op- en aanmerkingen op deze +/- 2000 euro set?

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:59
Voor een maat van mij heb ik de volgende set samengesteld:
  • Denon 1707 € 370
  • Denon DVD-1730 Dvd-speler € 182
  • 42" samsung ps-42e7h (107 cm) plasma-tv € 1039
  • Teufel Theater 1 € 579
totaal 2170 euro, kabels e.d. zijn aanwezig dus zorgen niet voor een meerprijs

overwegingen:
  1. Denon is top op het gebied van HT. De 1707 heeft helaas geen HDMI, maar wel Lypsinc, iets wat bij de plasma erg interessant is.
  2. Bij de receiver hoort een passende DVD speler. Helaas is de DVD 1730 redelijk duur. Zelf heb ik een samsung HD850 a € 80 die qua beeld erg goed is, maar het oog wil ook wat.
  3. Over de Teufel set heb ik twijfels aangezien ik deze nooit heb beluisterd... maar de (duitse) pers is lovend!
  4. De TV is volgens mij een no-brainer... geen 720p, maar er wordt toch geen computer op aangesloten, en andere 720p bronnen/dragers zijn voorlopig nog wel toekomstmuziek (okee, toekomstvideo ;) )
zijn er andere opties die ik moet overwegen?

[ Voor 43% gewijzigd door 107mb op 19-12-2006 00:16 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offence maar hoe lang moet deze set meegaan? Want ik vind het, eerlijk gezegd, erg teleurstellend dat je een 1080i-TV aan een DVD-speler hangt die "geen nader genoemde" scaler bezit en maximaal 1080i eruit kan gooien. De TV doet trouwens wel 720P!

Ik zou zelf gaan voor een kleinere TV rond de 37" maar met 1080P en de Denon 1930 eraan vast.

Op basis van welke site(s) heb je de prijzen gepakt want voor de Samsung mag je dus gaan post-orderen voor die prijs of mis ik ergens een folder van een grote winkel?

*edit*
Even PDF van de TV: http://www.progress.nl/productinformatie/pdf/42e7h.pdf

*edit 2*
En je weet waarschijnlijk ook al dat je VGA-aansluiting "maar" 1024x768 kan weergeven?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 19-12-2006 00:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 107mb
hij kent idd 720p als ingangssignaal, maar het panel is gewoon 1024*768.... dus de TV scaled het gewoon naar de panelresolutie.... ongeacht de bron.

• MAX3400

MAX3400

Over toekomstvideo... Geen idee of die vriend van je binnenkort (dus voordat de TV economisch afgeschreven is) iets wil kopen als een XB360, PS3, nieuwe videokaart voor de PC ofzo, maar dan ga je echt nat qua kwaliteit. Genoemde apparaten kunnen 720P zonder problemen aan en sommigen zelfs veeel hoger tot aan 1080P.

Mijn eerlijke advies: vergeet deze mega-grote TV, koop een kleinere maar wel met een veel betere resolutie/kwaliteit.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:19:
*edit 2*
En je weet waarschijnlijk ook al dat je VGA-aansluiting "maar" 1024x768 kan weergeven?
1024x768 is gewoon de native resolutie van het scherm, dus dat is niet erg.

Als je een Denon receiver wil hebben, kijk dan ook eens naar de 1706, 1906, 1907 en 2106. De eerste is een stuk goedkoper (het model van vorig jaar) en de anderen zijn hogere modellen die niet zo heel veel meer kosten.

Voor HDMI switchen kan je ook de Sony STR-DA1200ES overwegen, die schijnt erg goed te zijn in die prijsklasse. Voor geluid via HDMI decoderen moet je alleen nog een stuk duurdere receiver kopen. Ook zal de Sony receiver niet zo mooi bij een Denon dvdspeler passen. ;)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

MAX3400 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:33:
Over toekomstvideo... Geen idee of die vriend van je binnenkort (dus voordat de TV economisch afgeschreven is) iets wil kopen als een XB360, PS3, nieuwe videokaart voor de PC ofzo, maar dan ga je echt nat qua kwaliteit. Genoemde apparaten kunnen 720P zonder problemen aan en sommigen zelfs veeel hoger tot aan 1080P.

