[testcase] Schaak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben vandaag even aan de slag geweest met een glazen schaakspel en een paar lampjes. Waar ik tijdens het schieten achter kwam is dat eigenlijk alle foto's die ik van achteren belicht heb er het mooiste uitkwamen. Er is 1 foto over die met felle LED spotjes belicht is, en dat is nummer 7. Bij 1 en 5 heb ik een wit a4'tje voor mijn lamp gehouden om het licht een beetje diffuus te maken, en dat is wel goed gelukt, vind ik zelf.
Wat de bewerking betreft, ik heb alleen iets aan de witbalans gedraaid en de verzadiging wat omlaag gegooid. Hier en daar wat exposure gecompenseerd, maar daar is weinig spectaculairs aan veranderd.

De foto's zijn met een 300D geschoten, met een 70-300 lens.

Klikbaar voor een grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_2_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_3_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_4_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_5_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_6_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://barticus.nl/files/schaak/schaak_7_600.jpg

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke composities, .. op een rauwkaart zouden ze het denk ik niet slecht doen
vooral die laatste..

maar goed, technisch gezien - heeft dat er natuurlijk weinig mee te maken..
Mischien dat je de volgende keer het glazen bord eerst even kan afnemen, met glasex of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:35:
op een rauwkaart zouden ze het denk ik niet slecht doen
offtopic:
rouwkaart ;)

Om toch even wat zinnige comments te geven (trek je er maar niet veel van aan; verder dan vakantiekiekjes kom ik niet ;) ): Ik vind het jammer dat je de lamp ziet staan. Misschien eens proberen achter een lichtdoorlatend doek ofzo?

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 19-12-2006 02:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
netjes.. wel beetje grauwe kleuren idd, moet je van houden ;)

Zitten trouwens een paar foto's tussen waarvan ik denk.. mwah.. maar ook een paar echt goede. bijv. foto 3 en 5. Bij 5 zoekt mn oog naar een onderwerp.. wat niet helemaal wil door die ontscherpe pion. Wel leuk opzich, maar net niet helemaal zegmaar.

Verder echt gave serie. Vind em wel inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
op een rouwkaart zouden ze het denk ik niet slecht doen
Tsja, misschien zijn het de zwarte kaders. Toch vind ik ze persoonlijk iets veelzeggender mét kader dan zonder.
Ik vind het jammer dat je de lamp ziet staan. Misschien eens proberen achter een lichtdoorlatend doek ofzo?
Ik was er zelf al een beetje bang voor, maar ik vond het nog wel acceptabel omdat de ronde lamp totaal onscherp is. Bij foto 1 en 5 heb ik overigens wel papier voor de lamp gehouden om hem wat egaler te maken.
Bij 5 zoekt mn oog naar een onderwerp.. wat niet helemaal wil door die ontscherpe pion.
Nu ik erover nadenk had de pion misschien beter op de achtergrond kunnen staan in plaats van voor de koning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Die lamp is jammer inderdaad. Verder stoort mij dat ze allemaal consequent scheef staan.
#5 vindt ik de enige die echt goed gelukt is, zowel qua compositie als lichtval. Maar ook die mag nog net even recht gedraaid.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:35:
Leuke composities, .. op een rauwkaart zouden ze het denk ik niet slecht doen
vooral die laatste..

maar goed, technisch gezien - heeft dat er natuurlijk weinig mee te maken..
Mischien dat je de volgende keer het glazen bord eerst even kan afnemen, met glasex of zo?
Waar slaat dat afnemen op als ik vragen mag :?

