Toon posts:

Celeron Mbord

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ASUS P3B-F's IDE controller is stuk. Hij detecteerd de CD-speler niet en soms de HD ook niet.
Nu wil ik dus een nieuw moederbord kopen, waarop ik hem weer simpel kan opklokken. Hij loopt nu 433@487, kan 433@545 maar dan wordt ie te warm. Daar moet ik nog een betere koeler voor hebben.
Welk moederbord adviseren jullie?
Een ASUS, Abit of iets anders, en welke ChipSet??? zowel 810, 815, VIA en BX440 mborden kunnen cellie's aan.

Verwijderd

Ik zou voor een Abit gaan kun je lekker mee opklokken

mzls

Verwijderd

Topicstarter
En welke chipset?
Ik heb nu de 440BX, zonder ongein erbij (snd, vid onboard)
Of een VIA chipset, lekker goedkoop.

Het is een socket370 Celeron op een Slot1 kaart, dus dat maakt niet uit.
Het is voor een worstation van mn zusje, dus echt zo super hoeft het mbord niet te zijn. gewoon "goed" is genoeg. geen fratsen en moderne snufjes, worden toch niet gebruikt.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
effe uit nieuwsgierigheid,
Wat voor voeding heb je en heb je er veel op aangesloten, ik had eerst 5 80mm fans en cdrom+writer etc. af en toe pakte hij mijn harddisk niet bij het opstarten. Bleek later dat mijn voeding het niet aan kon, nu 2 voedingen en 2 extra fan's en hij doet het perfect

Verwijderd

via met ATA 100 als die er van abit is dat weet ik namelijk niet

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik zou gewoon ff kijken in Vraag&Aanbod als ik jou was.
Als je dan toch liever nieuw koopt moet je ff zoeken naar een socket 370 bord die zowel PPGA als FC-PGA ondersteund. Kan je over een paar maanden gewoon een Celeron voor weinig kopen op een of ander beurs, en die er in tiefen. Kan ie nog weer even wat langer mee.
Behalve de Asus CUSL2 (en die is weer net wat duur) ken ik er geen uit mijn hoofd. Kwestie van ff zoeken op de fabrikantensites.
Volgens mij zijn er nog wel meer bordjes die dit ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
fff voor de duidelijkheid: hij is voor mn zus, als extra-poetertje. Ik heb zelf een Abit KT7-REET en daarvoor koop k nog een duron.
Mn celeron (extra workstation) moet het wel blijven doen, en daarvoor zoek ik dus een goed & goedkoop moederbord!!
Pagina: 1