Mijn eerlijke advies: vergeet deze mega-grote TV, koop een kleinere maar wel met een veel betere resolutie/kwaliteit.
Wat een onzin. Voor een kleinere TV is een resolutie van 1080p echt overdreven. De opmerking dat je 'nat gaat qua kwaliteit' met 'maar' 1024x768 is ook echte klets.
Ik kan de keuze van een groter scherm heel goed begrijpen. De grootte van het scherm draagt veel meer bij aan het 'bioscoopgevoel' dan een marginaal hogere resolutie. Kijk eerder naar zwartwaardes, contrast en kleurechtheid, dan naar resolutie, dat is namelijk veel belangrijker. Helaas zullen de meeste tweakers dat echter nooit snappen. :)

Groetjes, FaceDown.

• MAX3400

MAX3400

FaceDown schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:47:
[...]

Wat een onzin. Voor een kleinere TV is een resolutie van 1080p echt overdreven. De opmerking dat je 'nat gaat qua kwaliteit' met 'maar' 1024x768 is ook echte klets.
Ik kan de keuze van een groter scherm heel goed begrijpen. De grootte van het scherm draagt veel meer bij aan het 'bioscoopgevoel' dan een marginaal hogere resolutie. Kijk eerder naar zwartwaardes, contrast en kleurechtheid, dan naar resolutie, dat is namelijk veel belangrijker. Helaas zullen de meeste tweakers dat echter nooit snappen. :)
Laten we dan even het 1080P-verhaal buiten beschouwing laten want je hebt wel enigszins gelijk dat (ongeacht de diagonaal) dit nog niet helemaal standaard is. Desondanks; ik vind het persoonlijk echt heel zonde om "voor iemand anders" een bedrag van dik 2000 Euro uit te geven en dan een set neer te zetten die eigenlijk gewoon niet presteert, imho.

Een gemiddelde LCD-TV, zelfs van de figuurlijke 0 tot 1000 Euro, doet zonder enige moeite de eerder genoemde 1366x768. Dat, in combinatie met een kwalitatief goede DVD-speler (zoals een Denon) maar op HDMI met een goede scaler, geeft een veel strakker beeld.

Ik snap heel goed: heb sub-bioscoopgevoel maar om nou echt aan de onderkant van de plasma-markt een scherm te gaan kopen om het maar zo groot mogelijk te laten lijken, is in mijn ogen kul omdat men liever zegt: ik heb een 42" staan dan ik geniet van elke film en alle mogelijkheden die in het huidige beeld-tijdperk van toepassing zijn

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Je zegt het al; LCD-tv. Ik ben van mening dat je beter voor een plasma kan gaan met een veel beter contrast, veel mooiere kleuren en veel beter blacklevel dan voor een LCD die alleen de resolutie mee heeft. Resolutie is namelijk ondergeschikt aan al die voorgaande zaken.
Ik heb net een 42" plasma gekocht van Hitachi die ook onderaan de markt zit (1024x1080 panel, voor 1125 euro) en die zou ik tegen geen enkele LCD van 1920x1080p willen ruilen.
Als DVD-speler gebruik ik een xbox classic die het beeld naar 1080i scaled en op mijn kijkafstand van 4 meter lijkt dat gewoon HD.