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 19-12-2006 06:37 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:43
als je bij de koning kijkt op plaat 7 zie je wat stof liggen.. niet storend imo

Zoals al gezegd is de lamp een beetje storend. misschien een groot vel wit papier er voor hangen.

verder vind ik vooral de laatste erg mooi gelukt, mooie compositie, goede lichtval

Erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het nogal storend dat ze scheef staan, vooral bij foto 6, vond het apart dat niemand dat nog had opgemerkt (mss is eht ook wel visueel bedrog). daarnaast zou het echt helpen om het nog es te proberen zonder lamp erachter. het schaakbord is namelijk wel erg mooi als oefenstuk voor stillevens, productfoto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Welja, dat ze scheef staan vond ik ook al minder, inderdaad. Misschien met PS en lichte crop goed te maken.Voor de rest mag ik ze wel, al zou ik er één uitgekozen hebben, en hem dan in het Showcase-topic gestopt hebben. Nu is het erg veel van hetzelfde :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

breinonline schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 06:37:
Die lamp is jammer inderdaad. Verder stoort mij dat ze allemaal consequent scheef staan.
[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:11:
ik vind het nogal storend dat ze scheef staan, vooral bij foto 6, vond het apart dat niemand dat nog had opgemerkt
O-)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@breinonline: ja hoor, dat mag jij best vragen..

Op meedere foto's zie ik vuiligheid op het bord liggen, dat staat een beetje slordig in je compo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind ze eigenlijk allemaal heel erg op elkaar lijken, alleen de laatste is echt anders, de rest heeft allemaal maar de Koning in beeld..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Terwijl ik naar beneden aan het scrollen was hoopte ik toch wel op een plaatje vanuit een ander perspectief (bijvoorbeeld wat hoger), want nu is het inderdaad nogal veel van hetzelfde :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:18:
@breinonline: ja hoor, dat mag jij best vragen..

Op meedere foto's zie ik vuiligheid op het bord liggen, dat staat een beetje slordig in je compo's
:o Je bedoel niet toevallig de matte stukjes die op het glazen schaakbord liggen en de witte velden aanduiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 soms lees ik wat te snel door de commentaren heen, srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dus, even samenvattend:
-Foto's voortaan strakker rechtzetten. (hoewel ik dat hier met PS nog makkelijk kan doen)
-Meer verschillende composities.
-Lamp niet meer zichtbaar in beeld brengen. (of heeft dat eigenlijk ook te maken met composities?)

Ik heb in ieder geval weer tips om mee aan de slag te gaan, misschien dat ik vanavond nog wat voortborduur op mijn vorige foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

ik vind de eerste foto's, het spijt me; zuigen.....
slechte belichting, de lamp steeds in het beeld en veel te druk

de laatste foto's vind ik trouwens wel heel goed, daar zit karakter in. ik had wel die achtergrondpion weg gelaten. (of in de linker hoek ofzo, maar niet zo er tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Je koningin staat te vaak op de foto!

Er zijn meer stukken! 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ander perspectief mis ik ook. Geen diagonale foto's, geen repetitie van pionen op de eerste rij, geen schaakbord-partoon..... ik zie nu slechts in 2 kleuren de koning met verschillende stukken eromheen waardoor ik met 1 foto de hele serie wel heb gezien.

BTW, zijn verschillende schaakstukken mengen (hout voor kleur) geen leukere foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
BTW, zijn verschillende schaakstukken mengen (hout voor kleur) geen leukere foto's?
Ik heb een glazen schaakspel, en nu even geen houten voor handen. Om er nu voor een fotoserie een aan te schaffen die verder anders toch verstoft onder in de kast vind ik persoonlijk een beetje zonde.

Toch ga ik even aan de slag met de tips die ik gekregen heb. Eens kijken of ik die koning iets kan minderen, ik blijf het toch een mooi schaakstuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Mooie foto's, ik vind het een erg leuk idee. Ik heb dat schaakspelletje hier ook staan, misschien dat ik je binnenkort eens na ga apen ;)

misschien nog een laatste tip hier.Probeer je foto's wat leger, en simpeler te maken. un moet ik vaak een beetje zoeken naar een onderwerp. Vooral foto's 2 en 3 zijn een beetje een breitje.
De laatste foto (de sterkste IMHO) zou een stuk sterker zijn als je dat pionnetje er acheruit gehaald had.

[ Voor 0% gewijzigd door fotoklaasje op 04-02-2007 14:17 . Reden: beetje late reply... :p ]

http://www.klaasje.com

Pagina: 1