Toon posts:

Windows wil niet installeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem: als ik mijn windows cd instop, dan lukt het 'soms' om tot aan het welgekende blauwe setup scherm te gaan, soms ook niet. Als windows setup dan al begint met files te laden, dan loopt de setup vast na het bericht 'setup is starting windows'. Het bericht blijft niet staan, maar hij gaat er voorbij en soms reboot de pc.

Korte situatieschets:
Asus P5W DH Deluxe
Western Digital Raptor 150GB 10000rpm SATA/II
Intel Core2Duo E6600

Bios versie: 1707

Ik heb zowel de JMicron als Intel drivers bijgeleverd op de cd van het mobo geprobeert met F6, maar niets helpt.
Ook de bioscombinaties met betrekking tot de harde schijf heb ik allemaal wel eens overlopen.

Ik het maar 1 harde schijf (momenteel) en wil dus geen RAID.

Iemand suggesties?
Bij voorbaat dank.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Wat zei memtest over je geheugen?

http://www.memtest86.com/

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Heb je al verschillende CD's geprobeerd? Welke windows versie wil je installeren? Probeer eens te booten met knoppix.
Heeft het systeem al eens gedraaid?

Maw, probeer eens te zoeken naar de oorzaak.

En zoals Rigi zegt, memtest86 draaien!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Eerst idd memtest, komt dat goed uit de bus, maak dan eens een JBOD RAID van 1 schijf en install dan eens windows...
Ik had nl hetzelfde probleem met mijn Asus M2N-E. Zonder RAID kon ik windows XP niet installed krijgen. Met RAID wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds 5 verschillende Windows CD's gebruikt, en 2 verschillende CD ROM drives.

Memtest geeft fouten (vanaf 1024GB), ik zal eens proberen 1 van de 2 latjes er uit te halen.
Kan het zijn dat ik in de bios iets moet aanzetten om de ram (CORSAIR TWINX DDR2 2048MB PC6400 XMS (2X1024MB)) optimaal te laten werken?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:21

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:05:
Ik heb reeds 5 verschillende Windows CD's gebruikt, en 2 verschillende CD ROM drives.

Memtest geeft fouten (vanaf 1024GB), ik zal eens proberen 1 van de 2 latjes er uit te halen.
Kan het zijn dat ik in de bios iets moet aanzetten om de ram (CORSAIR TWINX DDR2 2048MB PC6400 XMS (2X1024MB)) optimaal te laten werken?
1024 GB is wel erg veel geheugen..
maaruh je kan in de bios kijken of hij het geheugen detecteert/ziet en zoeken of het geheugen compatible is met het moederbord.
en als het fouten geeft in memtest is het niet goed he, dus ik denk dat het terugsturen word.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 18-12-2006 23:09 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
HOOOOEEEEERRRRRAAAAAAAAAAAA, het lag aan het ene latje ram dat het niet doet; een dezer langs gaan bij de hardwareBOER.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:21

3DDude

I void warranty's

tjah shit happens, ik zou inderdaad bij je hardwareboer langsgaan en een vervangende vragen.
succes verder }:O

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal }:O }:O }:O

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
3DDude schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:08:
[...]

1024 GB is wel erg veel geheugen..
1gb is niks meer in 2006 :D