Geen RGB bij Liteon --> Philips LCD ?

Pagina: 1
Acties:

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53
Hoi allemaal. Heb al een tijdje een 'probleempje' waar ik niet uit raak, maar ik zal allereerst beginnen met m'n materiaal voor te stellen :

1) TV = Philips 32PF9966 LCD televisie. 3 scart ingangen en 1 DVI ingang
2) Recorder = Liteon 5027HC+ met Scart uitgang en component uitgang.

Als ik films kijk gebruik ik meestal m'n xbox mediacenter (upscaled naar 720p) die via component-->dvi is aangesloten op m'n TV.

De recorder is dus aangesloten via een Scart kabel op m'n TV. In de handleiding van m'n TV staat dat scart 1 en scart 2 allebei RGB aankunnen. In het setup van m'n recorder kan ik bij uitgang signaal kiezen voor 'Scart RGB'....

Tot nu toe alles logisch, maar...Als ik op de info toets druk van m'n TV, zie ik dat hij het signaal afkomstig van m'n recorder als 'CVBS' ziet, zijnde dus composiet en geen RGB.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen ? Is de philips gewoon verkeerd door te zeggen dat hij 'CVBS' ziet en is het toch RGB of is er iets mis met de liteon waardoor hij toch geen RGB uitstuurt ?

Kan het eventueel aan de scart kabel liggen die erbij geleverd was en moet ik een duurdere kopen ?

Alvast bedankt voor het antwoord.

P.S. Nog een 'tussenvraagje' voor andere liteonrecorder bezitters. Ik heb gemerkt dat als ik naar TV kijk via de recorder, dat het tv signaal dan meer ruis bevat met licht zichtbaar 'scrollende' lijnen over het beeld. Deze lijnen zijn dus ook zichtbaar bij opnamen. Als ik gewoon tv kijk zonder via de recorder te gaan heb ik dit niet. Kan dit liggen aan de tuner die in de liteon zit en misschien niet van super kwaliteit is ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• denivan
Bumpje...Niemand met enig idee ???

[ Voor 3% gewijzigd door denivan op 22-12-2006 20:51 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• denivan
Kan misschien iemand met een 32PF9966 zeggen of hij er wel in slaagt om een RGB signaal via scart te krijgen vanuitzijn dvd speler/recorder/whatever ?

Ik zou het graag willen testen via een ander toestel, maar heb hier niets anders voor het ogenblik.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik zou bij iemand je apparaat aansluiten en kijken of hij daar wel RGB geeft. Als je zeker weet dat hij RGB doorstuurt kun je controleren of jouw TV het niet kan.

• denivan
Goed idee, ben wel momenteel een beetje beperkt qua mobiliteit (ben net geopereerd aan m'n knie), maar zodra ik 'up and running' ben, ga 'k 't eens proberen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
veel succes en denk aan je gezondheid, die is het belangrijkst
Pagina: 1