Mail en aantekeningen overzetten op nieuwe Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
Ik heb laatst een nieuwe Mac Pro gekocht en in m'n oude PowerMac (die morgen weg gaat), met Panther, zit nog een harde schijf met o.a. mails en notities. Nou heb ik de nieuwe Mac al ingericht en wil ik alsnog de gegevens overzetten op de nieuwe Mac. De oude Mac is een PowerPC, dus de harde schijf in de Mac Pro zetten en dan booten vanaf die schijf zal denk ik niet gaan aangezien dat een Panther voor de PowerPC is. Als ik nou die oude schijf erbij plaats, is er dan toch een manier om bij alle gegevens, dus Mails, Favorieten, Notitieblaadjes te komen? Of kan ik het een en ander beter exporteren op m'n PowerMac, naar bv losse bestanden? Is het handig om mbv de migratieassistent die dingen over te zetten, of werkt dat alleen op een schoon systeem? Ik houd trouwens de harde schijf wel, was een 2e schijf in de PowerMac.

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-12-2006 23:54 ]

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

JC

- minimalistic -

Volgens mij kan je je oude HD er wil inhangen en bestanden overzetten. Enige vereiste lijkt mij dat het HD-indeling herkent wordt door je MacPro (waarschijnlijk HSF). Andere optie is misschien de Target Mode te gebruiken als je je PowerMac nog hebt. Dan kan je makkelijk bestanden overzetten. Bv. mail wordt in het standaard Mail programma van OSX als losse bestanden opgeslagen.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Maximus

There is no substitute

Was er niet de optie tijdens de installatie om dat door de installer te laten doen? Dan had je een firewire kabel nodig en werden alle apps, documenten en instellingen overgezet op de nieuwe.

Linkje met meer info van Apple zelf:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25773

[ Voor 19% gewijzigd door Maximus op 19-12-2006 09:20 . Reden: tikfout + link toegevoegd ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je accountnaam het zelfde is op je nieuwe systeem als je oude systeem, dan gaat de migratie-assistent niet werken. Als je accounts verschillend zijn, zou ik gewoon de migratie-assistent gebruiken, dan zet ie alles over in een 2e account op je nieuwe systeem. Van daaruit kun je volgens mij de boel wel exporteren en weer importeren. Misschien dat een account renamen een optie is om dit werkende te krijgen.

Omdat op de oude machine nog panther draait zou ik weldegelijk alles eerst naar de nieuwe migreren en niet rechtstreeks vanuit de oude machine eea exporteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Q op 19-12-2006 11:17 ]

• Dancing_Animal
Wat voor firewire kabel moet ik gebruiken?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

6 naar 6.... groot naar groot dus. Want volgens mij zit er op een PowerMac niet eens kleine firewirepoorten...

• Dancing_Animal
Maar niet cross ofzo? Als dat al bestaat bij FireWire.

Verwijderd

Als het alleen gaat om notities, mails en bookmarks dan kun je dat ook handmatig doen aangezien dit heel makkelijk is.
Ga naar ~username/Library/
Kopieer de gehele map genaamd "Mail" naar je nieuwe Mac. Het bestand "Stickiesdatabase" bevat alles stickies dus die kan ook mee. In de map Safari vind je het bestand "Bookmarks.plist" die al je bookmark bevat.

Wanneer je iCal en je adresboek over wilt zetten kun je dit doen door in het programma zelf te kiezen voor de optie "Back up ...". Dit bestand kun je later weer importeren.

Firewire kabel kun je ook gebruiken voor een netwerk. Je hebt geen speciale kabels nodig in tegenstelling tot USB.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dancing_Animal schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:25:
Maar niet cross ofzo? Als dat al bestaat bij FireWire.
Nee, als beide kanten maar 6 pinnen hebben. Ik ken geen macs met zo'n kleine fw stekker, dus dat komt wel goed.

Ene systeem booten met T ingedrukt en dan kom je een eind met migratie-assistent.

• Dancing_Animal
Ik heb de migratie-assistent gestart met beide harde schijven in de nieuwe Mac en hij biedt gewoon de optie om de gegevens van een andere partitie te importeren, en dat werkt *O*. Iedereen bedankt voor de snelle hulp.

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:52:
Ik heb de migratie-assistent gestart met beide harde schijven in de nieuwe Mac en hij biedt gewoon de optie om de gegevens van een andere partitie te importeren, en dat werkt *O*. Iedereen bedankt voor de snelle hulp.
Migratie-assistent = :9 Blijft een heerlijk OS! ;)
Pagina: 1