Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rare meldingen tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort blijft mijn pc ineens hangen. Voordat ik de windows xp splash krijg, moet ik bij een dos scherm kiezen of ik de bios instellingen wil controleren met f2 of dat ik wil continueren met f1. Als ik op f1 druk, gaat hij verder maar als windows bijna helemaal klaar is met laden, komt hij met de melding dat hij de a-drive (floppy) niet kan vinden. Die heb ik nooit gehad en hij heeft er nooit naar gevraagd, dus dat is vreemd.

Die melding moet ik een paar keer wegklikken, daarna komt hij met de melding dat de systeemtijd niet correct is. De systeemtijd en datum zijn om de een of andere reden gereset, elke opstart weer. Vervolgens komt als laatste de melding dat mijn Eset Nod32 verouderd is, terwijl ik die elke dag netjes automatisch update.

Dit speelt zich elke opstart af. Is het een virus? Zo ja, hoe loos ik het, zo nee, wat moet ik dan doen om dit op te lossen? Herkent iemand dit patroon? Ik kon er niets over vinden in google of de search, might I add.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ga je bios eens in met F2 dan. En kijk of daar staat dat er een floppy drive in je bios aanstaat. Dat is blijkbaar wel het geval. Aangezien Windows blijkbaar nieuwe hardware vindt, een floopydrive dus. In windows zit wel ergens een optie over floppy-drives, maar weer precies geen idee, heb ze zelf namelijk ook niet :P

Ey!! Macarena \o/

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:59
Mischien batterij even vervangen het lijkt erop dat je bios steeds op de standaardinstellingen wordt ingesteld zoals bij een bios reset

Verwijderd

Topicstarter
tsunami69 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 06:42:
Mischien batterij even vervangen het lijkt erop dat je bios steeds op de standaardinstellingen wordt ingesteld zoals bij een bios reset
Nu je het zegt, hij zei een keer iets over dat de batterijen bijna leeg waren ja. Maar hoe kan dat, het is een desktop die gewoon op netvoeding draait?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die batterij is niet oplaadbaar, het is een knoopcel-batterij. En op het moment dat jij je PC uitzet, loopt de datum & tijd ook gewoon nog goed als je je pc aanzet. Tevens zorgt die batterij ervoor dat je BIOS settings bewaard blijven.

Denk idd dat tsunami69 het bij het goede eind had.

Ey!! Macarena \o/

• tsunami69
als ik het zo hoor is dat het meest voor de hand liggend en de goedkoopste optie om even te proberen,

een batterijtje kost een paar euro of zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dat ook te maken met die a-drive melding? Hoe ziet zo'n batterij eruit dan?

• tsunami69
Ja, die heeft ook met de A-drive melding te maken

de batterij ziet eruit als een zilveren munt ter grootte van een euro plat op je moederbord

Verwijderd

Topicstarter
OK, ga wel even langs de computerwinkel om zo'n batterij te kopen. Neem aan dat ze daar wel weten wat een Dell nodig heeft. Thanks, ik laat weten of dat het oplost.

Het werkte inderdaad, een batterijtje van 5 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 21:35 ]

Pagina: 1