Groetjes, FaceDown.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
een plasma is natuurlijk leuk omdat het erg groot kan, maar minder kost dan lcd
het grote nadeel is dus de lagere resolutie
deze is niet eens hd-ready
neem een kleiner formaat, met minimaal 1366*768, dan is het in de toekomst ook een leuke tv

PSN: djmurcielago

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hij is wel HD ready want hij accepteert HD signalen. Hij kan zelfs 720 beeldlijnen weergeven. Ik deel je mening niet dat het 'grote nadeel' de resolutie is. Imo zijn de nadelen van LCD (en zeker de goedkopere) veel groter (en de ISF deelt die mening met mij).
Overigens zou mijn 1024x1080 paneel ook niet HD ready zijn volgens jou. Naast het feit dat het erop staat nodig ik je uit om een keer te komen naar een simpel DVD'tje. Ik verzeker je dat die al haarscherp zijn, en ik ben echt niet snel tevreden qua beeldkwaliteit. HD is nog mooier natuurlijk maar dan hebben we het al over marginale verschillen op die geringe schermgrootte en kijkafstand van 4m.

[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 19-12-2006 10:36 ]

Groetjes, FaceDown.

• 107mb
ik ben het met facedown eens. Twee jaar geleden heb ik een PJ gekocht, met HD-panel, incl een showcenter om 720p aan te sturen. En om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen enkele 720p film gekeken, simpelweg omdat ik niet aan de software kan komen. Dus ik denk zelf dat de resolutie niet het struikelblok hoeft te zijn

Verwijderd

Ik ben het er mee eens een plasma tv veel betere kleuren/contrast en zwart heeft.

Eerlijk gezecht vind ik het beeld van de meeste LCD-tvs die ik gezien heb tegenvallen. Het is erg scherp, maar de kleuren/contrast, en met name zwart (waarin je de backlight ziet) vind ik gewoon echt niet mooi om naar te kijken.
Van een plasma-tv die ik bij een kennis heb gezien was ik veel meer onder de indruk. Persoonlijk vind ik een goede CRT zelfs beter dan de meeste LCD-tvs (iig sub €2-3k).

Dessondanks zou ik als ik nu voor een plasma zou gaan, ik toch voor een 1080i native, of of z'n minst 720p native resolutie scherm gaan 1080p is imo best overrated/hyped, dat zie je pas op een veel groter scherm. Of je moet echt 2m van je huge plasma af willen zitten.

Dan heb je ten eerste 'the best of both worlds' en ten tweede koop je toekomst gericht. Misschien dat je NU nog niet veel hd-content hebt, maar ik neem toch aan dat die TV langer dan een jaar of 2 meemoet, en zoals hierboven ook gezegt is, next-gen consoles.

Ik bedoel als je over 2-3 jaar alles wat je erop afspeelt moet downscalen, is dat toch zonde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 02:40:
Ik ben het er mee eens een plasma tv veel betere kleuren/contrast en zwart heeft.

Eerlijk gezecht vind ik het beeld van de meeste LCD-tvs die ik gezien heb tegenvallen. Het is erg scherp, maar de kleuren/contrast, en met name zwart (waarin je de backlight ziet) vind ik gewoon echt niet mooi om naar te kijken.
Van een plasma-tv die ik bij een kennis heb gezien was ik veel meer onder de indruk. Persoonlijk vind ik een goede CRT zelfs beter dan de meeste LCD-tvs (iig sub €2-3k).

Dessondanks zou ik als ik nu voor een plasma zou gaan, ik toch voor een 1080i native, of of z'n minst 720p native resolutie scherm gaan 1080p is imo best overrated/hyped, dat zie je pas op een veel groter scherm. Of je moet echt 2m van je huge plasma af willen zitten.

Dan heb je ten eerste 'the best of both worlds' en ten tweede koop je toekomst gericht. Misschien dat je NU nog niet veel hd-content hebt, maar ik neem toch aan dat die TV langer dan een jaar of 2 meemoet, en zoals hierboven ook gezegt is, next-gen consoles.

