% gewijzigd door phoenix1987 op 19-12-2006 09:39 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32
phoenix1987 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:38:
we hebben hier in nederland zn 30 a 40 medewerkers en in de 2 andere verstigingen in het buiteland zn 10 a 15.

De voornaamste reden is voor file sharing en het gebruik van 1 active directory zodat we geen dubbele users hoeven aan te maken op verschillende servers.

Ik heb iets gelezen over het trusten van domains. Is dat waar ik naar op zoek ben ?
Trusten gaat automatisch als je een sub domain aanmaakt.

Mijn advies: Huur iemand in die dit voor je kan regelen of volg eens wat cursussen. Uit je posts kan ik niet echt opmaken dat je echt weet wat je aan het doen bent.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
With ^^^^

Lijkt me ook het meest verstandig.
Zeker als het om meerdere landen gaat.

Abort, Retry, Quake ???

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als de 3 machines nu niet in hetzelfde domein hangen of dezelfde services aanbieden, dan zou ik inderdaad een "expert" inhuren of een gesjeesde student voor weinig die hiermee kan helpen. Want "even" deze 3 machines aan elkaar koppelen middels VPN of andere middelen is er niet bij.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 20:44
Subdomains zijn geen handige oplossing voor jou in dit geval, ik zou je aanraden je eens te verdiepen in sites hiermee kun je 1 forest aanhouden en toch splitsen op subnet. Met deze methode kun je het replicatie verkeer beter in de hand houden, en heb je minder beheer werk dan bij getruste domeinen zoals jij ze noemt. Maar ik zou je ook sterk willen aanraden dit geintje eerst eens op te zetten in vmware en je vooral goed in te lezen op technet over wat je nu werkelijk aan het doen bent..

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49
Kijk eens naar Windows 2003 R2 , hier kan je 1 groot domain maken en gebruik maken van Dirstibuted File System om de file shares te syncen. Dit maakt dat je identieke content aan de drie sites hebt + een disaster recovery indien iets afbrand of crashed ;)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 20:44
tc982 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:57:
Kijk eens naar Windows 2003 R2 , hier kan je 1 groot domain maken en gebruik maken van Dirstibuted File System om de file shares te syncen. Dit maakt dat je identieke content aan de drie sites hebt + een disaster recovery indien iets afbrand of crashed ;)
Niks nieuws hoor dit kon Windows 2000 ook al, 2003 R2 heeft alleen een iets betere ondersteuning om DFS opties in te stellen.

• phoenix1987
allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik zal dat van die sites en forests even uitzoeken.
Pagina: 1