Ik bedoel als je over 2-3 jaar alles wat je erop afspeelt moet downscalen, is dat toch zonde.
Een belangrijk aspekt en keuze is vaak, wat je ziet, dat mensen gaan voor el cheapo LCD schermen. Men kijkt eerder naar de prijs dan dat men bekijkt wat het scherm daadwerkelijk kan. Met TS opgesteld budget val je toch al gauw in de lagere klasse LCD schermen die gewoon redelijk presteren maar waar het nog vele malen beter kan.

Als ik naar de nieuwste schermen kijk van bijvoorbeeld Samsung dan worden de voornoemde bezwaren daarin helemaal niet meer teruggevonden, zoals de backlight issue en zwart is daar gewoon zwart. Kwaliteit komt nu eenmaal met een prijskaartje en zolang je dat niet kan of wil uitgeven eraan dan moet je gewoon genoegen nemen met een lagere kwaliteit.

Overigens is het leuk dat sommige spellen nu 1080 aan kunnen, maar kijk naar de cijfers van de verkochte console's, dan valt het aantal bezitters best wel mee en zolang de oorlog voortduurt tussen de 2 next gen HD platvormen, BR en HD-DVD, is er nog niet echt de noodzaak om op korte termijn een TV aan te schaffen die het ondersteunt, want op de korte termijn zie ik nog geen winnaar aan de horizon, gezien de films apart op een formaat verschijnen en niet op beide. Ik zie Sony niet op korte termijn concessie's doen hieraan, aangezien Sony zelf ongeveer 30-50% van alle films uit brengt.

Dit zijn zaken die je aan je vriend dan ook duidelijk moet maken, aangezien ze een belangrijke rol spelen in deze hele materie. En een wijs gezegde leert ons : Wat niet weet wat niet deert ;) Persoonlijk kijk ik nu liever een DVD op een groot scherm dan op een kleiner scherm waar ik amper een film op zal kijken die de nieuwe HD-DVD technologie op kan toveren, 1080p-i. Misschien leuk voor over 5 jaar, maar nu nog niet aan de orde, zeker als de persoon ook geen spelconsole heeft of gaat nemen, dan is het helemaal redelijk nutteloos. En we weten nu eenmaal, wat je vandaag koopt is morgen oud, net zoals met pc's. Je kan wel wikken en wegen tot je een ons weegt, maar met de huidige technologische invoeringen gaat dat met de TV's ook steeds sneller.

Persoonlijk begrijp ik mensen vaak niet die een huis kopen voor een appeltje voor de dorst later. Zie dat "later" maar eens te halen. Ik geef me geld liever nu uit, ik kan er nu van genieten, of ik morgen wakker word is nog maar de vraag. Dan spaar je feitelijk alleen maar voor je naasten, heb je last van de inflatie en in je graf heb je toch niks aan je geld. En nu ontzien een hoop mensen zich van al het leuke in het leven, want ze liggen krom voor de rekeningen en de hypotheek. Geef mij portie maar aan fikkie, maar ik ga wel lekker geleefd mijn kistje in ;) Dus jah, koop een groot scherm en geniet er nu van, tegen die tijd zien we wel weer ;) En zeg nou eerlijk, zo verbijsterd mooier is 1080 nu ook weer niet, zeker niet voor het prijskaartje wat er aan hangt. Markten worden gecreeerd om de bedrijven van werk te voorzien, maar of het nu echt nodig is :?

• PHiXioN
  • Laatst online: 07:46
Ik zou zeggen van neem nu een goede tv en dvd-speler, en laat hem doorsparen voor een fatsoenlijke surround set. Anders koopt ie alles tegen de ondergrens van middelmatig, terwijl hij voor het geld een goede tv en dvd-speler kan hebben. Of neem nog helemaal geen dvd speler en koop alleen een tv met het oog op hd content dat eraan komt.

Of steek het budget in een goede audio HT set en doe het tot dan met een (2e hands) CRT breedbeeld? Misschien is dat zelfs een beter idee aangezien de ontwikkelingen omtrent geluid minder hard gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door PHiXioN op 20-12-2006 04:08 ]

Pagina: 1